ראשי > כלכלה > היי טק > כתבה
בארכיון האתר
מדע וטכנולוגיה
על הפיתוחים בתחום המחשוב, המעבר לחשמל אלטרנטיבי, סוללה בבגד ומל"ט ללא הפסקה
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
אלכס דורון
2/1/2005 11:01
פיתוחים בחומרה ובתוכנה – רק ב-2006
אל תצפו ב-2005 לשינויים מפליגים בחומרה ובתוכנה במחשבים האישיים שלכם – אלו יחלו להופיע רק ב- 2006, כך מזהירים אנליסטים העוקבים אחר הנעשה בתחומי הטכנולוגיה השונים. ב-2006, אם לא יחולו שינויים בתקופה הקרובה, יגיעו הפיתוחים המוגמרים של מערכת ההפעלה החדשה למחשבי ה-פי.סי. "לנגהורן" של מיקרוסופט, שתחליף את "חלונות", הנגנים האופטיים כבסיס לתקליטורי "קרן כחולה", גם ה"היי-דיפינישן די.וי.די" והשבבים כפולי-הליבה – אלו שיכילו שתי ליבות של מעבדים על פיסת סיליקון יחידה.
 
עם זאת, בשנה הקרובה, תשכלל אינטל את זכרון המטמון במעבד הפנטיום- 4 שלה, במעבד האתלון 64 של AMD, המתחרה הגדולה, תוגבר מהירות השעון. כן ישוכללו מערכי המעבדים שיאפשרו תנועה מהירה יותר שבין מעבד הפי.סי. לחומרה ההיקפית, כלומר לכרטיס הגראפי ולאחסון המידע. במהלך 2005 יופיעו גם יותר יישומים בתחום הפס הרחב. אינטל נערכת לחשוף את מה שמכונה "הדור הבא" בסט השבבים עבור מחשבי-מחברת, זאת נוכח הגידול בשימוש במחשבים אלו על חשבון מחשבי השולחן.
 
מחשבי הפי.סי. למולטימדיה שמריצים "חלונות XP", המאפשרים ניהול קבצי מוסיקה, וידאו ומשחקים ישתכללו ואפשר יהיה להעביר דרכם גם שידורי טלוויזיה חיים. אבל זה יחייב מחשב בעל יכולת איחסון מידע מוגברים – עד 120 גיגה-בייט. ב-2006 כבר יהיו בשוק מחשבים בעלי זיכרון של 200 גיגה-בייט שמחירם לצרכן 800 דולר בלבד.
מוצרי חומרה חדשים של מיקרוסופט
מחליפים את החשמל בגרמניה
מדענים בגרמניה מציעים דרך לצמצום זיהום האויר בפליטות של גזי-חממה – מוצריהם של מנועי רכב ותעשייה. על-פי היוזמה הזאת יש להעביר בהדרגה את כלל המשק, האזרחי-צרכני וגם התעשייתי, לשימוש באנרגיה חליפית: במקום פחם, סולר, בנזין, גז ונפט – כל הדלקים הגורמים לזיהומים ולאפקט החממה ההולך ומחמיר – יש להעדיף שילובים של שימוש באנרגיה מהרוח והשמש ובמקביל להטיל מיסוי על המשתמשים בדלקי פחמן.
 
ועל מנת להמחיש שאין מדובר בתיאוריה בלבד, מתחילים להריץ בגרמניה את תחנת הכוח הסולארית הגדולה בעולם, בבאווריה, מתוך הערכה שתהיה רווחית. כמו כן יציבו בגרמניה בתקופה הקרובה לא פחות מ-16 אלף (!) תחנות-רוח שייצרו 39% מכלל החשמל שמקורו ברוח בעולם.
 
עד שנת 2020 יותר מ-20% מכלל החשמל שייוצר בגרמניה לשימוש המדינה כבר יהיה מהשמש והרוח. גידול זה גם מבטיח הגדלת מקומות עבודה בתעשיית החשמל ממקורות חלופיים. כבר היום מועסקים בה 60 אלף איש, כאשר אוכלוסיית גרמניה מונה עתה 83 מיליון איש.
 
בנוסף למעבר הדרגתי מאסיבי לשימוש באנרגיה חליפית, הוחלט להגדיל את המיסוי על דלקים רגילים במאמץ לשכנע דרך הכיס את האזרחים להעדיף חשמל מהרוח והשמש. המיסוי על 4 ליטר דלק בגרמניה לעניין הזה הוא בשיעור השווה ל-15 סנט.
תמונת ארכיון
בגד מחשמל
בשורה למשתמשים בטלפונים סלולריים: בקרוב לא תמצאו עצמכם במצב מתסכל שבו, באמצע השיחה, מתברר שהסוללה התרוקנה ואין לידכם מטען שיציל את המצב. האיחוד האירופי מימן פרוייקט פיתוח בשם H Alpha Solar  ולפיו בתוך בגדים, בעיקר מעילים וז'קטים, ייתפרו לוחות-סולאריים, קולטי-שמש שיאפשרו לכל מכשיר חשמלי ואלקטרוני להתחבר אליהם לצורך טעינה מהירה של הסוללה.
 
בזכות הרעיון הזה יוכלו גם חובבי טיולים, היוצאים בסופי שבוע וחגים לבלות בטבע ולנים באוהלים (קמפרים) להאיר את האוהל בלילה, להפעיל נגן די.וי.די - הכל בעזרת הלוחות הסולאריים, שעוביים כעובי פילם צילום, עשויים פיסות של פלסטיק גמיש, התפורים בתוך הבגדים. המוצרים הראשונים ייראו בעוד שלוש שנים בלבד.
 
בראש פרוייקט הפיתוח עומדת המעבדה לפיזיקה של גריט קרסן מאוניברסיטת איינדהובן בהולנד. קרסן הסביר כי השימוש וההפעלה של לוחות סולאריים אלו, כמו קולטי שמש על הגגות, יהיו פשוטים וקלים ביותר, נוחים מהקולטים שעשויים כיום מזכוכית. חסרונם היחיד זו העובדה ששיעור הניצולת שלהם, או היעילות, פחותה כדי שליש משל לוח סולארי מזכוכית – אבל ההערכה היא שראוי בכל זאת להתחיל לייצרם ולשכנע את הציבור להשתמש בהם.
 
חברה שבדית- הולנדית, אקזו נובל, מקימה קו-יצור ניסיוני, פיילוט, של הלוחות הסולאריים הגמישים, הניתנים לגילגול כמו נייר. לוח-שמש בגודל של נייר משרדים 4A, שייתפר על גב ז'קט, יעלה פחות מ-55 שקל וישמש מטען חשמל לטלפון סלולרי לקייץ שלם של פעילות מחוץ לבית.
תמונת ארכיון
מל"ט מסביב לשעון
מטוס ללא טייס, רובוט, בשם "סקאן-איגל" שפותח ביחידה לנושאים צבאיים של בואינג, מסוגל כבר להימצא באויר יותר מ-1000 שעות ולבצע פעילות ביון, ציתות ומעקב. יחידות המרינס של ארה"ב החלו להפעיל אותו בימים אלה בעירק.
 
מהמידע המועט שבואינג הסכימה לשחרר לעתונות הטכנולוגית, מתברר כי המל"ט החדיש מספק תצלומי-וידיאו באיכות מדהימה: עד כדי יכולת לזהות הבעות פנים של חיילי אויב באתרים שמצולמים מהאוויר ובין הפרטים הרבים שהמצלמה קולטת ומשדרת לתחנת הקרקע המרוחקת שלה: גם את האד העולה מספל קפה מהביל.
 
המל"ט החדיש אורכו 1.20 מטר, מוטת כנפיו כ-3 מטר וצריכת הדלק שלו היא 8 ליטר ל-15 שעות שהות באוויר. שימוש במל"טים מכל הסוגים ולצרכים שונים, גדל בהתמדה כיוון שהם ממלאים תפקידי מפתח במערכות "שדה הקרב העתידי". המל"ט מצוי בתקשורת רצופה עם הכוחות הקרקעיים אבל גם עם ספינות-קרב, צוללות, מטוסים ולוויינים. שפת התקשורת בין כל אלו – אחידה, גם לצורך החלפת מידע. המל"ט מצוייד במערכת ניווט ואיכון ג'י.פי.אס ואת צילומי הוידיאו שלו, ניתן לקלוט על מחשב-נישא רגיל, שבידי כל מפקד בשטח.
 
במקביל בונה עתה חברת אינסיטו, השותפה בבניית המטוס, מזל"ט זעיר למשימות איסוף מידע לחיזוי מזג אויר באוקיאנוס השקט – במיוחד באזורים שבהם אין אפשרות להשתמש בכדורים פורחים ובלונים מטרולוגיים. עד כה בנתה החברה מל"טים קטנים לצורכי תעשיית הדייג והתמקדה בדגי טונה.
 
בשנה הבאה, הבטיחה החברה, יושלם הפיתוח של מל"ט ביון המסוגל להימצא באוויר יותר מ-30 שעות ללא תידלוק. הוא איננו זקוק למסלול נחיתה או המראה כיוון ש"יורים" אותו באוויר מתותח מיוחד, יותר נכון כמו קטפולט או בליסטרה – צינור שאורכו כ- 150 מטר.

תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

היי טק
בעלי עניין  
דייסון עושה גלים  
צעצועים לעשירים