ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
העימות בין המתנחלים לתנובה מחריף: יש"ע מחרימה רשמית את המחלבה
החרם ילווה בקמפיין בהתנחלויות ובעיתונות חרדית. דובר יש"ע: "רייכמן צריך להחליט - או פוליטיקה, או גבינה"
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
יעל גרוס
25/11/2004 9:54
הסכסוך בין המתנחלים לתנובה מחריף: מועצת יש"ע החליטה להחרים רשמית את תנובה, ויוצאת בקמפיין בקרב תומכיה והציבור החרדי. החרם כולל הדבקת מודעות הקוראות להחרים את תנובה ליד כל חנויות המכולת בהתנחלויות, ומודעות בעיתונות החרדית ובעיתונים בעלי גוון ימני, כמו מקור ראשון ובשבע.
 
בנוסף, יו"ר מועצת יש"ע, בנצי ליברמן, הוציא מכתב ל אריק רייכמן, מנכ"ל תנובה, ובו הוא קורא לו לחזור בו מדבריו, ולא - החרם יימשך. "הציבור מרגיש שהוא מממן את מי שנלחם נגדו", אמר דובר מועצת יש"ע, נפתלי בן-סירא. "יש פה הזדמנות לעשות שיעור בצרכנות.
 
אריק רייכמן צריך להחליט - או פוליטיקה, או גבינה". ביש "ע כרבע מיליון תושבים. על-פי הערכות, החרם יהיה חזק במיוחד ביישובים קהילתיים אידיאולוגיים, והוא צפוי להתבסס גם בריכוזי אוכלוסיה חרדיים. מדובר בהפסד משוער של מיליוני שקלים אפילו בטווח הקצר.
 
כזכור, אריק רייכמן התבטא פומבית נגד המתנחלים, וכינה אותם "סרטן הכיבוש". כתוצאה מכך, צרכנים בחלק מההתנחלויות הפסיקו לרכוש מוצרי תנובה ועברו לרכוש מוצרים של מחלבות מתחרות, והיו מכולות שהפסיקו לשווק את מוצרי תנובה ועברו לחברות מתחרות.
 
תנובה שלחה בסוף השבוע שעבר נציגי מכירות בכירים שלה לשטח במטרה לפייס את הרוחות אולם, כאמור, החרם שהתחיל "מלמטה", מהצרכנים , ועלה "למעלה", הופך עכשיו לחרם רשמי של מועצת יש"ע.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...