במיטה עם באבא: הכל אודות הסקס גורו מאריזונה

הוא שוכב עם נשים כמקצוע רוחני, מקדיש את חייו לטובת שיפור מערכת היחסים שלהן עם נקודת הג'י ונחשב ברחבי העולם לסקס גורו שנוי במחלוקת. אוהד אזרחי על באבא דז, שאוטוטו מגיע לארץ כדי ללמד אותנו פולחן מיני מהו

אוהד אזרחי | 25/10/2011 9:26 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
האם מותר למטפל לקיים יחסי מין עם המטופלות שלו? בדרך כלל התשובה לשאלה הזו כיום היא לא מוחלט. כל הקודים האתיים של פסיכולוגים, מורים ומטפלים מתחומים שונים שוללים כל מגע מיני בין מטפל ומטופל ורואים בכך פוטנציאל לניצול של "יחסי מרות". אבל מה אם מדובר בטיפול מיני? היכן עוברים גבולות הטעם הטוב בנושא רגיש שכזה? האם מותר למטפל מיני להיכנס למיטה עם אלה שבאים אליו ליעוץ וטיפול או לא?

באבא דז הוא מטפל מיני שהקים מקדש טנטרי יפהפה בעירה סדונה שבמדינת אריזונה וכשלמה המלך בשעתו גם ברפרטואר שלו יש ככל הנראה יותר מאלף מפגשים מיניים עם נשים. באבא דז רואה את הטיפול המיני כמטרת חייו והוא בהחלט נכנס למיטה עם המטופלות שלו, כדי לגלם עבורן דמות חיובית של גבריות אוהבת, תומכת, פותחת ומעוררת מבחינה רוחנית.

מגע הקסם של באבא

באבא דז מככב בסרט התיעודי "מין מכושף", או בשמו המקורי Sex Magic וכאורח של פסטיבל הקולנוע הרוחני בסינמטק תל אביב הוא יגיע לישראל לראשונה בתחילת נובמבר הקרוב ויעביר מספר הרצאות וסדנאות מעשיות בתל אביב ובבית אורן.

הסרט "מין מכושף" מתעד את סגנון החיים של דז באופן חושפני למדי. המצלמה מלווה אותו גם במהלך רגעים אינטימיים מאוד של טיפול, בהם הוא מביא למשל אישה מסוימת לאורגזמה לראשונה בחייה ואומר לה בעדינות מהולה ברוך ושובבות "ברוכה הבאה הביתה".
 

רגעים אינטימיים מאוד של טיפול. תמונה מתוך הסרט
רגעים אינטימיים מאוד של טיפול. תמונה מתוך הסרט "מין מכושף" צילום: יח''צ

אבל הסרט לא רק מחמיא לדז. הוא מציג גם מספר מורים לטנטרה בארצות הברית שסוברים שההתנהגות שלו איננה ראויה. גם הוריו מתראיינים בסרט וקל לראות שהם לא ממש מבסוטים מהעיסוק הנוכחי של בנם. למה הוא לא יכול להיות מתכנת מחשבים כמו כולם למה? הסרט אף מלווה את דז בשברון הלב הגדול שהיה מנת חלקו כאשר התאהב לחלוטין במיה – בחורה שהגיעה אליו בהתחלה לטיפול, הפכה לאהובתו ואז גם למטפלת מינית בזכות עצמה (דקיני).

דז התאהב במיה ורצה לבנות איתה את חייו, להתמסר לה באהבה. אך סגנון החיים שלו לא מוצא חן בעיניה והיא חולקת את התסכול מול המצלמות. מיה רוצה חיים מונוגמיים יותר, קשה לה עם כל הנשים האחרות, אך דז רואה בכך שיקוף לעקרון הנשי הפנימי שלו, שאולי עדיין מלא בפחדים ואשמה ביחס למין? אחרי כל העבודה הזו של שנים רבות – עדיין? דז בוכה בדמעות שליש על מר גורלו, אך נחוש בדעתו להמשיך לאהוב את מיה וגם לנסות להחזיר אותה אליו בדרכי קסם או אולי – בדרכי כישוף.

יחד עם קמלה דווי, גם היא דמות ידועה בעולם הטנטרי בקליפורניה, מפתח דז את התרגול שלSex Magic. עיקרו ככל הנראה בנוי על הקדשתה של האנרגיה המינית הנוצרת בעת מפגש האוהבים כדי לייצר מניפסטציה של מציאות רצויה. במקרה שלו היה זה על מנת להחזיר את מיה אל חיקו. במהלך הסרט כותבת קמלה דווי ספר הדרכה למין מכושף יחד עם דז, וכמובן – הם חייבים לתרגל זאת
ולבחון איך זה עובד...

לי הזכיר הדבר מיד פרקטיקה מינית שכתב יהודי בשם ר' לייב מברודי במאה השמונה עשרה בפולין. זוהי פרקטיקה מיסטית מינית המסבירה שעיקר הריכוז בכוונה הקבלית צריך להתרחש בעת שהאדם חווה אורגזמה: "בעת שפיכת זרעו". הרבנים של תקופתו לא אהבו כמובן את אותו מקובל פוחז, ורק בזכות הפניקה הגמורה שאחזה בהם כאשר מצאו את כתביו אנחנו בעצם יודעים על קיומו..

קמלה דווי נשואה לאיש אחר אך היא ודז מנהלים חיים אינטימיים לא-מונוגמיים, שמה שמאפיין אותם זו פתיחות ושקיפות מלאה שאף באה לידי ביטוי בידידות אמיצה בין שני הגברים – והכל על המסך. גם לצורת ההתנהגות הזו יש תקדימים יהודיים במאה השמונה עשרה בפולין – בתנועה הפראנקיסטית, וכן בחוג קטן של מקובלים אנטי-נומיסטיים שנהה אחרי רבי וולף אייבשיץ, בנו של הדרשן הידוע רבי יהונתן אייבשיץ.

עדויות כתובות מתעדות מנהגים של מיניות פתוחה, טקסית ולא מונוגמית בחוגים הללו, שגם אותם דאגו הרבנים לעשות ככל הניתן כדי לרדוף, לגנות, לנדות ולהחרים. כולנו נולדנו לתרבות שצמחה על בסיס כמויות אדירות של הדחקה מינית, אשמה, פחד ובושה בכל הנוגע למין ותחושה שמין זה דבר מסוכן. אני חושב שאיש כמו באבא דז מאתגר לכולנו את נקודת המבט הזו ומאפשר לנו לבחון את עמדותינו אל מול עצמנו ואל מול חייו אותם הוא פורש ללא בושה מול המצלמה כשירות לאנושות.

מין גורו שכזה

מין מכושף הוא סרט שקשה לצאת ממנו אדישים. בשנה האחרונה התבקשנו זוגתי ואני לתת הרצאות בעקבות הקרנת הסרט במספר סינמטקים בארץ ושלל התגובות שהסרט מעורר מקסימות בעיני. רבים רואים בכוכב הסרט שרלטן, חרמן, שאוהב לטפל בנשים יפות. יש אנשים שממש כועסים על הדמות שהוא מייצג עבורם ומתלהמים כנגדו מהקהל, ויש גם שמתלהבים או מתרגשים עד דמעות.

קריאתו של באבא דז למיניות חופשית מכבלי הפחד, האשמה והבושה מעוררת בהם כמיהה עמוקה ואמיתית. געגועים של ממש לחיים שכאלו, או לקיומו של מקדש יפה שכזה שיוקדש למיניות האדם, מתעוררים ברבים מבאי הסרט.

אז מי אתה באבא דז, שרלטן חרמן או נביא אמיתי של המין החופשי?

רצה השם ובאפריל האחרון הוזמנו, זוגתי דון שרי ואנכי, ללמד בכנס למטפלים ומורים למיניות מודעת שהתקיים באותו מקדש יפהפה שהקים דז בסדונה, אריזונה. כך יצא שפתאום הכרנו את דז ואת קמלה ועוד רבים הקשורים אליהם מעולם הטנטרה הבינלאומי. מנטאק צ'יאה הנודע היה שם, ולימד תרגילים אנרגטיים המבוססים על תורת המין הסינית, סוג של טאי-צ'י מיני. איש בשם אנדרו בארנז היה שם, מורה שהגיע מאוסטרליה והדגים בסדנאותיו כיצד הוא מביא אישה לאורגזמה מלאה ללא מגע פיזי כלל – על ידי עבודה אנרגטית בלבד, בהילה שסביב גופה. וזה עבד.

היתה גם אישה בשם אמרה צ'ארלס שלמדה במשך שנים את תורת המיניות האינדיאנית, פרסמה על זה ספר חדש ובין היתר עשתה קריאת אופי מעניינת מאוד לאנשים על פי צורת אברי המין שלהם, נשים וגברים כאחד.

באבא דז מסתובב כיום בעולם ומנסה להביא למקומות שונים את האפשרות להתייחס למין באופן אחר ממה שהורגלנו אליו בחברה המערבית, שעדיין מפרפרת בין האשמה אותה הטילה הכנסייה על המין, ובין פריקת העול החילונית, שיש בה עדיין סוג של בורות גמורה ביחס לאופיו העמוק של המפגש המיני.

הגישה אותה מייצג דז היא שהמיניות היא עניין שבקדושה ושלאדם כדאי מאוד להשתחרר מתסביכי האשמה, הבושה והפחד שכה הורגלנו לראות בהם "מוסר נאות".

המקדש בסדונה נסגר לאחרונה על ידי רשויות החוק האמריקניות באשמה שהוא מהווה בעצם סוג של עיסוק בזנות. מנהלת המקום, אישה בעלת לב רחב שרואה בעבודתה שליחות מקודשת, נעצרה. מי שבא לשחרר אותה היתה דווקא האומה האינדיאנית. הקהילה הילידית המקומית, שזכתה לחופש לעסוק בעיניה כאשר הוכרה כדת בפני עצמה תחת החוקה האמריקנית The Nativ American Church, שילמה את הערבות הגבוהה שנדרשה כדי לשחרר את מנהלי המקום. האינדיאנים הכירו בתום לבם של הנוגעים בדבר ועמדו לצדם בעת צרה.

כיום, בעקבות ההתנפלות המשטרתית על מקדשי הטנטרה באריזונה מתארגנת בארצות הברית תביעה להכיר במתרגלי הרוחניות המינית ככנסיה בפני עצמה, שגם לה יש רשות לעסוק בפולחני הדת כרצונה. במקרה זה – פולחנים מיניים. יתכן שבעוד מספר שנים תוכר הטנטרה, בגרסתה האמריקאית, כדת רשמית בארצו של הדוד סם, ויהיה זה הרבה בזכות פועלו של באבא דז.


באבא דז יעביר הרצאה ב-3 בנובמבר בפסטיבל הקולנוע הרוחני לפני הקרנת הסרט מין מכושף. ב-4 בנובמבר יעביר סדנא של יום שלם בתל אביב. ב-7 בנובמבר יקיים סדנא מקצועית למטפלים העוסקים בתחום המיני וב-8 בנובמבר יקיים הרצאה נוספת בתל אביב. פרטים והרשמה לאירועיםכאן.

אוהד אזרחי שותף לייסוד ״נביעה - האקדמיה העברית של הרוח״ ועומד בראש הגן - בית הספר לאהבה וקבלה


כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

אוהד אזרחי

צילום: דון שרי אזרחי

רבי לא אורתודוקסי, פעיל שלום, אמן ומורה רוחני. שותף להקמת "נביעה - האקדמ>יה העברית של רוח" מרצה ומחבר ספרים. יחד עם דון-שרי אזרחי ייסד את שיטת KabaLove–הגן – "בית הספר לאהבה וקבלה"

לכל הטורים של אוהד אזרחי

עוד ב''אוהד אזרחי''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים