ראשי > כלכלה > פרסום ושיווק > כתבה
בארכיון האתר
השפן של השכנה ממול
מי שלא רצה את פלייבוי כערוץ טלוויזיה לגיטימי, יקבל אותו כעת כמותג מיינסטרים לכל דבר, שהלוגו שלו מפאר מאות מוצרים אופנתיים
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
אסנת כותן
13/7/2004 11:36
הערב ייצבע ה"דום", מועדון טרנדי בתל-אביב, באדום. לא אדום מרענן של קוקה-קולה, לא אדום כיפי של "יופלה", לא אדום צעיר וחצוף של "אסקייפ" וגם לא אדום "חופש" של מרלבורו. זה יהיה אדום אירוטי, חושני, סקסי.

יהיו שם הרבה בגדים תחתונים, בגדי-ים וגם סתם חולצות טריקו. יהיו שם חדרי שינה ויהיו הרבה סלבריטאים מקומיים, שישתכרו מניחוח הסקס-סטייל. כך, בערב נוטף סקס-אפיל, תושק סדרת המוצרים המסחריים של המותג פלייבוי בישראל.

הלילה ייפתח בדום השלב השני בהסתערותו של השפנפן השובב על הלב, הליבידו ובעיקר על כיסו של הישראלי. ולא רק זה - כעת מתחיל השפן במסעו אל לב הקונצנזוס. לפני כשנתיים נבעט השפן החוצה דרך החלון, ועכשיו הוא חוזר דרך הדלת.
 
בשלהי 2001 הגישו חברי כנסת מש"ס הצעת חוק נגד שידורי ערוצי הפורנו והאירוטיקה של פלייבוי (פלייבוי, ויויד, ספייס ובלו). ההצעה זכתה לתמיכה מכיוונם של ארגוני הנשים, ושידורי
הערוצים הופסקו.
 
חברת פליי טי.וי שבבעלות יאיר חסון, בעלת הזיכיון על המותג, עתרה לבג"ץ בשם חופש הביטוי וחופש העיסוק, בטענה כי אין להתייחס לערוץ אירוטי באופן דומה להתייחסות לערוץ פורנוגרפי. במקביל השיגה החברה אישור זמני מהמועצה לשידורי כבלים ולווין, לשידור סרטים בתשלום (Pay Per View). 
 
ביוני 2003 אישר בג"ץ להחזיר את שידורי הערוץ באופן זמני, ובפברואר 2004 קבע בג"ץ בהרכב של 11 שופטים כי ערוץ פלייבוי ראוי לשידור. כעת, חמוש בהכשר בג"ץ, חוזר השפן (שהוא, למעשה, בכלל ארנב), והפעם לא רק דרך הדלת הראשית אלא דרך מאות חלונות ראווה.
 
מי שלא רצה את פלייבוי כערוץ טלוויזיה לגיטימי, יקבל אותו כעת כמותג מיינסטרים, המתנוסס בקומה זקופה על מאות מוצרים מסחריים ב-17 קטגוריות. מי שחשב שפלייבוי הוא מותג אירוטיקה לגברים חובבי שפנפנות, יקבל אותו כעת כמותג לייף סטייל לצעירים ולצעירות.
 
תיקים של פלייבוי
מפיג'מות ועד מוצרי עישון
דקה אחרי שביסס את מקומו בתחום התקשורת (באמצעות ערוץ הטלוויזיה ואתר האינטרנט שהושק לאחרונה), ורגע לפני שהוא פורץ גם לתחומו הטבעי, המו"לות, עם גיורו המתקרב של המגזין, מתכוון השפן הקטן להוכיח שיש לו הרבה מה למכור; שיש לו מקום גם בעולם הביזנס המסחרי, ושהוא מתכוון לעשות כאן הרבה מאוד כסף. אלא שלשם כך הוא מתכוון להפוך מאאוטסיידר פרובוקטיבי לחבר הכי טוב שלכם (ושל הילדות המתבגרות שלכם).
 
המותג פלייבוי, אחד ממותגי זכיונות המרצ'נדייזינג היחידים למבוגרים - ובוודאי אחד מהגדולים שבהם - יחל בארץ בשיווק מוצרים תחת 17 קטגוריות. מוצרי ההלבשה התחתונה לגברים ולנשים והאופנה הבסיסית (חולצות טריקו) עתידים להניב כ-25% מההכנסות ממכירת מוצרים.
 
אבל השפן התאוותן לא יסתפק בכך. באמצעות הסקס אפיל שלו הוא ינסה למכור לנו פיג'מות, ביגוד אירובי, בגדי ים וחוף ומשקפי שמש, נעליים, מוצרי טקסטיל לבית (מצעים וכלי מיטה), חגורות, אבזמים ומחזיקי מפתחות, מוצרי ביליארד, תיקים ומטריות, תכשיטי אופנה ושעונים, כובעים, צעיפים וכפפות, מוצרי עישון ומתנות, וגם אביזרים לטלפונים סלולריים, מוצרי נייר, אביזרי שיער, מוצרי תאורה, קלטות וידיאו ו-DVD.
 
וזה לא הכל: יהיו גם מוצרי קוסמטיקה, מוצרי אירוטיקה ואפילו ויטמינים, ממריצים טבעיים, נרות ושמנים ארומטיים וגם משקה אנרגיה. בקיצור - הכל. שיווק המוצרים של פלייבוי למעשה כבר החל. לפני כחודש וחצי הוחל בשיווק קו מצומצם ביותר של מוצרי הלבשה תחתונה ספורטיבית ומעט אביזרים, במספר נקודות מכירה.
 
המטרה היתה לבדוק את היענות הקהל למותג. על-פי הערכות, ב-7 השבועות הראשונים נמכרו 2 דגמי חזיות ו-2 דגמי תחתונים בלבד בהיקף של כ-900 אלף שקל. הקו השלם של מוצרי ההלבשה התחתונה, שיכלול כ-25 פריטים שונים, יושק היום, ובתחילת אוגוסט כבר יוצע בכ-220 חנויות. 70 דגמי הנעליים יימכרו בכ-300 נקודות מכירה.
 
שעון של פלייבוי
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

פרסום ושיווק
טיף וטף  
אפקט הפחד  
לחשוב יותר זה פשע  
עוד...