נוהג ברכב חברה? הסיכוי שתהיה מעורב בתאונה עולה

עפ"י נתונים חדשים שפורסמו בבריטניה, אנשים אשר נוסעים עם רכב שקיבלו, נמצאים בסכנה גבוהה. מה הפיתרון?

nrg מעריב | 13/11/2012 19:40 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
רוב שעות היום אנחנו נמצאים במסגרת העבודה, אשר נתפסת
סכנה חברתית, כשדווקא הפיתרון די פשוט
סכנה חברתית, כשדווקא הפיתרון די פשוט צילום: פלאש 90
כמקום בטוח ומגונן, אבל נתונים שמפרסמת עמותה למניעת תאונות בבריטניה (ROSPA) מלמדים כי יותר מ-150 אנשים נהרגים או נפצעים קשה, בכל שבוע בתאונות שבהן מעורב מישהו שנסע לעבודה.

אחד הסיכונים הגדולים ביותר לעובדים ושעובדים יוצרים בעצמם, היא נהיגה לעבודה במהירות בלתי הולמת. זה כולל חריגה מהמהירות המותרת ונסיעה בגבולות המהירות, אך עדיין מהר מדי ביחס לתנאי הדרך.

במהירות גבוהה זמן התגובה מתארך, לוקח יותר זמן לעצור, עוצמת הפגיעה חזקה יותר וכך גם הפגיעה. מהירות גבוהה מגדילה את טעויות הנהג כמו אי שמירת מרחק או נהיגה בעייפות, דבר שמגדיל את הסיכון לגרימת תאונת דרכים.

נהגי חברה עוברים על המהירות המותרת במקרים רבים, כדי להגיע בזמן לפגישות, ובעיניהם מהירות מופרזת איננה נתפסת כסכנה. בעלי נסועה שנתית גדולה לצרכי עבודה, צפויים להיות מעורבים בתאונות דרכים ב-50% יותר מאשר נהגי כלי רכב פרטי.
איך מצמצמים את הנזק?

על העובדים להבין את המסר כי הארגון מצפה מהם לנסוע בצורה בטוחה, למענם ולמען אחרים. יש להדגיש את נושא המהירות המותרת ואת הנהיגה במהירות ביחס לתנאי הדרך.

יש להדגיש את נושא המהירות  על ידי מתן מספר טיפים בנושא כמו : לבדוק את מד המהירות בקביעות בעת יציאה לכביש המהיר, לדעת את המהירות המותרת בכביש, להוריד את הרגל מהגז בסביבת ריכוז גבוהה של ילדים, ועוד.

העמותה מבקשת להדגיש כי על מנהלי החברות לתת דוגמא אישית לעובדים.
על הארגון לתכנן את לוחות הזמנים, כך שהנהגים יוכלו להשלים

את נסיעותיהם כולל העמסה, פריקה וזמן מנוחה.

יש להגביר את התרגול ואת הכשרת הנהגים. יש להדגיש כי נהיגה נכונה חשובה לבטיחות וגם חוסכת דלק. על הארגון לחקור את תאונות הדרכים של עובדיו ולהתמקד בנושא מהירות הנסיעה.

יש לתעד ולעקוב אחרי עבירת מהירות, לראיין עובדים שהורשעו בנהיגה במהירות מופרזת  ובכלל לפעול בצורה חיובית מחזקת ולא ממקום של ענישה. הארגון חייב להבהיר כי ישתף פעולה עם המשטרה, להכין ולהפיק דוחות מעקב אחר נהיגה ולקיים קשרים עם גופים וארגונים אחרים לשיתוף המידע.

"צריך להגביר את המודעות"

מעמותת אור ירוק מוסרים בתגובה: "לפני כחודש וחצי נכנס לתוקפו נוהל 6, המחייב ארגונים וחברות להקים מוקד טלפוני בכל שעות  היממה, לתלונות האזרחים על נהגי החברה.

אחת המטרות היא להגביר את ההרתעה בקרב נהגי החברה, אשר ידעו כי אם יעברו עבירת תנועה הדבר עלול להיות מדווח למעסיק. מתצפית שערכו מתנדבי אור ירוק עולה כי בכ-30% מכלי הרכב שנבדקו, לא היה מוקד פניות תקין.

על הארגונים והחברות לקחת את נושא הבטיחות בדרכים ברצינות. לקיים מעקב אחרי נהגים מועדים, להקפיד על זמני מנוחה מתאימים ולהגביר את ההדרכות בקרב העובדים".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים