קונים ירוק
מדור צרכנות חדש ירכז עבור הגולשים נתונים על מוצרי צריכה ידידותיים לסביבה ועל חברות וארגונים שמשקיעים ומקדמים את ההגנה על איכות הסביבה. מקבץ ראשון
הצרכנים דורשים מוצרים ירוקים והשוק מוצף בחידושים סביבתיים מטוש מחיק ללא חומרים רעילים, דרך מוצרי אופנה עשויים חומרים אורגניים או ממוחזרים ועד קטנועים חשמליים.
בחרנו לפתוח בארגונים עסקיים שבחרו להרים את הכפפה והחליטו להניע את המהפכה הירוקה, בתוך הארגון או מחוצה לו. תרומתם של הארגונים העסקיים בהעברת המסרים הירוקים לידי ביטוי אמיתי בשטח היא מכרעת.
גורמי ממשל ועמותות יכולים להמשיך ולהטיף או לחוקק, אך כל עוד ארגונים כלכליים לא ייקחו חלק במהפכה הירוקה וחברות לא יציפו את השוק במוצרים ירוקים, חסכניים במשאבים ומתאימים לכל כיס, היא לא תתממש. ונפתח עם המפורסם ביותר:

הרכב הירוק של אגסי
אחת הדוגמאות המוכרות ביותר לחדשנות ירוקה, היא פרויקט הרכב החשמלי של שי אגסי. אגסי, איש עסקים מצליח הועיד את פניו לפיתוח טכנולוגיות ידידותיות לסביבה.
יחד עם עידן עופר הוא הקים מיזם העונה לשם "בטר פלייס" (ובתרגום חופשי: מקום טוב יותר) אשר הוביל להקמת מערך להנעת מכוניות המבוססות על חשמל. בכוונת החברה לפרוס מערך נקודות טעינה עבור כלי הרכב בחניונים בכל הארץ וכמו כן, תחנות להחלפת סוללות בנסיעות ארוכות.
אגסי רתם את חברת המכוניות רנו-ניסן, שתייצר את המכוניות בהשקעה של כ-500 מילארד דולר ו"בטר פלייס" תהיה אחראית על פריסת התשתית ההיקפית.
החשיפה הגדולה שקיבל הפרויקט בתקשורת העולמית וכמובן הקשרים הענפים והתמיכה מצד גורמים ממשלתיים וציבוריים קידמו את השאפתנות של אגסי לידי מימוש הפרויקט בטווח הקרוב מאוד. שמעון פרס בעדו.
חברת ואוליה, ספקית שירותי הסביבה המובילה בעולם תקים בשיתוף פעולה עם המרכז האקדמי רופין קמפוס אקדמי למדעי איכות הסביבה.
הרעיון הוא לדאוג להתמקצעות מקסימלית של כל סוגי העובדים בעולם השירותים הסביבתיים וכך יילמדו בקמפוס החדש כל מקצועות איכות הסביבה החל מאיסוף אשפה וטאטוא רחובות וכלה בתואר
בנוסף, במסגרת מדיניותה של ואוליה ביצירת עולם נקי ובריא יותר, מפעילה החברה קרן תרומות, הפעילה בתחום ייזום ותמיכה בפרויקטים הקשורים להגנת הסביבה ושינויי אקלים. הקרן זכתה ב-2006 בפרס האוסקר מטעם ארגון Admical האירופי המעודד פילנתרופיה בקרב חברות מסחריות וכלכליות.
חברת פזגז נכנסה בחודשים האחרונים למהלך ירוק, שמטרתו החדרת מוצרי צריכה ביתיים המונעים באנרגיית גז במקום חשמל.

בינתיים ניתן להשיג בחנויות מייבש כביסה מונע בגז אבל הם מבטיחים שבקרוב יגיעו גם מקררים, מדיחים, תנורי בישול, חימום ועוד'.
למייבשי הכביסה יש מוניטין מוצדק ברובו, של בזבזני חשמל גדולים, כך שהיתרון הירוק ברור. על אף הקושי הגדול שבהחדרת מוצרים לבנים ומחיריהם הגבוהים בדרך כלל, החליטו בחברה ללכת על מהלך שיווק המוצרים וניסיון החדרתם לשוק.
בית השקעות רמקו פתח לאחרונה קרן ירוקה המאפשרת להשקיע במניות של חברות ירוקות שאמורות להביא בעתיד תשואה גבוהה יותר מחברות מקבילות שאינן בעלות התנהלות ירוקה.
כבר עתה ניתן לראות, שחברות שמשלבות במטרותיהן העסקיות יעדים של שמירה על הסביבה מניבות תשואות יפות לעובדים, ללקוחות ולבעלי המניות. מעבר לרווח הכלכלי האישי, שטמון בהשקעה מנייתית (כמו גם הסיכון), השקעה בחברות ירוקות מקדמת את האג'נדה הסביבתית העולמית בתוך העולם העסקי.
בסופו של דבר יותר ויותר חברות, בכל התחומים והענפים יבחרו להתיירק ולהכניס את תחום השמירה על איכות הסביבה כחלק בלתי נפרד ממטרותיהן. העולם העסקי כבר התעורר ומשקיעים רבים דורשים היום הוכחות לתרומה לאיכות הסביבה, כתנאי להשקעה בחברה.
רשת הכושר הולמס פלייס החלה בהתקנת מערכות חכמות לחיסכון באנרגיה בסניפי הרשת. המערכות מנצלות את החום הנפלט ממערכות מיזוג ומשיבות אותו למערכות חימום המים ובכך מקטינות את צריכת האנרגיה באופן משמעותי.
הפרויקט זכה למענק בסך של 50,000 שקל ממשרד התשתיות. המערכת שמותקנת בחלק מסניפי הרשת משלבת יתרון עסקי ושמירה על הסביבה. המערכת צפויה לחסוך כ-15% מהוצאות האנרגיה ומנתונים בלתי רשמיים מדובר בהפחתת פליטת גזי החממה בהיקף של כ- 400 טון CO2 לשנה לכל סניף.
החתימה אלקטרונית הינה טכנולוגיה המאפשרת לצמצם באופן משמעותי את כמויות הניירת העצומות שעוברות מיד ליד במשק ובממסד. כל מסמך שמודפס - ומדובר גם בכל התכתבות פנים-ארגונית - הוא נזק ליערות הגשם, פסולת בפוטנציה, שמנפחת את נפח הזבל וגם - הוצאה כלכלית לארגון.
החתימה האלקטרונית, שפתחה חברת comsign, מבטלת את הצורך להדפיס כל מסמך שדורש חתימה ובכך חוסכת לסביבה ולעסק כמויות אדירות של נייר.

מצידו של האזרח, החתימה האקלטרונית היא אמצעי העברת מסמכים טעוני חתימה ממקום למקום, מבלי להגיע אל משרדי הרשויות השונות.
במדינות רבות ברחבי העולם, הנושא כבר מפותח הרבה יותר. כאן, בישראל, התחום עוד בחיתוליו, אך אין שום סיבה מדוע לא נעבור לשימוש בשיטה הסביבתית החדשה.
ענקית התוכנה "אורקל" החליטה להגביר את המודעות לנושא איכות הסביבה והחלה ביישום משמעת ירוקה בקרב עובדי החברה.
בחברה נסחו עשרת דיברות ירוקות לעובדים והם מחובים להן. כן, כולל חברי ההנהלה והבכירים. עשרת הדברות הירוקות הכוללת צמצום בהדפסות נייר, מחזור סוללות, צמצום השימוש באריזות, כיבוי אורות ומזגנים ביציאה מהמשרד ובסוף יום עבודה ועוד.
בימים אלה עובדים בחברה על הקמת אתר ירוק שיכלול פורום עם טיפים ורעיונות לחסכון באנרגיה.