ארבע אגרות (פלוס) בסיום 'צוק איתן'
העזתים, המנהיגות החמאסית, אזרחי ישראל והממשלה בירושלים: כמה מילים על נצחון, הרתעה ורהב ריק
עם סיום הלחימה ב"צוק איתן" וכנהוג במקומותיכם חגגתם את הניצחון שלא היה על אל-יאהוד. ראיתי אתכם מנופפים בדגלי החמאס והפת"ח ומהלכים אנה ואנה ברחובות עזה וכמה עשרות נוהגים את מכוניותיכם הלוך ושוב צופרים באקסטזה מעושה. ביניכם ראיתי רעולי פנים מנופפים בנשק ויורים השמימה.
ואולם, כשהבטתי בכם זיהיתי ארשת המכורכמת, אולי מהורהרת, שעטיתם על פניכם. פתאום זה היכה בי כשהבנתי שלא לתהלוכות ניצחון באתם, אלא יצאתם להרגיש את הביטחון שהענקנו לכם, הבנתי שארשת פניכם אינה אלא ארשת של הקלה.

אולי הבנתם שה"דרך" החמסאווית המיטה על ראשיכם רק צרות צרורות. חצי מיישוביכם עלו באבק השמימה, כ- 400,000 מכם נותרו ללא בית, ילדיכם מבועתים ונשיכם מושפלות, קירות בתיכם ערומים, טיח לא מכסה אותם ולא תמונה, לא חשמל ולא מים.
כולם יודעים שלא תתקוממו, שמא ראשכם ייפרד מגופכם ו/או שתושלכו בידיים אסורות מגג בניין, אין לכם את האומץ התרבותי הדרוש כדי לייצר אופוזיציה אפקטיבית, אז תמשיכו להצטופף אל מול מצלמות ה- CNN לעשות מחוות וי באצבעותיכם כילדי רחוב שענן זבובים אופף אותם, ומיד אח"כ ללכת לישון במבנה של אונר"א ולהנציח בו את פליטותכם.
אני בדעה שאתם סומכים עלינו שהישועה תבוא אליכם רק מאתנו, כי אנו לא הולכים לשום מקום, על כן יצאתם לרחובות נופפתם בדגליכם בפנים מכורכמות, ואמרתם לנו תודה.
עוד כותרות ב-nrg:
- כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו
- לראשונה: להקת הביץ' בויז בדרך לישראל
-חשד לריגול? שליח חב"ד יגורש מרוסיה
זרקתם את הפת"ח מהגגות ויריתם לו בברכיים ותפסתם בכח את השלטון בעזה, אך במקום לטפחה, שתפרח ותשגשג, בחרתם באפשרות להתגעגע אלינו. העקביות שאתם משגרים אלינו את סיכות הוודו שלכם מעידה על משיכה חזקה - 'שובו הביתה' אתם משגרים אלינו, 'שובו הביתה'.
בדרך כלל אנו דוחים בנימוס את תחינתכם. אך מפעם לפעם אנו נענים לבקשה – שבנו ב"עופרת יצוקה", וב"עמוד ענן" וב"צוק איתן". תוצאת מבצעי השיבה היתה כ- 18,000 עזתים פצועים וכ- 4,000 הרוגים, חלק מהם אזרחים לא מעורבים וחלק אחר, מחבלים מוצלחים כמו שרק עזה יכולה לייצר.
מה עשיתם מאז שנפרדנו? הקמתם תעשיה מפוארת של אמצעים לשגור חומרי נפץ מעופפים וטכנולוגיות לחפירת מנהרות (אתים, מעדרים וילדים רבים), תוך שעשיתם מהעזתים ציבור של מפיצי מוות, מבריחי סחורות, נשים, סמים ונשק. במלט שקיבלתם השתמשתם לביטון המנהרות - בהן מתים, במקום לייצור טיח לבתים - בהם חיים.
מיתגתם את עזה כילד עם בטן נפוחה, פליט נצחי רעב, שנזלת ניגרת מאפו ועיניו מודלקות, יחפן ילדותי המחזר על הפתחים, עד שכל אימת שהעולם מביט בכם הוא סופק כפיים ומשמיע קולות רחמים וצער. דאגתם שהעזתים יתגוררו בבתים רעועים ויקבלו את מזונם בשקים - אורז בשק, קמח בשק, סוכר בשק.
התרברבתם על ששיגרתם לערינו 4,000 סוואריח' (טילים). האמת היא שלא הייתי מתפעל יותר מידי מיכולותיכם המבצעיות, כי אם נבדוק, נראה שחלק ניכר מתוכם יריתם על עצמכם והשאר, נפלו בשטחים פתוחים או הצליחו ליירט את מיירטי כיפת ברזל. עשרות בודדות פגעו ברכוש או בנפש בישראל.
שלחתם את מנהיגיכם להתלהם בעצרות עם מאובקות אך כולם יודעים שבקוד ההתנהגות הערבו-ג'אהילי, עצרות הרהב האלה הן למעשה עצרות אזהרה והשלטת מורא על אנשי עזה לבל יתקוממו. אבל חשבתם על האפשרות שהעזתים עלולים לצאת מדעתם? שיבואו לרימאל ויקרעו אתכם לגזרים כמו שדאע"ש לימד (ארגון זכויות אדם בסונָּה של דת האמת, למי שלא מכיר)? שכמו שנהגתם בהם, אפשר שינהגו בכם?
ג. איגרת לאזרחי ישראל
לא חלפו דקותיים מסיום 'צוק-איתן', ופרומון ה"נהי" (שזוהה ובודד בתקופת יציאת מצרים) השתחרר מהלבלב הקולקטיבי של העם היהודי, תוך שפצחתם, ימין ושמאל יחדיו, בטנגו צפרדעים יללני דומע, על 'תבוסת ישראל' ובשל ש'יצאנו מעזה מבלי שפירקנו אותה מטיליה ומנהרותיה'.

מה לעשות שהלחימה בעזה הסתיימה באופן שמה שהיה לעזתים כבר לא יהיה להם. המנהרות לא תהיינה, לפחות לא בפריסה שהיתה (מה גם שבקרוב מאד יהיה להן מענה הגנתי), ויושלט על עזה פיקוח בינלאומי הדוק, ויהיה לה עסק עם המצרי שאצלו כידוע אין "נשות ווטש".
שנים יחלפו עד שעזה תשוקם, אם בכלל, ועד שזה יקרה, החמאס ייאלץ להפנות את מרב האנרגיה לשמירה על שלטונו, ויאבד את המוטיבציה לפגע בישראל, לפי שרעידות האדמה המלאכותיות שנגרמו בעזה לא חשוב ע"י מי, ירעידו את תודעתו ל זמן רב.
ואל תחפש, עם יקר, ניצחון "ששת הימים". לעזתים אין שדות תעופה שנוכל להשכיב, ואוניות נמל שנוכל להטביע, ורשת חשמל להרוס, ומבני ציבור להפוך לאבק. קבל את העובדה שעזה היא ארגון טרור שיש לו שטח ואוכלוסיה תומכת אשר מתוכה הוא פועל והיא מקור כוחו. "ניצחון" על טרור הוא "ניצחון" על תודעת האוכלוסייה בקרבה הוא פועל, ואת זה הממשלה מוסמכת לסדר
ממשלה יקרה. לא בחרתי בך, אך את הממשלה שלי. אני מכבד אותך ואת מנהיגותך וכן, גם אני חושב שניהלת את הלחימה לא רע. נכון שקראתי בכל לב להעלות את עזה באבק השמימה אבל הבנתי שהקריאות שלי אינן יכולות להחליף את שיקול הדעת שלך.
נתחיל בכך שניצחנו. זה ברור. אני מעריך את זה שהפכת שכונות עזתיות לאבק, ושהרגת מחבלים הרבה, ושהרסת מנהרות הרבה, ושיירטת טילים הרבה, ושבאופן כללי הכנסת לעזה באבי אביה.
הלחימה נגד העזתים נתפסת בעיני העזתים כבלתי סימטרית. לחימה של נשק קל כנגד טנקים ומטוסים. לכן, בעיני החמאס אם עזה תשכיל לשמור על יכולת לחימה מסוימת ויכולת לשגר טילים עד לתום הלחימה - יהיה זה ניצחון גדול, ובדיבור אחר, בעיני העזתים זו לא שאלה של גירוש צה"ל מרצועת עזה, אלא שאלה של שרידות ושמירה על יכולת לחימה.
במצב דברים זה קשה מאד לייצר הכרעה משום שלעזתים תישמר תמיד יכולות טרור ברמה זו או אחרת, היא תוכל להמשיך לאכסן ולירות טילים ופצמ"רים. יש בעזה מספיק מנהרות ובוידעמים לשמירה על יכולות אלה.
יצאנו מהלחימה וחצי תאוותנו בידינו ומבלי שניצחוננו לא רק נעשה אלא גם נראה, משמע, שדברי הרהב
הנִרְאוּת תושג בשני אלה:
ראשון, השכב שכונת עשירים עזתית - רימאל למשל. שני, חיסול מנהיגי עזה, "הפוליטיים" שפרצופם מוכר (לא המומיות הכרוכים בכאפיות),לפחות שניים מהם, מהבכירים ביותר, רצוי באירוע המוני בעודם מתלהמים מעל בימות עזה. בעצם חיסולם תצהיר ישראל שמחוללי הטרור, אלה האחראים לשיבוש החיים בחצי ישראל - בשלוש מלחמות וב'טפטופים' שביניהן - לא יינקו. על ישראל לדאוג לכך שכל אחד ואחד מהם ימצא עצמו מוקף ב-72 גורגורנות-מדוזות.
ואז יושגו גם שני אלה:
ראשון, המנהיגים העזתים המועמדים לחיסול יפסיקו לחשוב כיצד להזיק לישראל ולהרוג יהודים, ויתחילו לתעל את המרץ והאנרגיה שלהם להצלת חייהם (ואל תאמינו לקשקוש על אהבת המוות). שני, התודעה הקולקטיבית העזתית תפנים כי דמם של מנהיגי טרור בראשם.
ממשלה יקרה, ראיתי את אסמעיל האנייה ומחמוד א-זהאר מחוץ למחילות. עדיין לא מאוחר לתזמן את הנִרְאוּת, קרי, את עלייתם בסערה השמימה. זה ייטיב עם תחושת הביטחון ומצב הרוח של אזרחי ישראל, ושלשמו בחרו בך והאצילו לך את סמכויותיך.
וזכרי! כל עוד ילדי עוטף עזה ויישובי ישראל ייאלצו לנוס על חייהם בדרך לבתי החינוך - הרי זה יהיה כישלונך ודינך הפוליטי ייגזר לשבט.
איגרת לשכונות עזה
נוחו בשלום על משכבכן וימתקו בלוקיכן בפיכן.