בר וכל השאר: כמה מרוויחות דוגמניות העל בישראל?
דירוג פורבס ישראל לעשר הדוגמניות הישראליות המרוויחות ביותר לשנת 2011: רפאלי מובילה בפער גדול עם הכנסות של כחמישה מיליון שקל בשנה. גל גדות שנייה עם 1.3 מיליון שקל, נעה תשבי שלישית
כזכור, רפאלי נבחרה לאחרונה להוביל קמפיין בינלאומי לבושם החדש מבית אסקדה, שעל פי הערכות שלשל לכיסה כמיליון שקל. השנה המשיכה רפאלי לשמש כפרזנטורית של רשת "פוקס" בישראל, לצד קמפיין הלבשה תחתונה בצרפת, קמפיין בגדי ים בקולומביה וקמפיינים עבור הרשתות האמריקניות GAP ו-Arrow.
להוציא את רפאלי, שהיא ליגה בפני עצמה בכל הקשור להיקף הפעילות ולהכנסות, הרי ששאר הדוגמניות, בעיקר אלה שבתחתית הרשימה, מרוויחות הרבה פחות ממה שהיה נדמה. כך למשל, האם הטרייה גל גדות, המדורגת שנייה, השתכרה בשנה החולפת כ-1.3 מיליון שקל. גדות המשיכה לשמש כפרזנטורית של רשת "קסטרו" (קמפיין המוערך בכ-200 אלף שקל לשנה), השתתפה בעונה השנייה של הסדרה "עספור", ותמשיך לככב גם בסרט השישי מבית "מהיר ועצבני".
את המקום השלישי

שמות נוספים שנכנסו לרשימה כוללים את גלית גוטמן (670 אלף) ואסתי גינזבורג (630 אלף), שכיכבה בקמפיינים של הרשתות "מילר" ו"אפריל". הדוגמניות לירז דרור (580 אלף) תהילה ריץ' (520), אור גרוסמן (470) ורותם סלע (300) נועלות את הרשימה.
הדירוג התבסס על הערכות ושיחות עם כלל הגורמים בתעשייה, ביניהם סוכני דוגמניות בכירים, סוכנים לשעבר, צלמים, גורמים בתעשיית הפרסום, חברות האופנה והטיפוח ועוד. השכר נבחן על פי פרמטרים של מספר הקמפיינים בהם השתתפה כל דוגמנית, סוג הקמפיין, המדיומים בהם הופיע כל קמפיין וכן הסכום שפורסם בתקשורת, שלרוב גבוה פי 5-3 משכר הדוגמנית בפועל. שכר הפרזנטוריות מנופח לצרכי פרסום, תופעה ייחודית לשוק האופנה הישראלי שמטרתה להקנות "יוקרה" לחברה המפרסמת.
את גיליון ינואר של "פורבס ישראל" ניתן להשיג בחנויות הספרים ובדוכנים.