מקדונלד'ס עם טעם לוואי
מילא הפחד מקלוריות וכולסטרול, עכשיו גם הפרסומת של מקדונלד'ס מבאסת את רחלי רוטנר. דעה

לא חבל, אחרי הסרטונים הקצרים והיעילים כל כך של משרד הפרסום יהושע TBWA עם האסטרונאוט והגמדים וכל הששון הזה, להתבחבש עם כזו שטות מתישה בתקווה שהסלבז יסמאו את עינינו? פטרו את רביבו, העסיקו מחדש את התסריטאים שלכם והגדילו חזרה את הציפיות שלנו. ביותר מעשרה שקלים, בבקשה.
ייתכן שגם אתם זמזמתם לעצמכם בראש "כּוֹלַלָיי, כּוֹלַלָיי" למראה הפרסומת של אורנג' (ראובני פרידן) עם הברנש לוחך הקורנפלקס והפרות. כנראה כי הפסקול הוא בעצם השיר "אחריות" של יוני בלוך, אך לחלוטין באינגליש, מה שהותיר אתכם אולי נבוכים ומבולבלים. מאיפה צץ ה"רספונסיביליטי" הזה? אולי למנהל המוזיקלי קובי בן־עטר הפתרונים.
קובי, יש פתרונים?
"זה ביצוע לגרסה באנגלית של 'אחריות' שנכתבה בשביל פרויקט שאני עובד עליו שנקרא בשם הזמני 'עבודה זרה'. בעצם לקחתי כמה שירים ישראליים ובחרתי אמנים שישירו אותם באנגלית. גם כדי שיקבלו עוד משמעות, עוד אפקט מוזיקלי, וגם בגלל מחשבה כלפי חוץ. יש כאן יוצרים ענקיים, שמה שעומד בינם ובין חו"ל זה רק השפה. השיר 'אחריות' הוא דוגמה אולטימטיבית, כי ממש לוקח זמן עד שקולטים שזה שיר שאנחנו בעצם מכירים בעברית".
ואיך זה הגיע לפרסומת?
"לקחתי את 'אחריות' בביצוע של עומרי אנגל למשרד הפרסום, והם נפלו מזה. עופר מאירי עשה לזה גרסה חדשה שמתאימה לפרסומת" (בביצועו של זמר הפרסומות אלון לוטינגר - ר"ר).
בהתחלה חשבתי שהגרסה באנגלית היא המקורית ושיוני בלוך הוא הקאבר.
"זה מה שמיוחד. זה יוצא הפוך על הפוך".
וואהו! לפרסומת הגרועה ביותר בישראל הונפק סוף סוף המשך, באדיבות משרד הפרסום גליקמן נטלר סמסונוב. במלאות שנה או יותר (מה זה משנה, העיקר שחוגגים) לסרטון של רותי והדיוטי שבה גאלה קוגן לחיינו עם מבטה המבולבל הנצחי, עם הריקודים המפגרים והמשחק המוגזם, ועם בונוס הלצת בלונדיניות סרת טעם. אם כבר רע, שיהיה רע לתפארת, והדיוטי האידיוטי אכן גורף את כל פרסי הראזי של הפרסומות. לא תמצאו סרטון יותר זול מזה.