ראשי > כלכלה > פרסום ושיווק > כתבה
בארכיון האתר
תנובה חודרת לתחום הדגים המעובדים
מצפה ל-20% משוק סלטי הדגים והדגים הכבושים, בשנה הראשונה
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
טל פמסון
11/7/2004 15:40
תנובה הודיעה היום כי חודרת לתחום חדש - הדגים המעובדים. החברה משיקה מותג חדש בשם "דגי תנובה" ותשקיע 6 מיליון שקל בפיתוח סדרה בת 14 מוצרי דגים בשלוש קטגוריות: מעושנים, כבושים וסלטים. תנובה מסרה כי היא מצפה ל-20% נתח שוק בשנה הראשונה.
 
בכניסה לתחום הדגים המעובדים מעונינת תנובה להרחיב את תחומי העיסוק. "אנחנו מעונינים לצמוח, ומצאנו הזדמנות", אמר מנכ"ל תנובה, אריק רייכמן. ב-2002 רכשה תנובה במיליון דולר 51% ממפעל הדגים - אירמין, באזור תעשייה הר-טוב שבבית שמש. בנוסף, השקיעה החברה כמיליון דולרים נוספים בהכשרת המפעל למותג החדש. 
 
יו"ר אירמין, יעקב צ'סנר, פירט כי שוק מעדני הדגים בישראל נאמד בכ-100 מיליון שקל בשנה, וישנו גידול שנתי של כ-5%. הסיבות לגידול בשוק מעדני הדגים נובע בעיקר מהעלייה הרוסית. זהו מגזר  באוכלוסייה שצורך דרך קבע מעדני דגים, ולכן על אריזות דגי תנובה יהיה הכיתוב בשתי שפות - עברית ורוסית.
 
 כמו כן, הסביר צ'סנר: "המתחרים של תנובה בתחום זה הם יצרניים מקומיים, אלו הם חברות שמייצרות במספר מצומצם ועל פי הסכם עם רשת שיווק פרטית וקטנה או חנות מתמחה". בנוסף לכך, הוסיף צ'סנר, תנובה תחל בשבועות הקרובות לייצא לארה"ב גם כן את דגי תנובה, באמצעות חברת הבת - תנובה USA.
 
על פי דו"ח נילסן עולה כי מקטגוריית הדגים המעושנים והכבושים, דג המקרל מוביל את נתח השוק ב- 31% ואחרי מטיאס - 24% ורק לאחר מכן ההרינג עם 17%. בקטגורית סלטי הדגים עולה כי סלט האיקרה מחזיק את נתח השוק הגדול ביותר עם 76% ואחרי כן ההרינג עם 13%.
 
כאמור, הצפי הוא אחזקת נתח שוק של כ-20% בשנה הראשונה, בשלוש הקטגוריות (הדגים המעושנים, הכבושים, וסלטי הדגים). לדברי מנכ"ל אירמין, צבי מירקוס: "בשלב הראשון אנחנו מעונינים להיכנס לשוק, להגיע אל הלקוח ולראות כי הוא נהנה מהמוצר, רק לאחר מכן נצא בקמפיין פרסומי".
 
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

פרסום ושיווק
טיף וטף  
אפקט הפחד  
לחשוב יותר זה פשע  
עוד...