 |
בענף הקוסמטיקה מתכוננים למהפכה. לא לשינוי קוסמטי. למהפכה של ממש. אם לא יתרחשו שינויים של הרגע האחרון, צפויה מריונו - רשת הקוסמטיקה הגדולה בצרפת, יש מי שטוען שבעולם כולו, להתחיל לפעול בישראל באמצעות המשביר החדש לצרכן. העיסקה כבר סגורה, עכשיו שוקדים הצדדים על הניירת והפרטים הקטנים. נכון אמנם שבעבר כבר נפלו עיסקאות גם בשלב המתקדם הזה, אבל בענף הקוסמטיקה וגם במשביר בטוחים שעכשיו זה יקרה. בזכות עיסקת מריונו - שמדיניות ההתרחבות שלה בעולם הגדילה את מכירותיה מ-800 מיליון יורו לפני 4 שנים ל-3 מיליארד יורו השנה - והעיסקה שבמסגרתה נרכשה אפריל על-ידי חברת בוגרט לפני כ-3 שבועות, צפוי ענף הקוסמטיקה לעבור מתיחת פנים אמיתית. כניסתם של הגורמים הבינלאומיים לענף הקוסמטיקה בישראל עתידה להפוך את הענף לדומה
מאוד לאחיו באירופה ובארצות הברית: הטיפול במותגים ישתנה, נקודות המכירה ייראו אחרת, והמאבק יעבור מתחום המחירים לתחום השירות ומקצוענות. גם יחסי הכוחות בין הקמעונאים עתידים להיות מושפעים מכניסת הבינלאומיים, ואפילו, כך מקווים, יחסי הכוחות בין השוק המקומי לדיוטי פרי ישתנו.
במסגרת עיסקת מריונו, אמורים שני הצדדים להקים חברה משותפת שתתפעל ותנהל את מחלקות הקוסמטיקה במשביר החדש לצרכן. למריונו, כחברה עולמית מובילה, שני יתרונות בולטים: האחד, ידע וניסיון מקצועי מוכח ומבוסס בניהול רשתות קוסמטיקה. השני - כוח קנייה משמעותי, גדול וחזק. היעד של מריונו בכל מדינה שהיא פועלת בה הוא להוביל את השוק. זה המניע העיקרי להתחברות למשביר, שעד למשבר שעברה לפני שנתיים היתה הרשת הקמעונית המובילה בתחום הקוסמטיקה.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
נקודות המכירה יראו אחרת
|
|
 |
 |
 |
 |
|
כל לקוח - מלך
|
 |
|
 |
 |
 |
|
בוגרט, החברה שרכשה את אפריל, היא אמנם יצרנית ומשווקת מותגי בישום וטיפוח, ביניהם סטנדל, שביניון, ג'יבנשי, ניוואה, אליזבת ארדן ובוגרט, המופצים כיום על-ידי חברת אלפא קוסמטיקה. אלא שבחברת ההשקעות שרכשה את הרשת מעורבת גם רשת קמעונאים אמריקנית. "ניהול אפריל יושפע מאופי הבעלים החדשים שהוא ספק ויצרן וגם קמעונאי עולמי", צופה רונן שמיר, מנכ"ל אלפא קוסמטיקה. עם קשר למדיניות שינקטו בעליה החדשים של אפריל או בלעדיו, צפויה הרשת הזו, כמו גם שאר השחקנים הגדולים בענף - סופר-פארם, ניו-פארם ואולי גם החנויות הפרטיות - להתיישר לפי הסטנדרטים החדשים שתנהיג מריונו. האסטרטגיה העסקית של מריונו מבוססת שירות. לפיה, בתחום הקוסמטיקה הסלקטיבית, היוקרתית ומוצרי הבישום - כל לקוח הוא מלך. לפיכך מקפידה מריונו על ניהול נכון של רצפת המכירה, על מערכת של דיילות מטעם הרשת ולא מטעם מפיצי המותגים, על ריהוט נכון ומותאם לנקודת המכירה ועל מבחר נכון של מוצרים ומותגים. במשביר החדש לצרכן צפוי מערך הקוסמטיקה לעבור שדרוג משמעותי ואיתו מן הסתם גם שאר הרשתות הקמעוניות. אלא שלא זו בלבד: ההשקעה הגדולה ביותר של מריונו והמשביר צפויה להיות בייסודן של מחלקות לטיפולים קוסמטיים - "מיני ספא" לטיפולי גוף ופנים, תוך שיתוף פעולה עם המותגים המובילים. בצרפת מפעילה מריונו רשת של חדרי טיפולים שכאלה, "אינסטטיוט", בתוך סניפי הרשת. "זה יהיה החלק הכי חזק בפעילות שלנו. כבר כיום ישנם כמה חדרי טיפולים בחלק מהסניפים ואנחנו רואים אותם כהצלחה. זה מהלך שדורש הרבה מאוד השקעה, אבל יש לנו שטחים גדולים ונשקיע בזה", מאשר רמי שביט, בעליה של המשביר החדש לצרכן. המיני ספא עשויים להיות יתרון תחרותי משמעותי של המשביר. שכן, הרשת הדומיננטית היום בתחום הקוסמטיקה, סופר-פארם, לא צפויה להצטרף לטרנד חדרי הטיפולים-בעיקר בשל שטחם המצומצם של סניפיה. סופר-פארם תגיב לקטגוריה החדשה שצומחת כאן בדרכים משלה, בין השאר בהשקת מוצרים חדשים לטיפולי פנים וגוף.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |  | "מיני ספא": הדבר הבא ברשתות | |
|