הכל בדולר: במהירות האור

012 ו-013 לא מוצלחות יותר מבזק, פשוט הפרסומות שלהן טובות יותר ובנק הפועלים יוצא באחד הקמפיינים הסחיים ביותר שנראו לאחרונה

רייטינג
נמרוד פרידברג | 8/8/2010 5:02 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
 
פרסומת ל-012
פרסומת ל-012 צילומסך
מה בעצם מטרתה של פרסומת אם לא לדחוף לנו דברים שאנחנו לא באמת צריכים? לא ניכנס להגות פילוסופית על תרבות הצריכה וכל הרע בקפיטליזם המשעבד, מאחר שלעיתון יש שטחי פרסום למכור ולי שכר דירה לשלם.

חוץ מזה המודל הקיבוצי לא ממש הוכיח את עצמו. הקובנים והסינים נראים די מסכנים, ואפילו הרוסים העדיפו את מערב ראשון על פני מוסקבה. אז איפה היינו? כן, מוצרי צריכה. בקיצור, הפרסומות דוחפות לנו מוצרים ושירותים שאנחנו לא ממש צריכים או רוצים ולא תמיד מוכנים לשלם עליהם. התקפלות נהדרת ראינו עכשיו עם בזק ורשת ה-NGN, שהוכיחה שלא מספיק להיות מספר אחת, לפעמים צריך גם מחירים שפויים. מהפכת האינטרנט המהיר מגיעה אלינו קצת באיחור - העולם המערבי גולש מהר מאיתנו ובאורח פלא אנחנו משלמים יותר.

בזק יצאה במהפכת האינטרנט המהיר בתרועה רמה בקמפיין שהעיף אנשים באוויר לתוך כרית. אחרי שקיבלו את החשבון הם התרסקו על הכביש ובזק לא גייסה מנויים חדשים אפילו לכיסוי עלות הדיבוב של שלום אסייג לתוכי. בלי להתבלבל האשימו את חוסר ההצלחה בפריסה דלה, חתכו במחירים ויצאו בקמפיין אורות עם אדלר חומסקי ורשבסקי, אולי כאזהרה לחברת החשמל, שחתכה מהאדלרים ועוד עורכת בימים אלו ניסוי אינטרנט מהיר בהרבה מהקיים בשוק. ובפרסומת - עשרות טכנאים עם קביעות שעובדים שעתיים ושובתים חודשיים נתנו שעות נוספות ורישתו את כל המדינה באורות כאילו להשוויץ "תראו כמה כסף אנחנו עושים עליכם עם תאורה לא חסכונית בחשמל".

והאזרחים? מאושרים. לא יפה להיטפל רק לבזק, אבל מה לעשות ש-012 וגלר נסיס מצליחים להוציא מקיציס חתרנות שגם עובדת מול הקהל, למשל בפרסומת האחרונה עם יהורם (לנצח "קרובים קרובים") גאון . וגם 013 עם גיתם בקמפיין שקצת עושה סחרחורת שבו ספורטאי המכבייה נוסעים בעיגולים במקום שהאבא העצלן ידחף יותר מהר את הילד על העיגולד. והמשל? אנחנו הצרכנים על הסחרחרה ובמקום לתת לנו אינטרנט מהיר וזול מסובבים אותנו על האצבע באמצעות אורות ופירוטכניקה.
בוא לגדול איתנו

אם החלטנו ללכת על פסים אנטי קפיטליסטיים במדור, אז עד הסוף. בנק הפועלים יוצא באחד הקמפיינים הסחיים ביותר שנראו לאחרונה יחד עם אדלר חומסקי ורשבסקי, וזה לא מפתיע. הבנק מקדם חשבון צמיחה באמצעות שיר מרגש וזוג שעובר את כל התחנות בחיים, כולל להצביע פעם אחת לקדימה (עדיין אדלר). הפרסומת מצליחה לרגש חלק מהצופים, אלה שנזכרים בפרסומות של מקאן לסלקום עם שלומי שבת בהודו ודניאל סלומון עם דניאלה וירצר.

אבל בעצם הם מכניסים אותנו

לשטנץ הקבוע שכל כך נוח לבנקים וליועצים פוליטיים - לכו לצבא, טיילו ועשו קצת סמים בהודו. אחר כך היכנסו לתלם ורכשו השכלה גבוהה, אולי בעזרת הלוואה ראשונה, הכירו מישהו/י נחמד/ה והתחתנו. התחתנתם? כיסיתם הכל מהצ'קים? לא נורא, כי צריך גם בית. רוצים בית? אין בעיה, קחו משכנתה. לקחתם משכנתה? אתם שלנו לכל החיים מאדר פאקרס, ופישר רק מעלה את הריבית. אז מה? חושבים שמישהו באמת ישב וחשב על מסרים תת הכרתיים או שאני פרנואיד?

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

הכל בדולר

נמרוד פרידברג מפזר את הגיגיו על הפרסומות שעשו לו את השבוע

לכל הכתבות של הכל בדולר

עוד ב''הכל בדולר''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_news/media/ -->