הכל בדולר: צייר לי פרזנטור

חברות הביטוח והבנקים מתחרים ביניהם מי משתף בפרסומות שלהם פרזנטורים נוצצים יותר. את המחיר כמובן כולנו משלמים

נמרוד פרידברג | 17/7/2010 7:42 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
 
משה איבגי.
משה איבגי. צילום: פיני סילוק
הנדל”ן רותח, הבורסות יורדות, הריבית נמוכה, החשיש התאדה והאלכוהול התייקר. הכרטיסים בקופות מיותמים ואף אחד כבר לא קונה דיסקים. ממה יתפרנסו אמני ישראל אם לא מפרסומות? אנחנו לא מדברים על קטורזה ומודי, שתורתם אומנותם, אלא על יוצרים, שחקנים וזמרים שקצת נצבט הלב לראות בפרסומות אבל המשכנתה כנראה לוחצת. הגדילו לעשות שוק הפיננסים - בנקים וחברות ביטוח - שמצא נישה נוספת לתחרות: לא רק מי גובה את העמלות המופרזות ביותר, אלא מי מביא אותה בפרזנטור נוצץ יותר.

נראה שבתחרות מובילים כרגע ביטוח ישיר ושלמור בסדרת פרסומות משעשעת שבה אמנים מוכרים שלא מוכרים דיסקים (או חייבים לשוק האפור). מדויד ברוזה במצדה ועד בעז שרעבי בחניון. רובן מתוקתקות, פשוטות ומעלות חיוך.

AIG, לעומת זאת, עושה מה שחברת ביטוח אמורה לעשות - משעממת אותנו למוות, אלוהים זוכר כבר כמה שנים, עם הרקדן האוטומטי אבי “פעם טחנתי צעירות ב’זהו זה’” קושניר. בפרסומות האחרונות לפחות ליהקו את מוני מושונוב, שהרים קצת את המורל, ואת אורלי זילברשץ, שחבל שלא נתנו לה מספיק במה.

9 מיליון ואדלר לקחו את האורים והתומים, הרב הבורר משה איבגי, הידוע בכינויו “השחקן הכי עסוק בישראל”, והוא מכריח אנשים לשתות עמבה, מגלח את שער ראשם ודוחף להם ביצים לפה. השטיח האדום בקאן מעולם לא היה קרוב יותר.

המצב לא משתפר בבנקים, אולי בגלל ועדת בכר. את ההובלה בנקודות לוקח דיסקונט. אחריו לאומי עם יפתח קליין הטעים, אבל רבאק תחליפו כבר את השיר “דלת הקסמים”. חפרתם. פועלים היו פעם עם יאיר “הו הא מי זה בא?” לפיד, והיום הם בלי פרזנטור, כי יש להם את המלאכים והשדים של שרי אריסון. עם מי נשארנו? בנק יהב, שכבר פרגנו להם פה, והבינלאומי. האחרונים לקחו את הממתק מספר אחת, הרכש הכי חם מ”ארץ נהדרת”, מר אסי כהן, והצליחו להגחיך אותו כמעט כמו בתפקיד שלו ב”חטופים”. בקיצור, תמשיכו עם הריביות הנומינליות ואולי פשוט תקימו קרן שתתמוך באמנים על סף עיקול.
ג'אנק? לא מה שחשבתם

על רקע חוק הפוטושופ, האוסר על שימוש בתוכנה הקסומה הזו בקמפיינים, מעלים מקדונלד’ס ויהושע קמפיין שסופר קלוריות. אספו מחוף פרישמן צרפוקאי מעצבן יותר מהפודל של מפעל הפיס ונתנו לו להטריד דוגמניות שיורדות (as if) על סנדוויצ’ים ואוכל בריא בעוד הוא סופר קלוריות באייפון.

מילא לפתוח חזית מול ארומה ודומיה ולהמשיך להעיק עם החי־פון, אבל לשווק המבורגר כדל קלוריות?

האמת היא שגם הפרסומת צודקת בספירת הקלוריות שלה, לפחות אין ניסיון לטעון שהמבורגר זה בריא. אולי אפילו להפך, כי הרי ידוע שכדי לרזות דוגמניות יכניסו לגוף שלהן - דרך הפה או דרך האף - גם דברים לא בריאים.

ונסיים באנקדוטה: חבר השווה פעם ארוחה במקדולנד’ס לסטוץ עם בחורה מכוערת. אתה יודע שזה לא טוב לך, זורם עם זה ונהנה תוך כדי, אבל מתחרט גם יומיים אחרי.

הקטנונייה

לפרסומת לסלטי אחלה של שטראוס ושלמור: אמנם הבנאים שגייסתם לפרסומת הם התותחים הכבדים, אבל בנאי זה בנאי וחומוס זה צבר. סליחה, אחלה. אישית אני תמיד מעדיף פרסים על מרוקאים, רק תיזהרו מאמא של יעל אבקסיס.

לייק

יפה לכם נירלט וגליקמן נטלר סמסונוב, ועוד יותר יפה לנו הפרזנטורית. שתשפריץ עלינו מה שהיא רוצה. 

דיסלייק

ואם בענייני שפריץ עסקינן, JWT ופריגת מחייכים אלינו עם שני דוגמנים שעושים חשק למיץ, אבל למה להשפריץ על אנשים מים מהירקון? מה זה פה, מכבייה?

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

הכל בדולר

נמרוד פרידברג מפזר את הגיגיו על הפרסומות שעשו לו את השבוע

לכל הכתבות של הכל בדולר

עוד ב''הכל בדולר''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים