 |
שיעור החדירה של האינטרנט המהיר בישראל בשנת 2004 הוא מהגבוהים בעולם, כך עולה ממחקר שערכה BDI על צמיחת ענף האינטרנט המהיר בישראל. מנתוני החברה עולה כי שיעור חדירת האינטרנט המהיר למשקי הבית בישראל עמד בסוף נובמבר 2004 על כ-50%, זאת לעומת שיעור החדירה של האינטרנט המהיר במדינות אירופה העומד על כ-10% ובארה"ב על כ-22% בלבד. על פי הנתונים, מהירויות האינטרנט המהיר המוצעות כיום בישראל נעות בטווח שבין 750 קילו-ביט ל-2 מגה-ביט. כ-85% מבתי האב המחוברים לאינטרנט מחוברים לאינטרנט מהיר, כאשר מתוכם כ-75% מחוברים לחבילה הבסיסית של כ-750Kb לשנייה. ב-BDI מציינים כי מאז שנת 2000, שנת כניסת האינטרנט המהיר ועד היום, גדל מספר המשתמשים באינטרנט המהיר בלמעלה מפי 3. בסוף שנת 2004, עמד סך הגולשים באינטרנט בישראל על כ-2.8 מיליון איש לעומת כ-830 אלף איש בשנת 2000. בחלוקה לפי אפיונים דתיים: כ-84% מכלל האוכלוסייה בעלת האינטרנט המהיר הנם חילונים, כ-14% הנם דתיים-מסורתיים וכ-2% הנם חרדים. סה"כ מחוברים לאינטרנט המהיר בישראל כ-940 אלף איש, נכון לדצמבר 2004. בישראל, כ-67% מחוברים לתשתית ה-ADSL של בזק לעומת כ-33%, המחוברים לתשתית הכבלים. אך בעוד שבישראל טכנולוגית ה-ADSL של בזק היא הנפוצה ביותר, בשאר מדינות העולם קיימות מספר טכנולוגיות נוספות, אשר יכולות להגיע עד למהירות הורדה והעלאה של מעל ל-40 מגה-ביט לשנייה (יותר מפי 20 ממהירות הגלישה הממוצעת בישראל). בתחום השירות בענף האינטרנט, מבין חמש הספקיות העיקריות, מובילה בזק בינלאומי אשר מחזיקה בנתח שוק של כ-34% מכלל מנויי האינטרנט המהיר, שהם כ-315 אלף מנויים, נכון לסוף נובמבר 2004. מיד אחריה ניצבת חברת נטוויז'ן, המחזיקה בנתח שוק של כ-23% מכלל מנויי האינטרנט המהיר בישראל, שהם כ-220 אלף מנויים.
|
 |
 |
 |
 |
|
|