 |
הישראלים חזרו לקנות טלוויזיות ו-DVD. לאחר השפל שנרשם בשנת 2003, חל בשנת 2004 זינוק של למעלה מ-30% במכירת מכשירי טלוויזיות, וידאו ו-DVD - כך עולה מסקר שערכה חברת BDI ביזנס דאטה ישראל. מתחילת 2004 גדל ההיקף הכספי של מכירות מוצרי החשמל והאלקטרוניקה בשיעור חד. במהלך חמשת החודשים הראשונים של שנת 2004 חל גידול של כ-33% עד 34% בהיקף הכספי של מכירות מוצרי החשמל והאלקטרוניקה (בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד). על-פי נתוני BDI ביזנס דאטה ישראל, היקף המכירות בענף בחמשת החודשים הראשונים של שנת 2004 הסתכם בכ-590 מיליון עד כ-600 מיליון שקל, זאת, בהשוואה לכ-440 מיליון עד כ-450 מיליון שקל בלבד, בתקופה המקבילה אשתקד. ב-BDI מייחסים את הגידול החד בהיקף המכירות של מוצרי החשמל והאלקטרוניקה, להתאוששות במצב המשק הישראלי, כפי שהיא באה לידי ביטוי מתחילת שנת 2004. על-פי הנתונים, בשנת שעברה חל קיטון של כ-20% עד 30% בהיקף הכספי של מכירות מוצרי החשמל והאלקטרוניקה (בהשוואה לשנת 2002). על-פי נתוני BDI היקף המכירות בענף הסתכם בשנת 2003 בכ-915 מיליון עד 965 מיליון שקלים בלבד, זאת בהשוואה לכ- 1.2 מיליארד עד 1.3 מיליארד שקלים, שנה קודם לכן. כלכלני BDI מעריכים, כי במידה וקצב הגידול במכירות מוצרי החשמל והאלקטרוניקה הבידורית ימשך גם בחודשים הבאים, היקף המכירות בשוק צפוי להגיע עד סוף שנת 2004 לכ-1.4 מיליארד שקל עד כ-1.5 מיליארד שקלים. על-פי הערכה זו במהלך השנה הקרובה צפוי היקף המכירות בשוק לצמוח ביותר מ-50% בהשוואה לשנה הקודמת. מבדיקת BDI עולה, כי למעלה מ-75% מסך היקף המכירות (במונחים כספיים) בענף האלקטרוניקה הבידורית נובע ממכירות טלוויזיות. במקום השני, מבחינת היקף מכירות ובהפרש ניכר ממכירות הטלוויזיה, מדורגים מכירות מכשירי DVD, שמגיעים ל-9% עד 13% מסך היקף מכירות מוצרי האלקטרוניקה הבידורית. במקום השלישי והרביעי, מדורגים מכשירי DVD משולבי וידאו ומכשירי הוידיאו. מי הרשת הגדולה ביותר? על פי BDI בענף מוצרי החשמל והאלקטרוניקה הבידורית בישראל פועלות 7 רשתות קמעונאיות עיקריות, המפעילות יחדיו כ-184 סניפים. מבין שבע הרשתות (על-פי מספר סניפים), רשת "אמצ שיווק מוצרי חשמל" (המפעילה במקביל שתי רשתות נפרדות) עם 54 סניפים ורשת "טרקלין חשמל" עם 46 סניפים, הן המובילות ביחס לשאר הרשתות הפועלות בענף. אחריהן, בהפרש ניכר, ממוקמות רשתות "סקאל דיוטי פרי" ו-"א.ל.מ סחר" במקום השלישי והרביעי.
|
 |
 |
 |
 |
|
|