נעבור לפרסומות (תחת השפעת ריטלין)
אביגיל סוקניק ניסתה למצוא עבורכם את הפרסומות הכי מגניבות שיש תחת השפעה של ריטלין. האם הייתם מוכנים להשתתף בניסוי?
אחרי שלושים ואחת שנה של ריצה מחשבתית מכאן לשם אחרי כל כך הרבה פעמים שבהם כל גירוי חושים הזיז אותי הצידה החלטתי לעשות ניסיון רטליני מכבה מוחות כדי להיות ממוקדת. יש משהו עצוב בלקיחת ריטלין, כאילו חלק מהאופי הכל כך מובהק של אותם מופרעי קשב הולך לאיבוד.
פתאום אתה מפוקס על משימה ולא רואה ממטר את האחרת. פתאום כל הרעשים שכל כך הוציאו אותי מדעתי אבל גם נתנו לי חדוות שמיעה לא רעה, כזו שיודעת מה קורה כל הזמן בכל מקום, נעלמו ואני מוצאת את עצמי קצת כבויה אבל כמו שאמרתי ממוקדת משימה. לפעמים פוקוס הוא חלק בלתי נפרד וחשוב מהצלחה. ההחלטה על מה הולכים ואיפה שמים את ראש החץ הפרסומי היא שוות ערך מיקוד. מותגים רבים סובלים בתחילת דרכם מהפרעת קשב וריכוז. ההנהלה רוצה הכל מהכל.
המותג שלי הוא גם וגם וגם ו...כך זה נמשך. כי למה להתמקד
הנה פרסומות של מותגים מוכרים שנשארו ממוקדים. בשונה מחברות, אני באופן אישי מעדיפה את עצמי נטולת ריטלין ומעופפת לכל כיוון אפשרי, הרי בסופו של דבר זה חלק מהמיתוג שלי.
אחת המטרות הברורות של החברה היא לעשות "מהפכה" בתחום ולכן גם הפרסומות אך פעם לא סתמיות. כך גם הפעם עם פסנתרן שמהלל את פשטות החיפוש, מול עוגמת הנפש שבזיכרון הקצר של כולנו. הווה אומר, אם יש לך זיכרון קצר חפש ב-WhitePages והפסק את הכאב.
בקמפיין הויראלי שהוציאו לאחרונה שמו מצלמה נסתרת שמצלמת בזמן אמת את התגובות של נסיינים בנסיעת מבחן. אנשים כמוני, כמוך שחולמים על מכונית שתענה על כל הצרכים ושתהיה מספיק שווה. הקמפיין השיג להם חיזוק של מיצובם כחברה אמיתית שלא רק מבטיחה אלא גם מספקת סחורה.
Allstate היא חברת ביטוח אמריקנית. ההבטחה שלה היא להיות המקום הבטוח, הידיים הטובות, להגן על הלקוחות מפני חוסר הוודאות של החיים. גם סדרת הפרסומות החדשה מתקשרת את אותה ההבטחה, אלא שהפעם, בשונה מפרסומות העבר, אין כאן שלווה. אחת הדרכים לגרום למכור ביטוח היא פשוט ליצור הפחדה, כזו שתגרום לך לא לחשוב בכלל על נסיעה או שינה לא מבוטחת.
אולסטייט עושה שימוש בשיטה הזו אבל כמובן באירוניה ברורה, תוך שימוש במושגי שחור ולבן. הכאוס הופך לדמות צינית משתנה, שמראה מה עלול לקרות ולמה כדאי לך להיות מבוטח ואולסטייט הופכת למקור הגאולה. אז ידיים טובות? יש. אבל הפעם הם מתוקשרות עם קצת הפחדה חכמה
4 דמויות הזויות מנסות לעמוד במשימה הקשה של שטיפת הרכב, ללא הצלחה. הפרסומת אומרת נועזות שהולמת מאוד את ערכי החברה והיא גם מצליחה לתקשר חלון גדול במיוחד בפרסומת שהיא הרבה מעבר לסתם תמונה
הערכים מלווים את מותג הבירה הזה כבר משנות ה80 בכל תקשור שיוצא (מיקוד, כבר אמרנו?). סדרת הפרסומות החדשה באמת מצחיקה כאשר דן ובראד נותנים עצות לחיים בקמפיין שנקרא Good Call או בעברית: החלטה טובה.
המסקנה מהניסיון הריטליני? את הטור הזה הצלחתי לכתוב בלי להיכנס פעם אחת לטוויטר, לפייסבוק, לבלוג או למייל שלי, שכידוע הם התירוץ האולטימטיבי לנטוש כל משימה.