ראשי > כלכלה > פרסום ושיווק > כתבה
בארכיון האתר
הקרב על החומוס
שטראוס וצבר משיקות סדרות חדשות של חומוס - המאכל האהוב על הישראליים
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
טל פמסון
6/7/2004 13:13
המלחמה על החומוס מעבירה הילוך. חברת אחלה מבית שטראוס וחברת צבר של אסם הודיעו היום על השקת קו חומוס חדש. כמו כן, הודיעה אחלה על קו סלטים חדש ועל מיתוג מחדש של מוצרי אחלה. היקף ההשקעה של שטראוס במהלך זה עומד על 25 מיליון שקל. השקת הקו החדש באה בעקבות ירידת נתח השוק של אחלה בשוק הסלטים בשנתיים האחרונות.
 
בכנס העיתונאים היום נודע כי במהלך הטיפול במותג התייעצו בשטראוס עם פסיכולוגית קלינית כדי להגיע לתובנת הצרכן בנושא החומוס. התוצאה: "חומוס הוא אמצעי להעביר את התחושה שלמרות שאני נמצא בהרבה מקומות, מקיים הרבה תפקידים בחיי, אני אוכל הרבה סוגי אוכל. אני תמיד יודע מי אני, אני חוזר לעצמי ולדברים שעושים לי טוב".
 
לדברי מנכ"ל שטראוס סלטים, מישל בן וייס, החברה עברה בתשעה חודשים שינוי ארגוני ותפעולי כדי ליצור סלטים חדשים, והיום השקת קו החומוס והסלטים החדשה מסמלת את לידתה מחדש של החברה.
 
מנהלת השיווק של שטראוס סלטים, נירית שמעון, פירטה כי ההשקה של קו החומוס תצא במהדורת מוגבלת
ואילו הסלטים במהדורת קיץ (עד ה-31 בספטמבר בלבד).  כמו כן, ציינה שמעון כי עד סוף 2004 תשיק אחלה 4 סדרות חדשות ו-15 מוצרים חדשים. למוצרים החדשים הותאמו אריזות חדשות שקופות, כך שהצרכנים יוכלו לראות את החומוס עצמו, מבין המוצרים יש חומוס רגיל, חומוס גרוס, וחומוס עם חריף.
 
בקו הסלטים החדשים, שיוצא במהדורת קיץ, ישנם שני חידושים. תחילה מדובר בירקות חתוכים ולא עוד בממרחים. כמו כן, לכל סלט מתווסף יוגורט שמותאם לירק עצמו. מבין הסלטים יש - קישואים עם בזיליקום ויוגורט, קוביות חציל עם יוגורט וחציל יווני עם יוגורט. להשקה יתלווה קמפיין פרסומי בטלוויזיה ובפרסומי חוצות בעלות של כ-15 מיליון שקל. כמו כן, שטראוס הגיעה להסכמה עם רשתות השיווק הגדולות כי אלו יציבו מקררי "קונספט" של המותג המחודש ויוצבו מוצרי אחלה בנוסף למדפי המוצרים הכללים.
 
בנוסף, חשפה שטראוס כי קו הירקות החתוכים של אחלה יצאו מידי החברה ויעברו למותג שטראוס בלבד, כמו כן הבטיחו בשטראוס להפתיע בהמשך  בנושא הפירות המעובדים.
קו הסלטים החדש של אחלה
פסטיבל הניגובים חוזר
מנגד, חברת סלטי צבר יוצאת היום גם היא בקו מחודש של סלטי חומוס שנקרא סדרת מלך החומוס עם תוספות לחימום. הסדרה כוללת מגוון של תוספות לחימום המצורפות במארז מיוחד לאריזות החומוס. בסדרה החדשה הכוללת שלושה מוצרים השקיעה החברה במחקר ופיתוח כ-500,000 שקל.
 
הסדרה כוללת - חומוס סמיר הגדול עם תוספת של גרגירי חומוס ברוטב חריף, חומוס אבו ראמזי עם תוספת של גרגירי פול חמים ברוטב חריף וחומוס משאוושה של עומאר עם תוספת חמה של גרגירי חומוס ברוטב אבו-גוש פיקנטי.
 
השקת הסדרה הנוכחית של צבר תלווה ב"פסטיבל ניגובים" 2004 אשר ייערך בנמל תל-אביב ב-24-25 באוגוסט בהשתתפות חומוסיות אותנטיות מרחבי הארץ.
סדרת מלך החומוס של צבר
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

פרסום ושיווק
טיף וטף  
אפקט הפחד  
לחשוב יותר זה פשע  
עוד...