ראשי > כלכלה > צרכנות > כתבה
בארכיון האתר
15% מהמוצרים מחויבים בקופות רשתות השיווק בצורה שגויה
המועצה לצרכנות: הפסקת הסימון על גבי המוצרים תהווה תמריץ שלילי לעסקים לצמצם את חיובי היתר בקופה, ותמנע מהצרכנים את האפשרות להשוות את המחיר המסומן על המוצר לזה המופיע בחשבון
לכתבה הקודמת דפדף בכלכלה לכתבה הבאה
נורית קדוש
9/5/2005 9:03
המועצה לצרכנות ביקשה מהתמ"ת נתונים לגבי שיעור הטעויות של גביית יתר מהצרכנים בקופות רשתות השיווק, וזאת בהתאם לזכותה על-פי חוק חופש המידע.

הבקשה באה לאחר שראש מינהל תכנון וכלכלה בתמ"ת, בני פפרמן, מסר לתקשורת כי במסגרת הכוונה לבטל את חובת סימון המחירים על גבי המוצרים, נשקלת האפשרות לפטור את החנויות מסימון 20% מהמוצרים, תמורת דרישה להוריד את שיעור הטעויות בקופה, שעומד היום על 15% וגבוה בהרבה מהמקובל בעולם. לטענת המועצה לצרכנות, הפסקת הסימון על גבי המוצרים תהווה תמריץ שלילי לעסקים לצמצם את חיובי היתר בקופה, ותמנע מהצרכנים את האפשרות להשוות את המחיר המסומן על המוצר לזה המופיע בחשבון.

בבקשתה לתמ"ת מציינת המועצה, כי מהראיון עם פפרמן ניתן ללמוד שבידי המשרד מידע על התופעה ואומדנה, והיא מבקשת נתונים הקשורים לאכיפת החוק ב-7 השנים האחרונות.

בתגובה נמסר מהתמ"ת, כי אמנם מצויים בידו נתונים לגבי היקף התביעות בנושא שהוגשו על-ידי המשרד, אך אין בידו נתונים לגבי היקף התופעה. לדבריו, מינהל תכנון מחקר וכלכלה ומינהל סחר פנים מגבשים הצעה לבחינה אמפירית של היקף הפער בין המחיר שעל המוצר למחיר בקופה.
תמונות
מינויים
ביטוח
דעות
נתוני בורסה
בארץ
צרכנות
שוק ההון
  מדד הגולשים
הנדל"ן לא מתקרר:...
                  34.64%
לא מורידים את...
                  11.8%
"אנחנו נשתה קולה"
                  9.65%
עוד...

צרכנות
מגהצים יותר: זינוק של 10% בסך הרכישות בכרטיסי אשראי  
תווי שי - הנחה שעולה ביוקר  
בעקבות המיתון: השי לחג מתכווץ  
עוד...