 |
זה רק אצלי או שגם אתם מרגישים בחודשים האחרונים עלייה ברמת המתח והעצבים בקרב עובדי סניפי הבנק הקרוב לביתכם? אז אם אתם תוהים למה זה קורה, אז הנה אפשרות. כל מספר חודשים מחליטים ועדי עובדי הבנקים כיצד עליהם להפחית את שעות וימי העבודה של פקידי הבנק. כיום פתוחים הבנקים לקהל הרחב בימים שני, שלישי, רביעי וחמישי. בימי ראשון ושישי - תלוי בהנהלת הבנק המקומי. כמובן שבימי הפעילות מדובר רק בשעות הבוקר, בשעות שרובנו עובדים והנגישות לבנק קשה יותר. רק בימים שני וחמישי הבנקים פתוחים גם אחר הצהרים. באמת תודה. ועדי העובדים ומנהלי הבנקים שוכחים לא פעם שתפקידם הוא לדאוג לכך שלנו, הצרכנים, יינתן שירות איכותי - פשוטו כמשמעו. ההסכם עובד כך: אנחנו מפקידים בידם את כספנו ובתמורה הם שומרים עליו, דואגים לו. כמובן שהם לא עושים זאת בחינם, אנחנו משלמים להם על כך, ואחראים, באופן עקיף, על המשכורות שלהם. אבל גם נניח את האינטרסים שלנו בצד, ולו לרגע אחד, צמצום שעות וימי העבודה פוגע, בסופו של דבר, גם בפקידי הבנקים, אותם אמורים הועדים לייצג. הלוגיקה פשוטה: ככל שימי עבודתם של פקידי הבנק מתקצרים, כך מתארכים התורים בסניפים. הלקוחות, שנאלצים להמתין דקות ארוכות תוך דשדוש בשבילי הנחש, מתחילים להתעצבן. עצבים שנבנים עוד ועוד עם כל עיקול נוסף במסע המפרך אל עבר הפקיד המותש. לבסוף, התוצאה היא שהכעס הזה מתפרץ על פקיד הבנק שפועל על פי הוראות הבכירים. עובדי הבנקים הגדולים ידעו לספר כי כמעט מדי יום מתרחשת סצנת צעקות של אחד הלקוחות על פקיד בנק כזה או אחר. הלקוח הממורמר מוציא את עצביו על פקיד הבנק. בדרך כלל, התפרצות של לקוח אחד, מלבה דיון שלם, שמופנה כמובן לפקידים האומללים, שגם כך בקושי עומדים בעומס שהולך ומצטבר. ועל כן, אין זה בטוח כלל שקיצור שעות העבודה שלהם, בהכרח מגדיל את רווחתם. יכול להיות שהם יעבדו בסופו של דבר 20% פחות. אבל בסיכומו של דבר, אם 80% הנותרים יהפכו לבלתי נסבלים, ואם רמת המתח הנפשי שלהם ושל הלקוחות אותם הם משרתים – תמשיך להרקיע שחקים, שכרם ייצא בהפסדם. על שכרינו, אין בכלל על מה לדבר.
|
 |
 |
 |
 |
|
|