צמר גפן מתוק: התצוגה הקיטשית של מידהאם קירשהוף
קולקציית הקיץ של צמד המעצבים מידהאם קירשהוף היא אחת המדוברות נכון לעכשיו ומציגה טרנד חדש שמצדיע לקורטני לאב בימיה הטובים

בהשראת הטאמבלר גירלס. תצוגת מידהאם קירשהוף א.ס.א.פ קריאטייב alamy
תצוגת קיץ 2012 של מידהאם קירשהוף נקראה "זאב בלבוש טלה", כותרת שאומרת הכל: בחלל התצוגה בלונדון קיבלו את פני המוזמנים קשתות ענק עשויות בלונים בצבעי פסטל שדימו גן שעשועים אופטימי. במערכה הראשונה יצאו לבמה רקדניות שהזכירו במראה שלהן את קורטני לאב, לבושות שמלות בייבי דול ועל ראשיהן פאות קארה מחומצנות עם נגיעות של צבעי פונץ' בננה. הרקדניות פידרו את עצמן ואת בית החזה שלהן ואחר כך מרחו ליפסטיק על השפתיים והכול לצלילי המוזיקה של Hole, להקתה של לאב. לפני שירדו מהבמה, פצחה להקת הקורטניות בריקוד קאן-קאן אגרסיבי כשהן מניפות רגליים באוויר.
במערכה השנייה ירדו מעוגת חתונה ענקית ודוחה ילדות קטנות לבושות כבלרינות והחלו לפזז על המסלול. לבסוף, נותרה על הבמה ילדה אחת בלבד שעמדה על העוגה והסתובבה כמו בובה. לאורך כל המחזה התנהלה במקביל על המסלול תצוגת אופנה עם דוגמניות שנראו לא פחות הזויות: הן חבשו פאות אפרו מתולתלות בצבע בלונדיני בהיר עם נגיעות פסטל ששיוו להן מראה של פודליות שיצאו מדעתן. על פניהן נמרח איפור שנראה כאילו ילדה קטנה יצרה אותו בהיחפז והבגדים עצמם היו קטנים עליהן במידה אחת לפחות.
על המסלול הוצגו בין היתר אנסמבל שכלל שמלת סרפן אדומה עם דובי כחול ומתחתיה חולצה גברית כחולה, עניבה בצבע זהב, גרביים ירוקים עד הברך ונעלי פלטפורמה ענקיות. עוד נראו בתצוגה חולצה משובצת בצבעי פסטל, אפודה עם כפתורים שהתרחשה בה תאונה מכוונת, קרדיגן משובץ באדום כחול שעיניים מתנוססות עליו משני צדדיו, ארנקים בדמותה של ילדה ג'ינג'ית, חצאית פליסה עם כיסי לבבות ותחרה, סוודר צהוב עם לבבות וקשת בענן, לנז'רי בסגנון מרי אנטואנט ואף שמלה עם חיתוכי לייזר שיצרו את דמותה של קורטני לאב. אך גולת הכותרת היה ללא ספק קרדיגן ורדרד שבאזור החזה שלו נפערו שני חורים בצורת עיגולים, שחושפים את החולצה שמתחת או את השדיים. הקרדיגן המדובר הפך כבר כעת לפריט מאסט ברחובות לונדון.

גל שלישי של פמיניזם. קורטני לאב ב-1994 גטי אימג'ס
בצפייה חוזרת בתצוגה (ואתם חייבים לעשות זאת), ניתן להבחין בתוגה על פניהן של הדוגמניות ופתאום מתקבלת התחושה שהן רדופות, עטופות במתיקות שגורמת לבחילה קשה וצועדות בנעליים שנראות כמו עוגת חתונה מעוכה, מלאה בצבעי מאכל, כשהן כלואות למעשה במגרש משחקים מהגיהינום. המיצג הבימתי היה בעל משמעויות מעבר לבגדים, והמסר המרכזי שלו היה ביקורת על החברה, שמשדרת לבנות מה יפה ומה לא ואיך הן אמורות להתלבש, אבל בו בזמן הן חשופות ליחס נורא מצדה.
השמלות שלבשו הדוגמניות מרפררות לשמלה שלאב לבשה ב-1994 בפסטיבל רדינג, כשההשראה הגיעה מהקליפ לשירה Miss World. אבל הקונטקסט רחב בהרבה: דרך דמותה של לאב, המעצבים מתחברים לגל השלישי של הפמיניזם ובעיקר לתנועה הפמיניסטית של להקות הפאנק רוק מהניינטיז ה-Riot Grrrl שהתעצבה בוושינגטון ובפורטלנד. התנועה הורכבה ממוזיקאיות אנדרגראונד צעירות מסצינת הפאנק רוק שדיברו בשירים שלהן על אונס, התעללות מינית, אלימות ועוד. לאב נקשרה לתנועה זו, בעיקר בזכות האטטיוד שלה, למרות שבניגוד לחברותיה לא השתייכה לאנדרגראונד. עם הגעת המילניום החדש התנועה חלפה מן העולם, אך כעת נדמה שקם דור חדש של פמיניסטיות שמבקשות להמשיך את דרכן של אותן מוזיקאיות זועמות.

התגלמות הקיטש והסכריניות. תצוגת מידהאם קירשהוף
א.ס.א.פ קריאטייב alamy
הגל החדש מורכב בעיקר מנערות בנות 15, בעלות חשבונות טאמבלר ושיער מחומצן בתוספת צבעי פסטל. מדובר בחנוניות ואלופות בטכנולוגיה שמעריצות את הבלוגרית טאבי גבינזון ואת המגזין שלה Rookie.

לובשות מה שבא לה ואיך שבא להן. טאבי גבינזון גטי אימג'ס
אדוארד מידהאם, חבר של גבינסון, מספר כי עיצב את הקולקציה בהשראתה: "טאבי הכירה לי את כל עולם ה'טאמבלר גירלס' שהן התפתחות מעניינת של ה-Riot Grrrl. הייתי מודאג מכך שהתנועה התרבותית הכה חשובה הזו, שהייתה משמעותית להתפתחותי ולמי שאני, הולכת להישכח. התרגשתי מכך שבנות אחרות עושות את אותו הדבר".
שותפו, בנג'מין קירשהוף מבהיר בעניין התצוגה כי "יש שם נערוּת, התלבשוּת, קורטני ותמיד בלרינות. הרעיון הוא לצבוע את עצמך ולקשט את עצמך ולחלוטין לא להתבייש במי שאת. הרעיון של מה שאנחנו עושים הוא להעניק תחושה של אינדיבידואליות וגישה אישית להתלבשות. שנינו מתנגדים לרעיון של טעם ושל טעם מוכתב מראש". צמד המעצבים מחזיק בגישה שהיצירה שלו אינה מדברת רק על בגדים, אלא על סביבה מסוימת ועולם פרי מוחם שהולך ומתפתח מקולקציה לקולקציה.
בסיום המופע היו רבים בקהל שבכו מהתרגשות, דבר שלא קורה כל יום בתצוגת אופנה. נראה שדווקא הצמד המתבודד הזה מצליח יותר ממעצבים אחרים לגעת בלבם של אנשים רבים וזאת בזכות האותנטיות, מלאכת המחשבת והחייטות העילית שעומדות מאחורי כל בד ובגד ושלא מתמוססים בערימות הסוכר המתוק. כנראה אצלם באמת אין קץ לילדוּת.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אופנה-
