לחפש את החטופים גם ברמדאן

המחשבה להקל על הפלסטינים ברמדאן ולהקטין את החיפושים אחרי החטופים, מנוגדת לכל מוסר ודת אנושיים

עמית הלוי | 22/6/2014 8:43 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר RSS
אינני יודע מי המקור לרעיון המופרך הנשמע לאחרונה בתקשורת, כאילו הרמדאן יביא להפסקה או הקלה במערכה להשבת ילדינו. הוא מנוגד למוסר, להיגיון ולא פחות מכך לדת. דת בכלל והבנה של האסלאם בפרט. הג'יהאד הגדול, הוא תכלית הצום הארוך הזה של המוסלמים, המלחמה הגדולה לשלוט על הנפש, ההתבוננות הפנימית, טהרת האדם מחטאיו, איפוק ממחשבות ומעשים רעים ומעשי חסד עם עניים ונדכאים. בדומה וככל הנראה בהשראת נביאי ישראל כתב מוחמד: "ככל שיצום האדם, אין לו מן הצום אלא רעב וצמא", המטרה הראויה היא טהרת הלב ותיקון האדם והחברה.

זה יפה מאוד וערכי מאוד. אבל זה לא הולך ביחד עם הג'יהאד הקטן, קרי חיסול השטן הגדול-העולם המערבי נוצרי והשטן הקטן-העם היהודי, אפילו שהוא העז לכונן ריבונות כאן, על אדמת הווקף בתוככי הדאר-אל –אסלאם.  הג'יהאד הקטן הזה הוא הכשל הגדול והמובנה של האסלאם, שורשי הרעיון הדתי הזה והשפעותיו ניכרים בחברה ובתרבות הערבית-מוסלמית בהקשרים רבים: בקידוש המוות, ביחס לאשה, בכוחנות מילולית וחברתית...וגם בחטיפת שלושה ילדים ישראלים בדרכם הביתה.

זו בדיוק הבחירה שישראל כמדינה יהודית צריכה להציב בפני המרחב הערבי הקרוב לנו ובוודאי באזורים בהם מתפתחת תעשיית רצח וחטיפת ילדים – הגדול או הקטן? הג'יהאד הגדול לו אנו שותפים אמיתיים או הג'יהאד הקטן שהופך את אמונת האסלאם למנוע של טרור עולמי בו נילחם עד חורמה.
 

הזירה הבינלאומית כוללת גם עמדה דתית ולא רק התחשבות ברגשות דתיים. יש דתיות שראוי לכבד ויש כזו שמביישת את שם אלוהים הנקרא עליה. קביעת עמדה זו הינה ה"התחשבות" האמיתית של ישראל בצרכים הדתיים של התושבים. ולא דברנו על ההיגיון המוסרי הפשוט שגורם לנו לחלל את יום הכיפורים הקדוש שלנו בשביל פקוח נפש והצלת חיים, קל וחומר של אחרים.

עמית הלוי הוא מנכ"ל המכללה למדינאות
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

טור אורח

nrg מציע במה לכותבים אורחים על ענייני השעה

לכל הטורים של טור אורח

עוד ב''דעות''

פייסבוק