פרח טיס: בואינג 787 דרימליינר יוצא לדרך

אחרי שלוש שנים של עיכובים ולא פחות מ-32 מיליארד דולר עלויות פיתוח, הבואינג 787 דרימליינר יוצא לדרך מסחרית. הראשונה ליהנות: חברת ANA היפנית

nrg מעריב | 27/9/2011 10:00 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
 
בואינג 787 דרימליינר
בואינג 787 דרימליינר צילום: אי-פי

למעלה ממאה שנה אחרי שהאחים רייט הכניסו למטוס שהרכיבו אלומיניום, עידן השימוש בחומר זה במטוסים עומד ככל הנראה בפני סיום. הבואינג 787, פאר היצירה החדש של חברת המטוסים הוותיקה מורכב גם מ-50% חומרים מרוכבים, הכוללים פלסטיק וסיבי פחמן.

יציאתו לשוק של הבואינג 787 דרימליינר, בעל טווח של 10,000 קילומטרים, מגיעה אחרי שלוש שנים של עיכובים, ופיתוחו עלה על פי הדיווחים 32 מיליארד דולר, כמעט כפול ממחיר פיתוח של מטוס נוסעים רגיל.

אבל נראה שזה היה שווה את זה, לנוסעים בכל אופן: המטוס מציע הייטק בידורי עם מסכי מגע מסוג אנדרואיד שנמצאים בגב המושב גם במחלקת תיירים. בנוסף, המטוס החדש הוא שקט במיוחד גום גמיש יותר בשל
החומרים ממנו הוא עשוי, מה שהופך אותו לקל יותר לטיסה ולתמרון באוויר. בחברה עצמה מאמינים כי ככל שהטכנולוגיה תתפתח, כך יהפכו המטוסים לקלים יותר.

פיתוחו של ה-787 נדחה שבע פעמים עקב בעיות בהנדוס המטוס, שרשרת של תקלות וכן שביתה בת 58 יום על רקע סכסוך עבודה ב-2008. חברת ANA היפנית, שרכשה בינתים ארבעה מטוסי 787, וצפויה לקבל שמונה מטוסים נוספים במהלך השנה הבאה. למרות זאת, עיתון ה"סיאטל טיימס", טוען כי עקב העלויות הגבוהות והלא צפויות של תכנון המטוס, לא בטוח שחברת בואינג צפוייה לההגיע לרווחים על פיתוח המטוס עד אחרי שנת 2020, אך בחברה, שבימים אלה נמצאת בסכסוך עבודה נוסף מול עובדיה בוושינגטון, סירבו להגיב להערכות.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''תיירות בעולם''

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים