ראשי > הרשת > עידו אמין
בארכיון האתר
דפדפן שמייח
עידו אמין נהנה מהקונספט החדש מבית פיירפוקס - תוכנה עם אוהדים
24/10/2004
פיירפוקס, הדפדפן החדש מבית מוזילה, יצא בימים אלה בגרסה 1.0, שצוברת המלצות מכובדות. "אני ממליץ לזרוק לפח את האינטרנט אקספלורר של מיקרוסופט", כתב העיתונאי וולט מוסברג בוול סטריט ג'ורנל לפני חודש. הוא הצטרף בכך למגזין העסקים פורבס ("פיירפוקס טוב יותר מאקספלורר בגדול ובענק"), ל-USA TODAY ("היזהר מרוגלה. . . אם אפשר, עבור לפיירפוקס") ועוד.
 
יותר מ-5 מיליון בני אדם כבר הורידו את הדפדפן. ב-
download.com, אתר הורדות מוביל, נערך משאל מקוון שבו הוצגה השאלה: "האם תעבור לפיירפוקס?". 58% מהמשיבים , כך מתברר, כבר עברו. יותר משהמשאל ייצג חתך סטטיסטי, הוא ביטא את ההתלהבות של אלה שעברו לפיירפוקס.
 
ועכשיו,היכונו למסיבת ההשקה!במוזילה, עמותה חסרת תקציב, לא עושים מסיבה במועדון יוקרה לקראת השקת קמפיין טלוויזיוני ענק, ולא מזמינים עיתונאים לטיול מחוף לחוף - כמו שעשתה מיקרוסופט בעת השקת "חלונות 98". אמנם יהיו
מסיבות בכל רחבי העולם, אבל מי שיערכו אותן יהיו האוהדים. דפדפן עם אוהדים - זה קונספט. חגיגות השקה התנדבותיות כאלה היו ב-2002, בעת השקת הדפדפן "מוזילה 1.0", וכך יקרה גם ל"פיירפוקס 1.0" בסוף השבוע שמתחיל ביום שישי, 19 בנובמבר. בישראל עוד לא התנדב איש לארגן מסיבה (ספרו לי אם יש מתנדבים). מצד שני, בחור טוב אחד כבר עיצב באנר בעברית למאגר הבאנרים הבינלאומי של פיירפוקס.
 
הבאנרים מוצגים באתר פיירפוקס, לצד תצלומים של משתמשים מרחבי העולם - הם גאים להראות כיצד הם משלבים את פיירפוקס במכתבות שלהם, בטלפונים הסלולריים, בחלון האחורי של הג'יפ ומה לא. 1,000 תצלומים הגיעו לאתר בתוך שבוע מיום פתיחת הגלריה. רבים מהם מראים מאמצי שיווק התנדבותיים ופרטיזניים של משתמשים ברחבי העולם, אפילו באינדונזיה.
 
יש לי שני הגיגים לקראת המסיבה. האחד הוא בתחום המשפטי: פיירפוקס מוכיח שתחרות חופשית היא באמת רעיון טוב. לפני כשנה הודיעה מיקרוסופט ש"אקספלורר 6" הוא הגרסה האחרונה שיוצאת כתוכנה עצמאית. בעתיד היא תשולב במערכת ההפעלה. טוב שיש מישהו שמעוניין, ומסוגל, לשכלל תוכנה מסוימת - בלי לחייב את הצרכן לרכוש מערכת הפעלה שלמה.
 
הגיג אחר הוא בתחום השיווק. למיקרוסופט היו נתוני פתיחה מדהימים. 20 שנה היא שולטת בתחום מערכות ההפעלה למחשבים ביתיים. בתוכנה המשרדית למחשבים אישיים היא מובילה יותר מ-15 שנה. אקספלורר, במשך כל הקריירה שלו, שווק בחינם. למרות הכל לא הצליחה מיקרוסופט לרכוש את אהדתם של המשתמשים, אלא להיפך - עוררה תביעה ייצוגית שבגללה היא מחזירה כסף למיליוני משתמשים בארצות הברית. הצרכנים של מיקרוסופט, כפי שציין גורו השימושיות אלן קופר, משתמשים בתוכנה שלה כי הם צריכים - ולא כי הם רוצים. אף אחד לא ידביק סטיקרים של מיקרוסופט על המכונית וישלח לביל גייטס. וכשיצא "אופיס XP", לא ארגנו המשתמשים מסיבות בפאב. ההשקה של פיירפוקס 1.0 מהווה תזכורת: כך זה נראה כשיש לך
לקוחות שרוצים אותך.
עיתונאי, עורך ויועץ לנושאי תוכן ומוצר באינטרנט. מראשוני המסקרים והפועלים באינטרנט הישראלי

  מדד הגולשים
ויאקום תובעת...
                  15.49%
פלאפון מצטרפת...
                  9.86%
לעקוף את חוק...
                  8.45%
עוד...

עידו אמין
גם הגדולים ספאמרים  
געגועים להלמו  
לא נורא  
עוד...

כותבים אחרונים
אורן הוברמן
ג'ק פאבר
דוד פרנקל
דורה קישינבסקי
דרור גלוברמן
יהונתן קלינגר
עדי סגל
עידו קינן
עמי בן בסט
רפי רוזנפלד