 |
/images/archive/gallery/149/951.jpg גדי שימשון
אלי דסה  |
|
|
|
תביעת מיקרוסופט נגד הספאמר גנס מעלה כמה שאלות משפטיות ומוסריות כבדות משקל. למשל: אם ערפאת ויאסין נופלים מצוק גבוה, מי יגיע ראשון? |
|
|
|
|
|
 |
סליחה מראש מכמה מהקולגות שאני פחות מחבב: יכול להיות שבשנה הבאה לא אוכל להציק לכם בחדר העיתונאים המדוגם בכנס מיקרוסופט באילת. זה באמת לא אישי. במיקרוסופט ישראל עובדים כמה אנשים מוכשרים ונחמדים מאוד, שתמיד התייחסו באמות מידה מקצועיות לעיתונאים, ואף פעם לא החרימו עיתונאי בגלל שהכניס למיקרוסופט בטור דעה. הקהל אוהב את זה, וגם אם אתה לא יודע למה זה מגיע להם – הם בטוח יודעים. התביעה שהגישה מיקרוסופט נגד מפיץ דואר הזבל אמיר גנס מעלה כמה שאלות משפטיות ומוסריות כבדות משקל. כמו הבדיחה הוותיקה ההיא: אם ערפאת ויאסין נופלים מצוק גבוה, מה זה חשוב מי יגיע ראשון. לא משנה מי יפסיד במשפט הזה, תהיה סיבה לחגוג. בצד אחד נמצא הספאמר. ספאם זה דבר מאוד מעצבן, שמרתיח אנשים שנורא משעמם להם בחיים. מכל הבעיות שעידן האינטרנט הביא לפתחנו – סוגיית הפרטיות, למשל, או מאבק חברות התקליטים והסרטים באמנות ובצרכנים שלה עצמה – דווקא אותן הודעות דואר נוגעות ללב המציעות להאריך לנו את האיבר הוכתרו כאויב הציבור מספר 1. הסיבה פשוטה: כולנו רואים את ההודעות הללו בעיניים, וכך גם המדיה שלא מבינה מהחיים שלה יכולה לכתוב על הדברים שקורים באינטרנט הזה. הלב ממש שותת דם למראה הנזקים שדואר הזבל גורם למיקרוסופט. החברה, שעדיף היה לו התמקדה במוצרים שהיא באמת יודעת לעשות טוב – עכברים, מקלדות וטלאי אבטחה לחלונות – מנסה להציג עצמה כמגינת החלכאים הנאלצים להתמודד יום יום מול חרדות הגודל שלהם. במיקרוסופט לא יאהבו את ההשוואה, אבל במהות מדובר בסכסוך עסקי בין שני גופים: האחד אמנם די מניאק ומטריד, אבל קטן. השני גדול, חזק ומתחסד. אתר MSN ישראל של מיקרוסופט מציע בגאווה שירות "דיוור ישיר", המילה המכובסת לדואר זבל. במיקרוסופט מציינים כי בניגוד לנעשה אצל גנס, אצלם מדובר במנויים שהסכימו לקבל דואר כזה. עידו קינן חשף ב-NRG מעריב את הניסוח הממזרי שבו השיגה הוטמייל את הסכמת הלקוחות: סעיף ההסכמה הוא השלישי ברשימה, ובניגוד לקודמים הוא מנוסח בכוונה בשלילה עילגת שקל מאוד להתעלם ממנה. הכל חוקי, כשר ועם הניחוח של טופס הסכמה סטנדרטי באתר פורנו. MSN ישראל טוענת ש"הנוסח ברור, ונבדוק שוב את בהירות הסעיף בקרב הצרכנים". עוד מבקשים בחברה לציין כי כתובות הדואר של מנויי MSN נשארות חסויות למפרסמים, בעוד שספאמרים כמו גנס סוחרים בהן, וכי את פעולותיה מבצעת MSN על חשבונה ועל תשתיות שלה, ולא כעלוקה על תשתיות של אחרים. זה קצת כמו הסרט "הנוסע השמיני נגד הטורף", או המלחמה בין אירן לעיראק: הזבלן והתאגיד הדורסני, שבכל סיפור אחר היו מלוהקים בצד של הרעים – ובצדק – יריבו בבית-המשפט. מי ינצח? מה זה משנה? הבלוג של גדי שמשון נמצא כאן. גילוי נאות בנוגע ל-MSN אפשר לקרוא כאן.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
 |
|
 |
 |  |  |  | עורך את מגזין איגוד המפרסמים "אותות". היה העורך הראשון של וואלה ונענע |  |  |  |  |
|
 |
|
 |
|
|
|