
לנצל את הבחירות כדי לחזק את הפריפריה
את המיליארדים שנשלם על התחרות בין המפלגות אפשר להוציא ביישובי הפריפריה, וכך להשתמש בבחירות הקרובות כדי ליצור סולידריות ולסייע לאנשי העסקים שם להתפתח
• כל התכנים הכי מעניינים -בעמוד הפייסבוק שלנו
הנה דוגמה קטנה. כל מי שעוסק בתחום התקשורת יודע שתקופת בחירות הנה תקופת הזוהר של בעלי עסקים ואנשי מקצוע בתחום השיווק והפרסום. בתי דפוס חוגגים על כמות ההזמנות, פלאיירים מתעופפים מצד לצד, דגלים, שלטים, מדבקות, ומה לא. חברות קייטרינג מספקות מזון במהלך הקמפיינים, חברות ליסינג משכירות רכבים לתקופה שלפני הבחירות וליום עצמו, בעלי עיתונים וסוכני פרסום חוגגים עם הזמנות שטחי פרסום ועוד רבים אחרים שגוזרים קופון מתקופת הבחירות.
מהצד, מנהלים את המערכה הפוליטית, קמפיינרים ממולחים, יועצי תקשורת, פרסומאים ואסטרטגים. כולם ללא יוצא מן הכלל, משחיזים סכינים לקראת אתגר לא פשוט - לקדם את הפוליטיקאי והמפלגה שלהם בכל דרך, תוך שימוש בפרסום גרילה מאסיבי הכולל שלטי חוצות, כרזות, ג'ינגלים, תשדירים, פלאיירים ועוד כהנה וכהנה אמצעי פרסום.
אז נכון, המערכה עוד בחיתוליה, אבל סביר להניח שבימים הקרובים יחלו להתבשל מכל עבר מהלכים תקשורתיים. ורגע לפני שזה קורה, כדאי לעצור ולהבין כי ניתן לנצל
דווקא בעת הזאת, חודשים ספורים לפני הבחירות, מן הראוי לעצור לשנייה ולזעוק שוב את זעקת אנשי העסקים מהפריפריה ולעזור להם להתפתח.
וברמה האישית, לכל אותם קולגות בתחום התקשורת, אמליץ להזמין שירותים מבתי דפוס ועסקים נוספים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית (מניסיון אני יכול לומר שרמתם אינה נופלת מכל עסק תל אביבי). ורק בקשה אישית קטנה, אל תעשו זאת מתוך רחמים, אלא מתוך הבנה שמהלך כזה לעזור לצמצם את הפערים בין המרכז לפריפריה. מהלך שכזה מעיד על סולידריות וחוסן חברתי.
כי אם לא נחזק האחד את השני אף אחד לא יעשה זאת בשבילנו. ואם כבר אנחנו הולכים לבזבז שני מיליארד שקל על בחירות מיותרות לחלוטין, כדאי שנעשה משהו טוב בדרך.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg