 |
הציבור לא מפסיק לחגוג ברשתות השיווק: סך המכירות גדלו ב-4.9 אחוז בשליש הראשון ב-2004, תוך זינוק של 43 אחוז במכירות כלי בית ומטבח ושל 33 אחוז במוצרי חשמל, כך עולה מנתונים חדשים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מדובר בהסתערות של קונים על רשתות השיווק, על אף שהצריכה הפרטית בתחילת 2003 היתה בקיפאון בגלל המלחמה בעיראק והמיתון העמוק. היקף הרכישות ברשתות השיווק מגיע לכשליש מסך הצריכה הפרטית במשק. כמו כן, נרשמה עלייה של 24 אחוז במכירות של מחלקות ההנעלה, 14.5 אחוז בטקסטיל והלבשה ו-20 אחוז בתמרוקים ובצעצועים. במכירות מזון ברשתות השיווק נרשמה ירידה טכנית של 0.9 אחוז - לעומת השליש הראשון ב-2003, שכן למרות הקיפאון בצריכה הפרטית בתחילת 2003, הגבירו הישראלים את רכישות המזון ברשתות כחלק מההצטיידות לחדר האטום. ראוי להדגיש כי חגיגת הקניות ברשתות השיווק באה לאחר ירידות חדות בהיקף המכירות בשנת 2003, שהגיעו ל-2 אחוז בסך המכירות, 21 אחוז במוצרי חשמל וכלי בית, ל-8 אחוז בהלבשה ול-5.5 אחוז בהנעלה. ועוד סימן ליציאת המשק מהמיתון בחודשים הראשונים ב-2004: היקף מכירות הדלק, בתחנות הדלק ברחבי הארץ, גדל ב-9.2 אחוז ריאלית בשליש הראשון ב-2004, למרות ההתייקרות החדה של מוצרי הדלק.
|
 |
 |
 |
 |
|
|