הריעו לז'אנר פרסומות פסיכיות במיוחד

זה אולי מבהיל את מסעודה משדרות ואפילו פאקצות מרעננה, אבל כשרוב הפרסומות טוחנות לנו מוח עם מוזיקה מעצבנת וקלישאות צריך משהו מרענן

רייטינג
רחלי רוטנר | 29/1/2010 18:24 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
 
ברק אובמה
ברק אובמה צילומסך
בזמן שמרבית הפרסומות מפזזות לנו על המוח בקצב מחזמר, מאביסות אותנו בקיטש של ילדים ונחליאלים או סתם מטרטרות דיאלוג עבש של סיטקום בתקווה שהמוזיקה ההיתולית ברקע תצחיק אותנו, משגשג לו חרש ז’אנר חדש במקבצים: הפרסומות הפסיכיות.

יצירות מעוכות לחלוטין שאולי יבהילו את מסעודה משדרות, וכנראה גם את חגית מרעננה, אבל שמדברות היטב לילד הפנימי המסטול שלנו שמתפקע מדמיון ומאיי.די.די. למשל הפרסומת המטורללת ל-VOD של מאקו, או הפסיכית של נשנושים של בייגל בייגל. איש עירום נוטף נוזל ירוק שמשוגר לספסל בפארק כדי לאכול נשנושים זה רעיון מצחיק לאין ערוך מאשר הפרסומת הקודמת הסחית שלהם, עם האסירים שיושבים בכלא כי “יש על מה לשבת... מבינים? ‘לשבת’, כמו בכלא כאילו”.

אנחנו בעד עוד הרבה אנשים עירומים מצופי מוחטה בסגנון הזה. אולי משרד הפרסום באומן בר ריבנאי, שיצר את הפרסומת הזו וגם כמעט-פסיכיות אחרות (ופל בייטס, מוצמוץ של מסטיק מאסט ועכשיו הפרסומת לאדוויל ליקווי ג’ל) יובילו את המהפכה, ויום יבוא והמקבצים כולם יהיו כה פסיכיים עד שיהפכו לנורמליים. ואז ג. יפית תהיה המסטולה החדשה.
טיימינג זה לא חשוב בכלל

איזה שבוע דרמטי. אחרי מערכת בחירות רותחת ומלאת אמוציות רעננות, ברק אובמה נבחר והפך לנשיא השחור הראשון של ארה”ב (טוב, חצי שחור, אבל הוא נראה כושי וזה מה שחשוב). אין אירוע מסעיר מזה. ויפה עשו אנשי מקאן אריקסון שהזדרזו והספיקו להעלות פרסומת ל-yes בכיכובם של כפילי הזוג אובמה כבר באותו שבוע כדי לצאת אקטואליים ככל האפשר ולהכות על ברזל הסנסציות בעודו

חם.

הם כלל לא נתנו לברזל להצטנן איזה שנה ומשהו ורק אז הכו בו עם סרטון צוהל, הו לא. תכף ומיד גייסו את מיטב כותביהם (“לה לה לה דרמה, לה לה לה אוסאמה, משהו עם טלוויזיה”) ופינקו אותנו עם הכוכב החדש של ארה”ב. עכשיו, כשאובמה נבחר, נראה שהולכת להיות שנה מרגשת במיוחד, אם כי ההפתעה האמיתית עוד לפנינו: מי יזכה ב”אח הגדול”, שפרה או בובליל?

יש לי יש לי יש לי

בנק מזרחי ממשיך להתפלפל בסוגיות אקטיביסטיות של מעבר בנק (ראובני פרידן), והפעם: גיסתו של דביר דוחה. פחחח, סתם, היא לא דוחה, היא דוחה את המעבר למזרחי, הבנתם? אין ספק כי יש לי יש לי מתהפך בקברו בניסיונות נואשים לבצע “פהההה” תקין בתוך הרגבים.
 

דוחה ומפגר (לא דביר בנדק כמובן, הרעיון של דחיית מעבר בנק)
דוחה ומפגר (לא דביר בנדק כמובן, הרעיון של דחיית מעבר בנק) 
 
הקורא ליאור פנחסי מציע המשך לפרסומת ברוח הקללות המתחכמות: הגיסה מגיעה לבנק לבקש הלוואה, הבנקאי מביט במחשב ופוסק: “את מפגרת... מפגרת בכל התשלומים שלך!” והנ”לית פורצת בבכי של “נכון, אני מפגרת!”. קאט לאסף אשתר מתיז אדמה מתוך קברו (המטאפורי. ייבדל הנ”ל לחיים ארוכים).

אבל למה רק במזרחי טפחות? אפשר לגרור את המקבץ כולו לתהום החכמולוגיה הזו. פרסומת לחומר ניקוי לכלים: “את מגעילה... מגעילה כלים לכבוד חג הפסח הממשמש ובא!”; או פרסומות למוצרים שונים: “את פוזלת... פוזלת למוצר של החברה המתחרה!”; “את שמנה... שמנה מנחת בגלל הטבות הפוליסה שלנו!”; “את זונה... זונחת את השיער שלך ולא חופפת בשמפו שלנו!”; “את איכסה... איכסַבת אותנו מאוד בבחירת סוכן הביטוח שלך!”; וכמובן, פרסומת קלאסית ליוגורט אקטיביה ולסגולותיו העיכוליות: “את סתומה...” וההמשך ברור. נשמע מע-כיף? לא! נשמע מע-פאן! פהההה.

לחן עממי

מילות השיר המקוריות לפרסומת המחזמר
(נו, זאתי עם הריקודים)
לא הצלחנו לחשוב על רעיון לפרסומת /
אז בנינו סט ענקי באמצע הצומת /
שפכנו שם באמצע מאתיים ניצבים /
הם לא קיבלו שקל אבל עדיין נלהבים /
ועכשיו רקדו! כי הבנק הזה נפלא! /או הקורנפלקס או הליפסטיק או היס־סטארז־מלמלה! /
הנה טקסט היח”צ, נדחוף לו חרוזים /
וזה יהיה שיר אחלה. לה לה לה תפוזים /
זום אאוט על הרחוב, סיום שיר בקול רם /
עוד פרסומת מטופשת יצאה אל העולם!

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

הכל בדולר

נמרוד פרידברג מפזר את הגיגיו על הפרסומות שעשו לו את השבוע

לכל הכתבות של הכל בדולר

עוד ב''הכל בדולר''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים