סכנה בכביש 31: הרוג בכל חודש
מתחילת שנת 2012 גבה הכביש המסוכן בישראל את חייהם של 10 בני אדם וגרם לפציעתם של עשרות. בשבוע שעבר נהרגו בו שני בני אדם

תאונה בכביש 31. כביש דמים צילום: אתר HNN
ב-6 באוקטובר 2012 נהרג תאופיק אל אטרש בן 31 משבט אל אטרש, כשהתהפך עם רכבו. יומיים לאחר מכן, ב-8 באוקטובר 2012, נהרגה גלי מנטש, אם לארבעה ילדים מראשון לציון, בתאונת דרכים חזיתית בין להבים לצומת שוקת.
כביש 31 מערד עד להבים מאופיין במסלול אחד לכל כיוון ללא מפרדה קשיחה בין הנתיבים, אשר תמנע מעבר כלי רכב לנתיב הנגדי ותמנע תאונות חזיתיות.
בשנה האחרונה הכריזה עמותת "אור ירוק" על הכביש כ"כביש אדום" – כביש בעל מספר גבוה של נפגעים, שניתן לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה בו על ידי שיפור התשתית. שמואל אבואב, מננכ"ל אור ירוק, פנה בעבר לראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ וראש עיריית ערד טלי פלוסקוב בבקשה כי ירתמו למאבק לשיפור התשתית בכביש.
כביש 31 בחלקו המסוכן נחלק לשני חלקים, מערד עד שוקת ומצומת שוקת ללהבים. בחלק שמערד לצומת שוקת מתנהלות עבודות של חברת מע"צ בצורה איטית, כשעיקר הבעיה היא בסביבת הישובים חורה וכסייפה. הקטע השני, מצומת שוקת עד ללהבים, עבר לאחרונה לאחריות חברת "דרך ארץ", ולא מתנהלות בו עבודות לשיפור התשתית.
עמותת אור ירוק: "כביש 31 ממשיך לגבות את חייהם
"על הכביש להיות בעל שני נתיבי נסיעה עם מפרדה קשיחה במרכזו, שתמנע תאונות חזיתיות. יש לוודא כי תותקן תאורה מלאה לכל אורך הכביש וכי היציאה והכניסה אל הישובים, תתבצע בצורה בטוחה".

כביש 31. המסוכן ביותר בישראל
עיבוד מחשב