אפטון גירל: קייט אפטון היא הבייב החדשה באמריקה
סרטוני יוטיוב שצברו מיליוני צפיות, שער ב"ספורטס אילוסטרייטד", שמועות על דייט עם קניה ווסט וסקנדלים שלא נגמרים. קבלו את קייט אפטון, דוגמנית וסנסציית אינטרנט
בתוך פחות מ-24 שעות הסרטון זכה ל-750 אלף צפיות, וזמן קצר לאחר מכן גם חולל סקנדל וירטואלי קטן: ביוטיוב החליטו להסיר אותו מהאתר, בטענה שהוא לא עומד במדיניות האנטי עירום שלהם, או במילים פשוטות - הוא סקסי מדי בשבילם. כמה שעות ומיליוני קריאות מחאה מגולשים מאוחר יותר, הסרטון הוחזר לאתר, פלוס התנצלות ממנהלי יוטיוב. אמיליה מקדונל-פרי, עורכת אתר הבידור המצליח thefrisky.com, כתבה בזעם: "אני באמת לא מבינה איך בחורה שרוקדת - עם בגדים - מפרה את מדיניות העירום שלהם. זה נראה כאילו ליוטיוב יש שטח אפור גדול מאוד בשביל מה שהם מחשיבים 'סקסי מדי'. אולי כדאי שהם יחשבו על כללים קצת יותר ברורים למשתמשים שלהם, 'בלי ריקודים סקסיים בביקיני אם מידת החזייה שלך גדולה מ-c'. כה מגוחך".
"הסרנו את הסרטון בטעות", הסבירו ביוטיוב מאוחר יותר. "פעלנו מהר ככל האפשר כדי להשיב אותו". משהושב הסרטון לאוויר, החגיגה יכולה הייתה להימשך, ולצד טוקבקיסטים נלהבים וסרטוני חיקוי שמיד החלו לזרום לרשת, חברי ההרכב שמבצע את השיר לא האמינו למזלם הטוב, וכבר הגישו הצעה רשמית לסוכנים של אפטון, שבה ביקשו שתככב בקליפ הבא שלהם.
אפטון, שבחודש הבא תהיה בסך הכל בת 20, 1.78 מטר של בלונד וקימורים ששווה למות בשבילם, כבר רגילה למהומה סביבה. בשנה האחרונה היא הצליחה לעשות יותר רעש מכל דוגמנית עולה אחרת. דווקא בזכות היכולת הפנומנלית שלה לייצר באזז סביבה, היא הפכה מעוד דוגמנית אמריקאית לא מרגשת במיוחד לסנסציית אינטרנט וכוכבת על שקוטפת שערי מגזינים, כמו את זה של "ספורטס אילוסטרייטד" הכה מבוקש, קמפיינים ורומנים עם בחורים כמו קניה ווסט. למעשה, היא הדור החדש של הדוגמניות - אלה שמצליחות לתדלק את הקריירה בזכות הרשת, בחישוב פשוט של בחורה יפה במיוחד פלוס ביקיני קטן במיוחד שווה מסיבה.
גם את הקפיצה המשמעותית ביותר בקריירה שלה אפטון חייבת ליוטיוב. עד אפריל 2011 היא הייתה דוגמנית צעירה ומבטיחה, אחת מבין אלפים כמוה. היא גדלה במלבורן, פלורידה, והשתתפה בתחרויות רכיבה על סוסים בילדותה. את קריירת הדוגמנות היא התחילה ב-2008, אחרי שהגיעה לפגישת ליהוק בסוכנות הדוגמנות "עלית". היא הוחתמה במקום, והחלה להשתתף בתצוגות ופרסומות.
אחרי שנתיים החליטה שמיצתה ועברה לניו יורק, שם הוחתמה בסוכנות הדוגמנות IMG Models. ב-2010 נבחרה לפנים של המותג Guess, והצליחה להשתחל לגיליון בגדי הים של "ספורטס אילוסטרייד" (אותו מגזין שעל השער שלו כיכבה בר רפאלי). חברי המערכת הכתירו אותה בתואר "טירונית השנה" ומשם היא המשיכה לעבודות אצל מותגים כמו "ויקטוריה'ס סיקרט", ולהופעות במגזינים כמו "קומפלקס" ו"אסקווייר", שבחרו בה ל"אשה של קיץ 2011".

אפטון הייתה בסך הכל בדרך הנכונה לבסס את מעמדה כדוגמנית עולה, אבל היא הייתה צריכה את הדחיפה הנוספת, זו שתזניק אותה מעל כל השאר. באפריל 2011 היא הגיעה למשחק כדורסל, ונתנה לחברה שלה לצלם אותה רוקדת את ריקוד הדאגי (dougie). מדובר בריקוד טיפשי למדי שהומצא כבר בשנות ה-80, ועשה קאמבק מפואר באותה התקופה בארצות הברית תודות לאנשים כמו מישל אובמה, כריס בראון וספורטאים למיניהם שביצעו אותו מול המצלמות, לצלילי השיר Teach Me How to Dougie של הראפר קאלי סוואג. הסרטון שבו אפטון מבצעת את הדאגי הפך לוויראלי והזניק את הפופולריות שלה למימדים חדשים לגמרי, עם למעלה ממיליון צפיות לסרטון בתוך זמן קצר.
מבחינתה , אגב, זו הייתה סתם גחמה של שתי חברות שיצאו לבלות באל.איי. "זה הפתיע אותי לגמרי", סיפרה אפטון למגזין USA Today. "אני וחברה שלי היינו בלוס אנג'לס, ובסך הכל רצינו לעשות כיף. הייתי רגילה להתאמן עם השיר הזה, והיא אמרה שאנחנו חייבות לבדוק ביוטיוב איך רוקדים אותו. אמרתי לה שאני כבר יודעת איך, ויום למחרת כשהיינו במשחק והשמיעו את השיר, הראיתי לה שאני יודעת והיא צילמה. בחיי שלא חשבתי שהסרטון יהיה כזה להיט. אבל זה כיף, זה מאוד מרגש".

עבור האמריקאים זה הספיק. הם חיפשו איט גירל חדשה, ואפטון ענתה על כל הקריטריונים: הבלונד, הגוף המושלם, החיוך הממזרי, הנכונות להיות קלילה ושטותניקית, החיבה העמוקה שלה לספורט וגם העובדה השולית שהיא נראית מדהים בהלבשה תחתונה - עשו את שלהם.
חודש אחר כך אפטון הצליחה לטפס שוב לכותרות, הפעם בזכות קניה ווסט. הראפר המפורסם צולם מחליף נוזלים עם בלונדינית בלתי מזוהה במרפסת חדר המלון שלו בקאן, ואתרי הרכילות מיהרו לאבחן שמדובר באפטון. היא עצמה הכחישה שבכלל הייתה בפסטיבל קאן, וכתבה בטוויטר שלה "היי, אמרתי שלא הייתי בכלל בקאן. בחייכם, הבחורה הזו אפילו לא נראית כמוני. אני לא עם קניה, אני לא יוצאת עם קניה".
אבל עם כל הכבוד להכחשות שלה, השילוב של הידיעות על קניה וסרטון הדאגי עשו הרבה יותר בשביל אפטון משהיא יכולה הייתה לדמיין. אחרי שהוכתרה באופן רשמי לכוכבת יוטיוב, הגיעו גם ההצעות מהוליווד. היא קיבלה תפקיד בסרט "מיליון סיבות לשוד" עם בן סטילר ואדי מרפי, והוזמנה לתפקיד אורח בסדרה "טוש 0" של רשת קומדי סנטרל האמריקאית, שם גילמה את עצמה. כשהגיעה העת לצלם את גיליון בגדי הים השנתי של "ספורטס אילוסטרייד" בפברואר השנה, אנשי המגזין כבר ידעו שהטירונית הנבחרת שלהם מהשנה הקודמת, היא זו שצריכה לככב הפעם על השער.

וכפי שקרה לכל דוגמנית במעמד הזה - גם אפטון מצאה את עצמה פתאום מאכלסת יותר כותרות מאי פעם. היא דיווחה שבתור מי שהגיעה ממשפחה אתלטית, מאז ומעולם חלמה להופיע על השער. אלא שהשער שלה, כמתבקש, לא עבר בלי לחולל רעש. ה"ניו יורק דיילי ניוז" אבחן, לטענתו, שתמונתה של אפטון על השער עברה ריטוש עצבני, וגופי מדיה אחרים התלוננו על כך שהביקיני שלה (אותו ביקיני שהיא לובשת בסרטון של טרי ריצ'רדסון) הוא זערורי מדי, אפילו עבור מגזין בגדי הים המפורסם, ושהיא נראית בו זולה להחריד. היו אפילו כאלה שכינו אותה "שמנה", כשהם מתייחסים לגזרה שלה שאינה בדיוק גזרת שעון החול הקלאסית.
אבל אפטון, כהרגלה, לא ממש טרחה להתייחס לתגובות השליליות, והיא דבקה בגישה הזו עד היום. התגובות הארסיות ליוו אותה גם כשקיבלה תפקיד קטן בעיבוד הקולנועי החדש של "שלושת המוסקטרים" (שנקרא בעברית "קרועים על כל הראש"), וגם בהופעת האורח שלה זמן קצר לאחר מכן ב"סאטרדיי נייט לייב". רבים טוענים שהיא משתמשת בגוף שלה כדי לקדם את עצמה, מופיעה כמעט תמיד בבגד ים או בתחתונים, לשה את החזה שלה ולא מתביישת להתערטל כשצריך. פרסומת פרובוקטיבית למדי שעשתה עבור רשת המזון המהיר האמריקאית Carl's JR, שבה היא נראית כמו מישהי שעומדת לשכב עם המבורגר שמנוני, רק תרמה לעניין הזה.
מצד שני, כשאפטון הגיעה בשבוע שעבר לארוחה השנתית שנערכת בבית הלבן עבור עיתונאים ואנשי בידור, והקפידה להתלבש בצניעות יחסית (לשם שינוי החזה שלה נשאר בפנים), בלוגרים ומבקרי אופנה צלבו אותה על ניסיונות להתחסד. כך או כך, לא ניכר שלאפטון עצמה זה מזיז במיוחד. וכנראה שבצדק - הציבור ממשיך לאהוב אותה, את הקימורים והריקודים שלה. במרס האחרון כבר השיקה ליין בגדי ים משלה, Beach Bunny, שנמכר בהצלחה גדולה, ונראה שהיא תמשיך לצעוד, שלא לומר לרקוד, בדרך הזו עד שיימאס לה.

