ראשי > כלכלה > פרסום ושיווק > כתבה
בארכיון האתר
גוברת הביקורת על מכרז ערוץ 2: הפרסומאים דורשים ייצוג במועצה
המפרסמים והפרסומאים: "בין חברי מועצת הרשות השנייה אין שום איש מקצוע שמבין בהפקות ובפרסום"
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
אסנת כותן
9/8/2004 7:28
בענף הפרסום מתחממת האווירה לקראת המכרז החדש לערוץ 2, הצפוי להתפרסם בעוד כחודש וחצי. יו"ר איגוד המפרסמים בישראל, עופר בלוך, מוחה על העדרם של מומחי שיווק ופרסום בין מקבלי ההחלטות לגבי עתידו של הערוץ. "נפנה למועצת הרשות השנייה ונבקש להוסיף נציגים שמייצגים את המיין-סטרים של החברה הישראלית ומומחים לשיווק ולפרסום", אומר בלוך.
 
לדברי רמי שלמור, יו"ר איגוד חברות הפרסום בישראל, "הבעייתיות בהרכב המועצה נובעת מכך שבין חברי המועצה לא נמצא שום איש מקצוע שמבין בהפקות, בתכנים וכמובן בפרסום.
זה בעייתי, כי החלטה על גופי שידור ומנהלים שלהם חייבת להיות החלטה מקצועית. היא לא יכולה להיות החלטה הנשענת על דעות פרטיות של אוסף מקרי של אנשים. מן הראוי ששר התקשורת ימנה נציגים של המפרסמים, הפרסומאים והמפיקים, כחלק מהפורום המחליט".
 
לדברי שלמור, "אם המכרז ינסח כללים שהם בגדר פגיעה בתוכן וביכולת הערוץ לשרת כערוץ מסחרי, נצטרך כולנו לקום ולבקש את שינויו. אם יהיו בו כללים מגבילים או צנזוריאליים, נצטרך להסתייע בבג"ץ כדי לא לאפשר לכללים האלה לפגוע בפופולריות של הערוץ".

עופר בלוך: "מומחים לשיווק ולפרסום"
"ניאלץ להסתייע בבג"ץ"
אילן שילוח, יו"ר קבוצת הפרסום הגדולה בישראל מקאן אריקסון ישראל: "אני קורא לשר התקשורת אהוד אולמרט להורות לוועדה לקבוע כלל אחד - חופש יצירה וחופש מערכתי מוחלט לערוץ 2. ערוץ 10, ערוץ החדשות והערוצים הייעודיים הם נסיונות, שהוכיחו שכלכלה חופשית היא שתקבע את הכללים. היד הנעלמה צריכה להיות נעלמה".
 
מהרשות השנייה נמסר בתגובה:" ערוץ 2 הוא ערוץ מסחרי-ציבורי, הנשען על משאב ציבורי הניתן לו על-ידי המדינה. על-פי הגדרות החוק, הוא נושא באחריות ציבורית, ועל הרשות השנייה מוטלת הסמכות לוודא קיום אחריות זו, שבמסגרתה: קידום היצירה הישראלית, מתן ביטוי הולם למגוון התרבותי של החברה הישראלית, קיום שידורים להקניית השכלה, שידור מהימן והוגן, ועוד (סעיף 5ב' לחוק)".
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

פרסום ושיווק
טיף וטף  
אפקט הפחד  
לחשוב יותר זה פשע  
עוד...