 |
/images/archive/gallery/127/356.jpg איילון זרמון, פרסומאי, זרמון גולדמן
יחצ  |
|
אילון זרמון טוען לבעיה במיהמנות נתוני יפעת |
|
זרמון-גולדמן הדרדר למקום ה-15 בדירוג משרדי הפרסום |
|
|
 | דפדף בכלכלה |  | |
מיטל זדה 18/7/2004 18:28 |
|
|
|
|
 |
משרד הפרסום זרמון-גולדמן יצא מהעשיריה הראשונה בדירוג משרדי הפרסוםלמחצית הראשונה של 2004. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי המשרד, שדורג אשתקד במקום ה-10, הדרדר למקום ה-15, עם היקף פרסום העומד על 6.524 מיליון דולר.
"המעבר מנתוני מחירון לנתונים ריאליים יוצר בעיה במהימנות הנתונים", אומר ל-NRG, אילון זרמון. "ההתבססות על מחירים ריאליים היא שגוייה, שכן משרדי הפרסום הם אלה שמנהלים את המו"מ בפועל ולא חברת יפעת. תפקידה של יפעת הוא לספור את המדיה ולהבין לפי נתונים אלו היכן ממוקם כל משרד, אלא שיפעת נכנסת לכיס של הפרסומאי למרות שזה לא תפקידה לקבוע מה המחיר שקיבלנו לעומת מחיר המחירון".
לפי זרמון, הדרוג צריך להתבסס על מחיר מחירון או על-פי בחינה כספית לפי מסמכי רו"ח. "אם היו בודקים על-פי מספרים אמיתיים היו רואים שזרמון גולדמן נמצאים במקום התשיעי", הוא אומר. מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, נתי יעקובי, מסר בתגובה: "בשל העיוותים ההולכים וגדלים משנה לשנה ביון מחירוני המדיות לפרסום והמחיר הנגבה בפועל, החלטנו להפסיק את דירוגי ענף הפרסום במחיר מחירון. המחירים המוערכים בהם אנו מדרגים, הם פועל יוצא של ההוצאה לפרסום שנוסחה על ידי איגוד המפרסמים ויפעת בקרת פרסום. איגוד המפרסמים הגדיר את ההוצאה לפרסום בפועל על סמך מידע אמיתי ששוקלל מנתוני האמת של המפרסמים ואילו יפעת יישמה את הפקטורים על מסד הנתונים המקיף שלה המכיל מחירי מחירון".
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|