ביטול הוועדות המחוזיות - איבוד אמון הציבור
פנייה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה היא חסרת סיכוי. פנייה לבית משפט היא אופציה אפשרית רק עבור בעלי ממון. הוועדות המחוזיות הן עבור הרבה אנשים האפשרות היחידה
הכוונה היא להפחית את הביזור המאפיין מדינות ליברליות על ידי ביטול הוועדות המחוזיות והענקת הסמכויות שלה לראשי הערים. מכיוון שהרפורמה עדיין לא יצאה לפועל, זה הזמן להתריע על מספר בעיות וחששות מהמציאות הישראלית.
אזרחים נתקלים היום במכשולים רבים כשהם מעוניינים לקבל מידע מלא על תהליכי התכנון. פרוטוקולים מתומללים של ישיבות תכנון ובנייה ניתנים פעמים רבות רק אחרי, שוועדת ערר לתכנון ובנייה מחייבת זאת או באמצעות צוו בית משפט. הפרוטוקולים נחוצים לפרט על מנת להגן על זכויותיו בערכאות מקצועיות ומשפטיות. זכות המידע נמנעת ממנו גם בגלל שהוועדות לתכנון ובנייה סגורות בפני האזרח ביישובים רבים.
לאזרח נותרה זכות ההתנגדות לתכנית, בוועדה המקומית, המחוזית והארצית לתכנון ובנייה ובהליך משפטי. הבעיה היא שאין הרבה הגיון בפנייה לוועדה המקומית שקדמה
את התוכנית, לא נראה סביר שהיא תבטל אותה. פנייה לבית משפט, נראית כאופציה אפשרית רק עבור מי שיש את היכולת לממן איש מקצוע. הוועדות המחוזיות הן עבור הרבה אנשים האופציה היחידה. המקום היחידי בעל ערך מקצועי בו טובת הפרט הוא במרכז ונקודת המבט נטולת אינטרסים פוליטיים של עסקנים מקומיים. עבור רבים, זוהי נקודת השפיות והאמון האחרונה במערכת הציבורית.
כך בדיוק נפגעת רמת האמון של הציבור בצורת השלטון שלנו. חוסר אמון שיוביל לירידה נוספת באחוזי ההצבעה הן בבחירות הכלליות והן בבחירות המקומיות. כל אזרח שנחשף להיסטוריה של המאה העשרים, יודע לאן מוביל אי אמון הציבור בדמוקרטיה. אז מכובדי, למה לפגוע בחירויות הפרט למען היעילות שתוביל למה שאתם וכולנו לא מעוניינים?