האישור ניתן, אך מצלמות המהירות לא הוצבו
למרות שמחקרים מראים כי מצלמות מהירות מקטינות באופן ניכר את מספר התאונות, ועל אף שהממשלה החליטה להגביר את השימוש בהן - בשטח הן עדיין חסרות

מצלמת תנועה צילום: מורן מעיין
נהיגה במהירות מופרזת או בלתי הולמת את תנאי הדרך הינה אחד מהגורמים המרכזיים הקשורים בתאונות דרכים קטלניות. מצלמות המהירות הדיגיטליות נחשבות לפיתרון אפקטיבי לאכיפת מהירות והוא אף נמנה על המלצותיה של ועדת שינין והתקבל כהחלטת ממשלה על ידי ראש הממשלה אריאל שרון בשנת 2005 ועל ידי ראש הממשלה אהוד אולמרט בשנת 2007. אלא שהעניין טרם יושם במלואו.
סקירת מחקרים רבים בעולם מוכיחים כי מצלמות מהירות גורמות להקטנה של כ-20 אחוז בתאונות דרכים עם נפגעים, בקטעי הדרך בהם נעשה שימוש במצלמות. מנתוני משטרת ישראל עולה כי בחינה השוואתית של מספר
סקר שערכה עמותת "אור ירוק" באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה מצא כי רוב גדול של הציבור (71%) תומך מאוד בהצבת מצלמות מהירות בכבישים ובצמתים מסוכנים.
שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על הרשויות המקומיות לקדם את התקנת מצלמות האכיפה במקומות המועדים לתאונות דרכים בעריהם כתוצאה ממהירות מופרזת או מנסיעה באור אדום. פרויקט המצלמות חייב להיות שקוף וגלוי לציבור, כמו גם מיקום המצלמות, כדי למנוע תחושה בציבור של מסחטת כספים. המצלמות צריכות להיות משולטות, בולטות וממקומות רק באותם מקומות שבהם ישנו קשר ישיר בין המהירות לתאונות הדרכים".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg