ראשי > כלכלה > פרסום ושיווק > כתבה
בארכיון האתר
שוק תחליפי המיונז: תלמה פותחת חזית נגד אסם
יוניליוור ישראל משיקה ממרח דמוי מיונז בשם "תלמה מיוקל 5%", מול המיונס שהושק לאחרונה ע"י אסם
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
יעל גרוס
2/11/2004 8:53
קרב המיונז: במלחמה על אחוזי השומן המופחתים, משיקה בימים אלה יוניליוור ישראל ממרח דמוי מיונז, עם 5% שומן וללא כולסטרול, בשם "תלמה מיוקל 5%", בהשקעה של כ-5 מיליון שקל. יוניליוור ישראל מובילה כיום את שוק המיונז עם המותג "מיונז תלמה". כפית אחת של מיוקל 5% מכילה 5 קלוריות, לעומת כ-30 קלוריות במיונז לייט וכ-50 קלוריות במיונז רגיל.
 
לדברי יהודי ליפמן, סמנכ"ל השיווק של יוניליוור ישראל, בפיתוח היתה מעורבת גם חברת יוניליוור העולמית. שוק המיונז מגלגל כ-70 מיליון שקל בשנה, והוא נחלק למיונז אמיתי (70%) ולתחליפי מיונז (30%). כיום קיימת מגמה ברורה של מעבר למוצרים דלי-קלוריות, שומנים וכולסטרול, ולכן שוק המיונז הקל צמח בשנה האחרונה בכ-14%.
 
על-פי נתוני יוניליוור ישראל, 76% מהצרכנים משתמשים במיונז לפחות פעם בשבוע (52% עד 3 פעמים), 82% עושים שימוש במיונז בעיקר לסלטים (בעיקר לסלט תפוחי אדמה, סלט כרוב, סלט ירקות וסלט ביצים), ו-51% עושים שימוש במיונז כממרח.
 
בתקופה האחרונה היתה שורה של פיתוחים בתחום ממרחי מיונז מופחתי שומן, ובתחום רוטבי הלייט והדיאט לסלט. חברת אסם השיקה תחליף מיונז בשם "מיונס" עם 9% שומן ועם 5% שומן . כעת היא משיקה סדרה של 5 רוטבי סלט לייט 9% שומן : אלף האיים לייט, שום לייט, חרדל ודבש לייט, איטלקי לייט, ווינגרט לייט על בסיס מיונז.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

פרסום ושיווק
טיף וטף  
אפקט הפחד  
לחשוב יותר זה פשע  
עוד...