ראשי > כלכלה > פרסום ושיווק > כתבה
בארכיון האתר
קשת - עושה את הכותרות בישראל
בקרב יחסי הציבור מול התקשורת הכתובה מובילה "קשת" במספר הכותרות בעיתונות הכתובה מאז פירסמה הרשות השנייה את המכרז לערוץ 2 בספטמבר 2004. "טלעד" במקום השני, "רשת" שלישית, "כאן" אחרונה אך עם איזכורים חיוביים רבים
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
עומר חימי
11/4/2005 14:33
בשבעת החודשים האחרונים מאז פירסמה הרשות השנייה את המכרז לערוץ 2, התאפיינו הפרסומים השונים הנקשרים לשמם של "קשת",
"רשת" "טלעד" ו"כאן", בצעדים שעושות הקבוצות לקראת המכרז, פעילות יחסי הציבור הענפה, ולצערם גם כמה אירועים שליליים
.

הזכיינית "קשת" מובילה במספר הכותרות וכותרות המשנה בעיתונות היומית, כך עולה מבדיקה מיוחדת שערכה "יפעת מחקרי מדיה מתקדמים", ל-
NRG מעריב, במסגרת שירות "ניתוח תדמית בכותרות - כי הכותרות קובעות!". הבדיקה מתייחסת לתקופה שבין ה-20 בספטמבר, יום פרסום המכרז ועד להיום.

במקום השני ממוקמת "טלעד" עם  206 איזכורים בכותרות וכותרות משנה, אחריה "רשת-נגה" במקום השלישי עם 194 כותרות, ואחרונה, הקבוצה החדשה "כאן", שהיא כאמור החברה היחידה ללא ימי שידור בפועל.

"תחום הסיקור הבולט של "קשת" היה שיווק תוכניות וביצועי רייטינג" אומר נתי יעקובי, מנכ"ל "יפעת", שטוען כי הרוב המוחלט של סיקור "קשת", היה חיובי ונזקף בין השאר בזכות בולטות בתוכניות "השגריר", "לתפוס את השמיים", העונה החדשה של "ארץ נהדרת" ו"הבורגנים", ובשל ביצועי רייטינג נאים.

ל"קשת" 246 פרסומים, מעל 50% מהפרסומים חיוביים, ורק פחות מ- 9% שלילי, ובמערך יחסי הציבור של החברה בניהולן של מאיה קרבט וטלי גורן יכולים לרשום עוד ניצחון.

בתחום השלילי מציין יעקובי כי "קשת" אוזכרה בהקשר לפרסום סמוי בתוכנית "השגריר", בשל חריגה ממגבלות שיבוץ פרסומות ועוד.
טבלת נתוני פרסום הזכייניות בעיתונות הכתובה. חלוקה להערכה חיובית, שלילית ונטרלית. לחצו להגדלה. איור: שרית פלוט.
61 כותרות חיוביות ל"כאן"
"טלעד" הממוקמת במקום השני עם 206 איזכורים, מובילה בהיקף הסיקור השלילי מבין הקבוצות המשתתפות במכרז עם 18% ובמקביל 55% מהאיזכורים היו חיוביים. בין הנושאים השלילים שהעלו את "טלעד" לכותרות: הרייטינג הנמוך של "דרוש מנהיג", ההפסדים ברבעון הרביעי של 2004, שכירת משרד חקירות פרטי בנוגע למסמך העדתי שהודלף.

בהקשרים חיוביים אוזכרה "טלעד" בתמיכה בסרטים ישראלים, מיתוג פסטיבל ראש פינה, קליטת הסדרה "מעורב ירושלמי".

"רשת-נגה" ממוקמת כאמור במקום השלישי עם 196 איזכורים, וגם היא עם יותר מ 50% איזכורים חיוביים. בתחום החיובי בלטה החברה בתקשורת בשל גיוס כח אדם לשורותיה בעקבות ההיערכות למכרז וביצועים כספיים נאים. בתחום השלילי אוזכרה החברה בשל גניזת הסדרה "משפחת קמיצ'לי" ואי שידור קדימונים ל"טלעד".

על אף שקבוצת "כאן", ממוקמת במקום הרביעי עם 105 איזכורים, מציין יעקובי כי "החברה קצרה תשואת ביחסי ציבור נאים עם איזכורים של 61 כותרות חיוביות שתיקשרו את הכנותיה המגוונות למכרז תוך כדי אופטימיות זהירה של קבוצה שמשדרת ביטחון בניצחונה".

נתונים נוספים שמציין יעקובי: בתחום הסיקור החשוב של פעילות למען הקהילה מובילות "קשת" ו"רשת" עם 5 כותרות כל אחת: "קשת" מקימה קרן לתמיכה ביוצרים, "קשת" מציינת 5 שנים לפרוייקט "יוצרים עם קשת", שידורים מיוחדים למלחמה בתאונות דרכים ב"רשת" ואחרים.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

פרסום ושיווק
טיף וטף  
אפקט הפחד  
לחשוב יותר זה פשע  
עוד...