נעבור לפרסומות (תחת השפעת ריטלין)

אביגיל סוקניק ניסתה למצוא עבורכם את הפרסומות הכי מגניבות שיש תחת השפעה של ריטלין. האם הייתם מוכנים להשתתף בניסוי?

אביגייל סוקניק | 27/7/2010 2:49 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר

אחרי שלושים ואחת שנה של ריצה מחשבתית מכאן לשם אחרי כל כך הרבה פעמים שבהם כל גירוי חושים הזיז אותי הצידה החלטתי לעשות ניסיון רטליני מכבה מוחות כדי להיות ממוקדת. יש משהו עצוב בלקיחת ריטלין, כאילו חלק מהאופי הכל כך מובהק של אותם מופרעי קשב הולך לאיבוד.

פתאום אתה מפוקס על משימה ולא רואה ממטר את האחרת. פתאום כל הרעשים שכל כך הוציאו אותי מדעתי אבל גם נתנו לי חדוות שמיעה לא רעה, כזו שיודעת מה קורה כל הזמן בכל מקום, נעלמו ואני מוצאת את עצמי קצת כבויה אבל כמו שאמרתי ממוקדת משימה. לפעמים פוקוס הוא חלק בלתי נפרד וחשוב מהצלחה. ההחלטה על מה הולכים ואיפה שמים את ראש החץ הפרסומי היא שוות ערך מיקוד. מותגים רבים סובלים בתחילת דרכם מהפרעת קשב וריכוז. ההנהלה רוצה הכל מהכל.

המותג שלי הוא גם וגם וגם ו...כך זה נמשך. כי למה להתמקד

כשאפשר להשיג את הכל בבת אחת? וכאן בדיוק הטעות נעוצה. להיות פרוס על יותר מידי מטרות ויותר מידי הבטחות הופך אותך ללא ממוקד בעליל ויוצר מותג הפכפך,כזה שהלקוחות לא מצליחים להבין ולא יכולים להתחבר אליו. המשימה של המשווק/ מפרסם היא לקחת ראש חץ אחד, כך שכאשר הקונה יתהה אם לקנות את המכנסיים שהופכים אותו למדליק או לקנות את המכנסיים שהופכים אותו לסמל סטטוס עשיר, הוא ידע לאיזה מוצר ממותג לפנות. כי בעולם שבו הקנקן הפך להיות הכל והמותגים, יותר ממילים, אומרים עליך מי ומה אתה, שיווק ממוקד הוא לחם חוק. לא משנה אם הטקטיקה תשתנה בדרך, הבסיס יישאר תמיד אותו בסיס.
הנה פרסומות של מותגים מוכרים שנשארו ממוקדים. בשונה מחברות, אני באופן אישי מעדיפה את עצמי נטולת ריטלין ומעופפת לכל כיוון אפשרי, הרי בסופו של דבר זה חלק מהמיתוג שלי.

דפים לבנים

 

אחד האתרים המוכרים בארה"ב למידע טלפוני היא חברת WhitePages שקמה בשנת 1996, כמו דפי זהב רק און ליין. גם כאן המיקוד ברור. לוגו המותג הוא לבן ולכן בחרו בפרסומות החברה להשתמש בלבן.

אחת המטרות הברורות של החברה היא לעשות "מהפכה" בתחום ולכן גם הפרסומות אך פעם לא סתמיות. כך גם הפעם עם פסנתרן שמהלל את פשטות החיפוש, מול עוגמת הנפש שבזיכרון הקצר של כולנו. הווה אומר, אם יש לך זיכרון קצר חפש ב-WhitePages והפסק את הכאב.



יונדאי נסתרת

 

קמפיין ויראלי שנועד להראות את האמת בלי מסכות. יונדאי שהולכת כבר שנים עם הסיסמה: Innovation for Customers וששמה את הצרכן בראש הפרמידה ואת השקיפות מולו כערך עליון, מוכיחה את המסרים הללו במעשים.

בקמפיין הויראלי שהוציאו לאחרונה שמו מצלמה נסתרת שמצלמת בזמן אמת את התגובות של נסיינים בנסיעת מבחן. אנשים כמוני, כמוך שחולמים על מכונית שתענה על כל הצרכים ושתהיה מספיק שווה. הקמפיין השיג להם חיזוק של מיצובם כחברה אמיתית שלא רק מבטיחה אלא גם מספקת סחורה.


הכאוס הגיע לעיר!

 


Allstate היא חברת ביטוח אמריקנית. ההבטחה שלה היא להיות המקום הבטוח, הידיים הטובות, להגן על הלקוחות מפני חוסר הוודאות של החיים. גם סדרת הפרסומות החדשה מתקשרת את אותה ההבטחה, אלא שהפעם, בשונה מפרסומות העבר, אין כאן שלווה. אחת הדרכים לגרום למכור ביטוח היא פשוט ליצור הפחדה, כזו שתגרום לך לא לחשוב בכלל על נסיעה או שינה לא מבוטחת.

אולסטייט עושה שימוש בשיטה הזו אבל כמובן באירוניה ברורה, תוך שימוש במושגי שחור ולבן. הכאוס הופך לדמות צינית משתנה, שמראה מה עלול לקרות ולמה כדאי לך להיות מבוטח ואולסטייט הופכת למקור הגאולה. אז ידיים טובות? יש. אבל הפעם הם מתוקשרות עם קצת הפחדה חכמה


המשימה!

 

סיטרואן C3 היא מכונית וזה הכל. כדי לשווק מכונית חדשה חייבים לצאת עם גימיק אחר שיבדל אותה מכל השאר. הפעם בחרה סיטרואן, שבבסיס הערכים שלה עומדת החדשנות, לעצב מכונית עם חלון קדמי כל כך גדול עד שהוא מגיע גם לגג. כדי לתקשר את הרכב יצאו בצרפת בקמפיין ויראלי.

4 דמויות הזויות מנסות לעמוד במשימה הקשה של שטיפת הרכב, ללא הצלחה. הפרסומת אומרת נועזות שהולמת מאוד את ערכי החברה והיא גם מצליחה לתקשר חלון גדול במיוחד בפרסומת שהיא הרבה מעבר לסתם תמונה

בירה רגועה

 

בירה Foster's הגיע במקור מאוסטרליה, יבשת השלווה והרוגע. את הערכים הללו החליטו לשמר בחברה על ידי פרסומות משעשעות שלוקחות את החיים בקלות, כיאה לדרך החיים האוסטרלית. לכן הלוק אנד פיל הוא כל כך צ'יל ולכן התקשור של הבירה מלווה בשתי דמויות שכל מהותן הוא רוגע וקוליות.

הערכים מלווים את מותג הבירה הזה כבר משנות ה80 בכל תקשור שיוצא (מיקוד, כבר אמרנו?). סדרת הפרסומות החדשה באמת מצחיקה כאשר דן ובראד נותנים עצות לחיים בקמפיין שנקרא Good Call או בעברית: החלטה טובה.



המסקנה מהניסיון הריטליני? את הטור הזה הצלחתי לכתוב בלי להיכנס פעם אחת לטוויטר, לפייסבוק, לבלוג או למייל שלי, שכידוע הם התירוץ האולטימטיבי לנטוש כל משימה.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

בלבריסטה

תראו לי איש שיווק שתקן ואני אוכיח שהוא ארט. הרי איך אפשר לחיות בעולם שכולו פרסום ושיווק בלי לקשקש על זה קצת? אז קבלו, ברבורי רשת, על פרסומות מהעולם הגדול

לכל הכתבות של בלבריסטה

עוד ב''בלבריסטה''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_news/media/ -->