להדפיס ולשמור: "פרואנזה סקולר" חוגגים עשור
לזארו הרננדז וג'ק מקולו, הצמד חובב ההדפסים שמאחורי "פרואנזה סקולר" חוגג עשור של אופנה מעניינת וממכרת

לזארו הרננדז וג'ק מקולו, אז סטודנטים בני 23 במחלקה לעיצוב אופנה בבית הספר פארסונס בניו יורק ומתמחים בבתי האופנה מייקל קורס ומארק ג'ייקובס, ביקשו לעצב יחד את קולקציית הגמר שלהם. טים גאן, שהיה מורה בכיר בפארסונס, נעתר לבקשתם.
הקולקציה, שעוצבה מבדים שקיבלו במתנה מהמעצב מייקל קורס, היתה להצלחה גדולה, ולאחר התצוגה ג'ולי גילהארט, מנהלת מחלקת האופנה בכלבו היוקרתי בארניז, אמרה לצמד המעצבים שהיא מעוניינת לרכוש את כולה. הרננדז ומקולו עזבו באותו הרגע את הלימודים כדי להפוך את הקולקציה המדוברת למסחרית.
"היו לנו ארבעה חודשים להכין את הקולקציה לבארניז", סיפרו בראיון על אותה תקופה. "לא היה לנו מושג איך לעשות את זה, איך נייצר את אותם הבדים שקיבלנו ממייקל קורס, איך מייצרים מידות מכל דגם ואיפה פיזית אנחנו הולכים לייצר את הקולקציה". אחרי ארבעה חודשים של עבודה אינטנסיבית הקולקציה הגיעה למדפי הכלבו, וההמולה סביב המותג החלה.

לקראת תצוגת הגמר, מקולו והרננדז החליטו לקרוא למותג שלהם "פרואנזה סקולר", שם שמאז ועד היום מתקשה הציבור בהגייתו. זהו חיבור בין שמות הנעורים של אמהות השניים, והם בחרו דווקא בשם המסובך הזה כדי שאם המותג לא יצליח, הם יוכלו להמשיך בתעשיית האופנה בשמותיהם הפרטיים. השניים שומרים על עמימות כשהם נשאלים מה היא הדרך הנכונה לבטא את השם, שולר או סקולר, מה שעוזר למותג הצעיר להישאר בכותרות. אתם מוזמנים לעשות כמו יתר עולם האופנה ופשוט לקרוא להם פרואנזה.
בשנת 2008 הציגו הרננדז ומקולו את קולקציית הנעליים הראשונה שלהם, בשיתוף עם המעצב ג'וזפה זנוטי. כמה חודשים אחר כך הם יצרו את קולקציית התיקים הראשונה. המותג, שמציע אופנה חדשנית, נוחה ופשוטה ללבישה בחיי היומיום, כבש בן לילה את חובבות האופנה בזכות קולקציית התיקים היוקרתית - שמחיריה עולים על רוב תיקי היוקרה הממותגים - בזכות הנוחות, היומיומיות והשימושיות.

הפריט הנמכר ביותר של המותג הוא הדגם "PS1", תיק דוורים רחב, בעל חלוקת תאים, רוכסנים ואבזמים רבים ואחיזה נוחה. בגרסתו הקטנה ביותר מחירו של התיק הוא 746 ליש"ט. בקטנה. בארץ אגב תמצאו את התיקים באניגמה (ה' באייר 34, תל אביב) ותיאלצו להיפרד מ-7,520 שקל עבור אחד.
קלואי סביני, קייט בוסוורת והתאומות אולסן הן רק כמה מהסלבריטאיות שאוהבות את "פרואנזה סקולר" ומתקשטות מדי עונה בבגדי המותג באינספור אירועים חברתיים. גם עורכי האופנה הגדולים מקפידים לשלב את המותג בהפקות האופנה שלהם בתדירות שזוכים לה לרוב רק בתי אופנה חזקים וותיקים, דוגמת "לואי ויטון" או "פראדה".
החודש מככב המותג בהפקת אופנה במגזין אל האמריקאי עם הזמרת ג'סי ג'יי, בווג הבריטי, בווג פריז ועל שער ווג האוסטרלי בכיכובה של ג'ואן סמולס. זאת ועוד, להבדיל מבתי אופנה שפריטיהם נשארים לרוב על דפי המגזינים, את הפריטים של "פרואנזה סקולר" אפשר למצוא גם בבלוגי האופנה, לצד בגדים מ-H&M ומחנויות יד שנייה.
אולי זו הרוח הצעירה של המותג, אולי הבאזז שלא מפסיק לרחוש ואולי פשוט הגזרות והבדים הרעננים. כך או כך, "פרואנזה סקולר" הצליחו להיכנס ללבן ולכיסן של חובבות האופנה הצעירות.

לאחר שתי קולקציות שעוררו הדים בקרב עולם האופנה וקצרו שבחים מעורכת ווג האמריקאי אנה ווינטור, צמד המעצבים זכה בשנת 2003 בפרס סוורובסקי בטקס פרסי המועצה האמריקאית לאופנה, לקולקציית ה"רדי טו וור" הטובה ביותר.
בשנת 2007 הם זכו, יחד עם אוסקר דה לה רנטה, בפרס מעצבי קולקציית הנשים של השנה. בשנת 2009, שנה אחרי שהשיקו את קולקציית התיקים והנעליים, הם קיבלו את פרס מעצבי האביזרים, ובשנה שעברה זכו בשנית בפרס על קולקציית הנשים, שעליו התמודדו מול מארק ג'ייקובס.
השנה מועמד המותג בקטגוריית בגדי הנשים מול מארק ג'ייקובס והתאומות אולסן, ובקטגוריית מעצבי האביזרים מול אלכסנדר וואנג וריד קראקוף.

