הכל בדולר: יורד נמוך
ראיון קצר עם אהרון זילברברג, אחד מכוכבי הפרסומת החמודה של המקסיקנים במקדונלד'ס
אהרון זילברברג, איך היה?
"זה היה כולה חמש שעות צילום, אבל היה צוות ממש מפרגן ומכבד. עזבתי את המקום בחיוך. הם גם השקיעו בתחפושות, הזמינו כובעים במיוחד מלוס אנג'לס".
מה עוד אתה עושה בחיים?
"עכשיו אני מופיע ב'בדיחומט' של אתר מקו בתור 'ההוא שלא מוכן שיקראו לו גמד'. מחוץ למשחק אני מדריך שיט, יוצא פעמיים בשבוע לים על מפרשיות ויאכטות. אני גם מעביר סדנאות בכל הארץ בנושא של קבלת השונה".
זה גם היה הנושא של הסרט התיעודי שבו כיכבת לפני שנתיים, "עולם קטן".
"כן, זה היה מסמך דוקומנטרי שנועד להראות שאנשים נמוכים הם כמו כל אחד אחר. נסעתי לכנס של נמוכי קומה בסן פרנסיסקו, היתה תצוגת אופנה שכל אחד מציג בגד מיוחד שיש לו, ואני התחפשתי לטייס, כי זה החלום שלי. גם עשיתי שם סטנד-אפ על זה שבכנס אני מרגיש מוזר כי לא מסתכלים עליי, הייחודיות נעלמת, כי כשאני הולך ברחוב זה 'וואו, תראו מה זה', ופתאום אני לא מקבל מספיק תשומת לב".
וזה לא מפריע שהתפקידים שאתה מקבל הם לפעמים גימיק?
"בגלל זה אני מסנן. אם זה יותר מדי גימיקי, כמו לחלק פלאיירים בתחפושת של גמד ברחוב, אני לא לוקח, כי זה עושה לנו שירות לא טוב. אבל המקסיקנים במקדונלד'ס זה שלושה מקסיקנים נמוכים, אין כאן לגלוג. אני לא יוצא אהבל. גם לא ב'חברים של נאור'".
תודה לך.
"בכיף. קטונתי".
הגרוזינים בפרסומת ללאומי קארד טוענים שהחנות שלהם נמצאת בהרצל פינת העלייה? שקר!
לא לעתים קרובות מזדמן לנו להתעצבן ממשרד פרסום שלם במקום מפרסומת יחידה. אך קשה להתעלם מכך שמשרד הפרסום גיתם BBDO מעיף עלינו ילדים בקצב. בכל פרסומת שיוצאת מתחת ידיו יש איזה פעוט רך שטועם בהיחבא מהפתיתים (אסם), מקבל כלב לחנוכה (סלקום) או רוקח מרק מעפן (אסם). לא חשוב מה, העיקר שנוכל לסגור את הסרטון בקלוז-אפ על פניו המתוקות.

עכשיו נוסף עוד מלאכון דביק מבלונד שמנסה לשתול בקבוק קטשופ בערוגה (אהה, נאיביות מקסימה!), וזה כבר מתחיל ממש להרגיז. נדמה כי אנשי גיתם פשוט מקווים (שוב) שלא נשים לב לסיפור המייגע והמטופש של הפרסומת, כי נהיה עסוקים מדי בלצעוק "איזה פושפושון" על הטמבל הצהוב שמחייך בביישנות, בעוד הוא עורם אדמה בדלי בסלואו מושן. הגיע הזמן שהגיתמים יפסיקו לסמוך על פושפושונים שיגנבו להם את ההצגה, ויתחילו להשקיע קצת יותר בקריאייטיב. אנחנו לא ילדים קטנים.
פועלים ומקדונלד'ס ממשיכים לספק לנו את סרטוניהם החמודים, איש איש בקמפיינו. עוד ועוד יצורים רוכשים תבשילי בורגר בעשרה שקלים (הקנטאור, האלה ההודית, מדריך השיט), וגם בסניף הבנק באים ויוצאים ברנשים ממהרים (המוברים טובי הלבב). שזה טוב, כי שאר הפרסומות הטובות של השבוע האחרון עדיין בינוניות להחריד. להתעורר שם.