מדד החוסן הכלכלי שלנו רשם זינוק נוסף
ישראל של המאה ה־21 עשירה פי כמה מישראל של המאה שעברה, ולכן גם פחות תלותית. העצמאות הכלכלית מעניקה לה עצמאות כללית
משלוח המנות שכולנו קיבלנו בשושן־פורים מחברת אינטל הוא הנדיב ביותר מאז ימי מרדכי ואסתר: עסקת רכישה חלומית של חברה צעירה מהר חוצבים בידי חברת ענק בינלאומית.מעבר לסכומים האגדיים שיעברו מיד ליד ולקופון העסיסי שקופת המדינה תגזור, זכינו בהכרה אוניברסלית בעוצמתנו הטכנולוגית. מדד החוסן הכלכלי שלנו רשם זינוק נוסף, אחרי שלל הזינוקים של השנים האחרונות.
צילום: רויטרס
מצוקת מחירי הדיור ודו"חות העוני המיוח"צנים טשטשה אותם מעט, אבל בשורה התחתונה, שורת הרווח וההפסד, ישראל היא מושא קנאה למדינות רבות אחרות. גם מדינות לא נחשלות מתקנאות בצמיחה כאן, בניהול המוקפד של התקציב (לפי עקרון ה'נומרטור' של נתניהו), ביחס המתכווץ חוב־תוצר, ובאבטלה הנמוכה מאוד. מדינת היהודים היא כבר לא רק מעצמה צבאית, היא גם מעצמה משקית. הדימוי העצמי הנמוך שלה כמדינה שתתקשה לשרוד אפילו שעה קלה בלי סיוע דולרי מבחוץ הוא כבר מזמן פריט ארכיון.
ישראל של המאה ה־21 עשירה פי כמה מישראל של המאה שעברה, ולכן גם פחות תלותית. העצמאות הכלכלית מעניקה לה עצמאות כללית. היא יכולה להגיד לאירופה 'לא' ולהישאר בחיים. אין לה צורך לבקש מאמריקה היתרי בנייה בצד כלשהו של הקו הירוק. היא כבר ילד גדול שמסוגל להתפרנס לבד, ואפילו לפרנס אחרים.
אם התקוות הגדולות שאינטל תולה במובילאיי יתגשמו, בשנים הקרובות תצא מירושלים בשורת המכונית העצמאית, שהיא פריצת הדרך המרעישה ביותר בענף הרכב מאז המצאת המכונית במאה ה־19. בעוד עשר־עשרים שנה, כשמספר התאונות יפחת דרמטית, נהגים בכל העולם יעלו את ירושלים ואת ישראל על ראש שמחתם. לפי הערכות מומחי רכב, גם הצפיפות בכבישים תפחת משמעותית, כי התייתרות תפקיד הנהג תוביל להתייתרות המכונית הפרטית. יותר אנשים ייסעו בפחות מכוניות. זאת תהיה בשורה נפלאה במיוחד גם לירושלים עצמה. תארו לכם: ביום בהיר יהיה אפשר להגיע לעבודה בהר חוצבים בלי להתענות חצי שעה בכביש בגין.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg