הכי חודש שעבר: עשר מסקנות מחודש האופנה
קרל לאגרפלד עם עוד שואו בלתי נשכח, אנה ווינטור והספסל שצנח, צבעי הגלידה חוזרים בענק וסטלה מקרטני נופלת חזק. ויו גרוסקופ מהאובזרבר מסכמת ארבעה שבועות של אופנה

סוף סוף הגיע טרנד טיפוח פרקטי, נחשק ואפשרי, אפילו שלא מדובר בדבר הכי מקורי שיש. ראף סימונס הציג בתצוגה של "ז'יל סנדר" תסרוקת לחמניה משוכה לאחור, ועליה כובע עם רשת שמכסה את הפנים. "זה היה אחד הטרנדים האהובים עליי", ציינה קרול ווייט, דוגמנית לשעבר ומנהלת סוכנות הדוגמנות "פרימייר". "הכל היה באווירת סיקסטיז, אבל בצורה נשית". גם הבגדים בתצוגה היו באותה אווירה, ונראו כמו תלבושת של ג'קי או שהגיעה מהעתיד.
אצל "מיו מיו" הסטיילינג הזכיר בי-מובי: קצת היצ'קוק, קצת גותי, קצת אומה תורמן מ"ספרות זולה". מראה נחשק שנותן אלטרנטיבה ריאליסטית ללוק הילדותי, שנמצא בכל מקום.

גרסה קיצית למושג "נשי" נצפתה בקולקציות העונה. "אני מרגישה שהטרנד המינימליסטי והצנוע מתעייף ויש פוקוס על יופי ועל שימת לב לפרטים", מסבירה בלינדה ארל. "אני מאמינה שמה שנשים ירצו ללבוש בקיץ הבא יהיו בגדים מיוחדים ויקרים. היה כיוון נשי יותר בקולקציות החזקות כמו 'לואי ויטון', 'פראדה' ודריס ואן נוטן".
עוד קולקציות שהציגו אלמנטים נשיים היו "מארק ביי מארק ג'ייקובס" וורה וונג עם חצאיות הפפלום. ואם גברת לבושה בצבעי פסטל זה מה שעושה לכן את זה, אז ודאי תחבבו את הקולקציות הספורטיביות עם השפעות הסבנטיז של דיאן פון פירסטנברג ופיטר סום.

אחד האירועים המשעשעים ביותר בשבוע האופנה היה כשהשורה הראשונה נפלה על הרצפה לאחר שהספסל התמוטט במהלך התצוגה של "בלנסיאגה". "זה היה די מצחיק לראות את כל יושבי השורה הראשונה מתרסקים ככה", מספרת קרול ווייט. ואכן, גרייס קודינגטון ואנה ווינטור מ'ווג', סלמה הייק, שרלוט גינזבורג וקתרין דנב קמו על רגליהן למעין קידה ספונטנית.
בנוסף, ברגע שיכול היה לעשות לה את הקריירה אבל בסוף לא הפך לנעמי קמפבל-עושה-ויויאן-ווסטוד, הדוגמנית בת ה-17 לינדזי וויקסון, מעדה על המסלול כשצעדה על עקבי הענק הלבנים של "ורסאצ'ה". אין ספק שזה היה חוסר מזל שהיא עמדה עם הגב לקהל. אם, כמו נעמי, היא היתה נופלת עם הפנים לקהל, זה היה מגיע לעמודים הראשונים ברחבי העולם.
ולמרות זאת, כנראה שלא היה שום דבר משפיל יותר מאשר התגובה לקולקציה של קניה ווסט. כשאנה ווינטור נשאלה לדעתה על התצוגה, היא פשוט ענתה: "תשאלו מישהו אחר".
"אי אפשר לנצח את האקסטרווגנזה של 'שאנל', וגם הבגדים לא מפספסים", אומר סאם בייקר, עורך מגזין Red. "המסלול הפך לעולם המים, כשפלורנס וולש שרה בתוך צדפה. זה היה השיא מבחינתי".
ההופעה של וולש (מלהקת פלורנס אנד דה מאשין) יד ביד עם לאגרפלד, היה אחד הרגעים שזכו להכי הרבה כותרות בכל העונה, לצד דבריו של המעצב הגרמני ש"טרנדים באים והולכים, אבל שאנל לעולם נשאר שאנל".
אגב, פנינים לא הופקו רק מפיו של המעצב, אלא היו הסיפור שמאחורי התצוגה, ולמרות שלא ניתן היה למצוא אותן בקולקציות אחרות, אין ספק שהן יהפכו לדבר הגדול של האביב.

הבגדים השחורים נעלמים ומפנים את מקומם לצבעים הבהירים, לצד פריטים צבועים טאי-דאי ובגדים שעברו הלבנה. הטרנד הזה הוא מעבר חד הן לשנות השישים והן לשנות השמונים - תחשבו שבננהרמה לובשות את הבגדים של "מד מן". "תקופת האביב והקיץ היא קשה למעצבים", מסבירה קרול ווייט. "הרבה יותר קל לעצב לחורף כי גם הרבה יותר קל לנשים להתלבש בחורף. בקיץ המטרה היא לחשוף רגליים וידיים".
הצבעים הבהירים משתלבים הרבה יותר טוב בשמלות קיציות מאשר במעילים חורפיים. בין הצבעים הפופולרים נמצא הכתום שהופיע למשל אצל DKNY ודרק לאם והצהוב, שלדבריו של סאם בייקר לא מתאים כמעט לאף אחד: "אולי כדאי להרחיק אותו מאזור הפנים ולהתחיל עם נעליים צהובות".

אחרי כל ההתלהבות מהטאי-דאי, מהצהוב ומהכתום על המסלולים, בעולם האמיתי תוכלו ליהנות משמלות קוקטייל קלאסיות ופשוטות.
מה עם איזה נזר מתוק לשיער כמו בתצוגה של "לואי ויטון" לצד עגילים ענקיים בסטייל של שנות השמונים? ואל תפספסו את עגילי הפסטה של "דולצ'ה וגבאנה".

סטלה מקרטני הציגה לעונת הקיץ פיג'מות, כולל גרסת אוברול. ב"מרקסה", ב"תאקון" ואצל כריס בנז היו התפרצויות מטרידות של שיער בצבעי סוכריות א-לה ריהאנה בכל גוון אפשרי, מכחול ועד ורוד.
עוד התפתחויות בעייתיות: שיער ארוך כמו של היפים ושמלות מולט שקצרות בחלק הקדמי וארוכות באחורי כמו ב"בלמן", ג'ייסון וו ונרסיסו רודריגז.

בזמן שכולם כבר היו בדרך הביתה, הגיעו חדשות בנוגע לשבוע האופנה במילאנו. בתכנון: שבוע האופנה בבירת האופנה האיטלקית שיערך בעוד שנה יתנגש עם שבוע האופנה הלונדוני. "לונדון גם ככה כבר מעוכה", מסבירה ווייט. "זה מרתיח וחסר כבוד. הבעיה היא שבתי האופנה הגדולים כמו 'גוצ'י' ו'פראדה' במילאנו ו-LVMH בפריז, יכולים להגיד מה שהם רוצים. אנשים צריכים לקחת את לונדון ברצינות, היא הלב הפועם של היצירתיות האופנתית. אם השבוע של מילאנו יתקיים במקביל, אנחנו אבודים".
הצעד החדש הזה גם מעלה בספק אם מעצבים גדולים כמו סטלה מקרטני יחזרו להציג בלונדון במקום בפריז למשל. "קודם תהו האם סטלה תגיע להציג בלונדון בפברואר או בספטמבר", מוסיפה ווייט. "עכשיו כולם שואלים את עצמם האם היא בכלל תגיע".
