אירוני ומודע לעצמו: ווס אנדרסון הוא ההיפסטר המושלם
חליפות קורדרוי, משקפיים מסוגננים, סיכות לשיער, בגדי ספורט וסוודרים רקומים. לרגל יציאת "ממלכת אור הירח", קבלו את את המדריך המושלם לאופנה היפסטרית דרך עיניו של ווס אנדרסון
- עשו לייק לעמוד הפייסבוק של סגנון
השפעתו של אנדרסון על האופנה ההיפסטרית עמוקה כל כך, עד שלעתים קצת קשה להחליט האם הוא חלק ממנה או למעשה היוצר שלה. לרגל סרטו החדש של אנדרסון, "ממלכת אור הירח" (משבוע הבא בישראל), קבלו עשרה סממנים היפסטריים מובהקים שניתן לאתר בפילמוגרפיה של ההיפסטר מספר אחת בעולם.
בעולם של ווס אנדרסון חליפות מחויטות ועניבות הן פריט הלבוש הסטנדרטי, המקבילה לג'ינס וטי-שירט בעולם האמיתי. בהתאם, גם ההיפסטרים אימצו את קוד הלבוש הזה בשמחה. אם במקרה החליפה קטנה במידה או שתיים ממידתו של הלובש ועשויה מקורדרוי או טוויד בגוונים של צהוב, מה טוב.



יש אנשים שטוענים שהשחור בעיניים ומעיל הפרווה הם אלה שהופכים את מרגו טננבאום (גווינת פאלטרו) להיפסטרית האולטימטיבית של המסך הגדול, אבל המהדרין מבטלים את כל אלה לטובת סיכת שיער אחת קטנה וילדותית שהפכה להיות פריט חובה עבור כל היפסטרית שמכבדת את עצמה.

השפה העליונה השעירה המאפיינת לא מעט קורבנות של האופנה המדוברת, בהחלט נוכחת בסרטיו של אנדרסון. את הדוגמא המובהקת והחצופה ביותר ניתן למצוא על פניו של ג'ייסון שוורצמן, כשלעצמו אייקון היפסטרי, בסרט "רכבת לדארג'ילניג".

אין ספק שדמויותיהם של מרגו טננבאום עם שמלת הטניס האגדית שלה, ושל ריצ'י טננבאום (לוק ווילסון), עם מראה איש המערות הספורטיבי שלו בסרט "משפחת טננבאום" אחראיות במידה רבה לרנסנס של בגדי הטניס בקרב קהילת ההיפסטרים הבינלאומית.
שנות השישים, שנות השבעים, שנות השמונים, מחודדות, מוגזמות, צבעוניות, משקפי טייסים, משקפי פלורידה, משקפי קריאה חנוניות. מבט בסרטיו של אנדרסון יוצר את התחושה שמשקפיים גדולים, בולטים ומסוגננים הן אובססיה פרטית של הבמאי, הידוע בהקפדה שלו על פרטים קטנים, ומתהדר בזוג משקפיים משונה למדי גם בחייו הפרטיים.


התרומה של חברת אדידס לעולם האופנה של שנות השבעים מעולם לא זכתה למחווה מרגשת יותר מאשר על גופו הצנום של בן סטילר בסרט "משפחת טננבאום". מלבד בחירה בדגם, בצבע, במותג ובשנה, קיימת כאן טוטאליות היפסטרית אמיתית גם בבחירה ללבוש את שני חלקי חליפת הספורט בו זמנית, ולהגביר את האפקט בעזרת שני כפילים ננסיים. ביצוע מושלם. חברת אדידס אף החזירה לאנדרסון טובה, כשיצרה במיוחד עבור הסרט "עמוק במים" דגם מיוחד של נעלי אדידס רום, הנושא את השם "Zisou".

אחד הרגעים המכוננים בחייו של כל היפסטר הוא הצפייה בסרט הקצר "Hotel Chevalier", שהופיע לפני "רכבת לדארג'ילינג" והיה התגשמות של פנטזיית סטייל מעודנת בחדר מלון פריזאי. תספורת שנות השישים השיקית להחריד של נטלי פורטמן, שנראתה כמו מיה פארו המהממת של הסיקסטיז, הפכה לתחנת חובה עבור כל היפסטרית.
אין דבר שמקפיץ את קצב פעימות הלב של היפסטר בחנות בגדים יד שניה מהר יותר מאשר סוודר שרקום עליו משהו, כך שלא מפתיע למצוא את האות Z רקומה (ולא מודפסת) על הסוודרים של הצוות ב"עמוק במים".

חולצות פלנל, מגפי בוקרים, ג'ינסים צמודים, מטפחות צוואר ואבזמי ענק. נקודות הדמיון הרבות בין אופנת ההיפסטרים לבין מראה הקאובוי הקלאסי הופכות את הימצאותו של אחד הבוקרים הזכורים ביותר של הקולנוע העכשווי בסרט "משפחת טננבאום" להגיונית לחלוטין.

או שחור, או אפור, או לבן, זה לא באמת משנה. מה שחשוב זה להקפיד לעטוף את הפדחת בכובע פרווה מגוחך, ואם הטמפרטורה לחלוטין לא מתאימה לכך, כמו שקורה תדיר בארצנו הסובטרופית, מה טוב.
בשבוע הבא ב-nrg תרבות: המדריך השלם כיצד לעשות סרט של ווס אנדרסון
- מה חשב שניצר על הסרט החדש של ווס אנדרסון?
- ג'ייסון שוורצמן הוא האיש החנון הכי קול שאתם לא מכירים
- מה הקשר בין היטלר להיפסטרים?


