הכל בדולר: במהירות האור
012 ו-013 לא מוצלחות יותר מבזק, פשוט הפרסומות שלהן טובות יותר ובנק הפועלים יוצא באחד הקמפיינים הסחיים ביותר שנראו לאחרונה

חוץ מזה המודל הקיבוצי לא ממש הוכיח את עצמו. הקובנים והסינים נראים די מסכנים, ואפילו הרוסים העדיפו את מערב ראשון על פני מוסקבה. אז איפה היינו? כן, מוצרי צריכה. בקיצור, הפרסומות דוחפות לנו מוצרים ושירותים שאנחנו לא ממש צריכים או רוצים ולא תמיד מוכנים לשלם עליהם. התקפלות נהדרת ראינו עכשיו עם בזק ורשת ה-NGN, שהוכיחה שלא מספיק להיות מספר אחת, לפעמים צריך גם מחירים שפויים. מהפכת האינטרנט המהיר מגיעה אלינו קצת באיחור - העולם המערבי גולש מהר מאיתנו ובאורח פלא אנחנו משלמים יותר.
בזק יצאה במהפכת האינטרנט המהיר בתרועה רמה בקמפיין שהעיף אנשים באוויר לתוך כרית. אחרי שקיבלו את החשבון הם התרסקו על הכביש ובזק לא גייסה מנויים חדשים אפילו לכיסוי עלות הדיבוב של שלום אסייג לתוכי. בלי להתבלבל האשימו את חוסר ההצלחה בפריסה דלה, חתכו במחירים ויצאו בקמפיין אורות עם אדלר חומסקי ורשבסקי, אולי כאזהרה לחברת החשמל, שחתכה מהאדלרים ועוד עורכת בימים אלו ניסוי אינטרנט מהיר בהרבה מהקיים בשוק. ובפרסומת - עשרות טכנאים עם קביעות שעובדים שעתיים ושובתים חודשיים נתנו שעות נוספות ורישתו את כל המדינה באורות כאילו להשוויץ "תראו כמה כסף אנחנו עושים עליכם עם תאורה לא חסכונית בחשמל".
והאזרחים? מאושרים. לא יפה להיטפל רק לבזק, אבל מה לעשות ש-012 וגלר נסיס מצליחים להוציא מקיציס חתרנות שגם עובדת מול הקהל, למשל בפרסומת האחרונה עם יהורם (לנצח "קרובים קרובים") גאון . וגם 013 עם גיתם בקמפיין שקצת עושה סחרחורת שבו ספורטאי המכבייה נוסעים בעיגולים במקום שהאבא העצלן ידחף יותר מהר את הילד על העיגולד. והמשל? אנחנו הצרכנים על הסחרחרה ובמקום לתת לנו אינטרנט מהיר וזול מסובבים אותנו על האצבע באמצעות אורות ופירוטכניקה.
אם החלטנו ללכת על פסים אנטי קפיטליסטיים במדור, אז עד הסוף. בנק הפועלים יוצא באחד הקמפיינים הסחיים ביותר שנראו לאחרונה יחד עם אדלר חומסקי ורשבסקי, וזה לא מפתיע. הבנק מקדם חשבון צמיחה באמצעות שיר מרגש וזוג שעובר את כל התחנות בחיים, כולל להצביע פעם אחת לקדימה (עדיין אדלר). הפרסומת מצליחה לרגש חלק מהצופים, אלה שנזכרים בפרסומות של מקאן לסלקום עם שלומי שבת בהודו ודניאל סלומון עם דניאלה וירצר.
אבל בעצם הם מכניסים אותנו