מי נגד מי
פרשת הסוס הטרויאני שמסעירה את כלכלת ישראל: יס מרגלת אחרי הוט, סלקום מרחרחת במשרדי פרטנר ו-'מאיר' 'בודקת' את צ'מפיון מוטורס
שוק התקשורת בטלוויזיה בישראל מגלגל כ-1.5 מיליארד שקל בשנה. על שוק זה מתחרות רק שתי חברות - הלוויין יס מול הכבלים הוט. חברת הכבלים גדלוה פי 2 מחברת הלווין, כאשר ל-HOT יש כ-900 אלף לקוחות מול 430 אלף לקוחות ליס.
מאז כניסת יס לשוק הטלוויזיה לפני כ-5 שנים, התחרות בין הלווין לכבלים הולכת וגואה. שלושת חברות הכבלים – מת"ב תבל וערוצי זהב – חברו יחד מול חברת הבת של בזק. התחרות החלה לגדלו עוד יותר בעיקר בשנה האחרונה לאחר שהשוק הגיע למיצוי היכולת שלו מבחינת מספר הלקוחות, אולם רק החל מבחינת התוכן המשווק.
לכאן נכנס גם הסיפור על הריגול התעשייתי. חברת הלווין בהחלט הייתה רוצה לדעת מהם התכנים והטכנולוגיות החדשות שהמתחרה שלה מתכננת להוציא בקרוב. כך לדוגמא על טכנולוגיית ה-YES MAX או ה-VOD ועוד.

יצחק פטרבורג, מנכ"ל סלקום רובי קסטרו
מי נגד מי בסלולר?
שוק הסלולר הפך בשנים האחרונות לאחד מהחזקים והמשמעותיים ביותר בישראל. שוק זה גלגל רק בשנת 2004 כ-15 מיליארד שקל, מה שמסביר אולי את הפיתוי הגדול בניסיון לדעת מה "האויב" מתכנן. בשוק זה מתחרות שלוש שחקניות מרכזיות – סלקום, פלאפון ופרטנר.
במקביל לפיתוחים לדור השלישי בסלולר, התחרות בין החברות עלתה
הילוך שכן שלב זה מהווה הזדמנות מצוינת לנגוס נתחי שוק האחת מהשניה. התחרות באה לידי ביטוי במגוון רחב של חזיתות בו זמנית, בינהן תקציבי הפרסום האגרסיביים, מהלכים שיווקים גדולים, טכנולוגיה חדישה ומבצעים לרוב. הלחץ להיות הטוב ביותר, בסביבה תחרותית כל כך, הוא המדרבן העקרי לעקם קצת את הכללים.

רכב וולוו .
מי נגד מי ברכב?
חברת מאיר – יבואנית הרכבים הונדה, וולבו ויגואר מול צ'מפיון מוטורס, יבואנית אאודי ופולקסוואגן. עיקר התחרות בין החברות הללו הן על רכבי היוקרה, ואסטרטגיות הפרסום והשיווק. לחברות אלו חשוב בעיקר לדעת מתי המתחרה מתכננת להשיק את הרכבים החדשים לאותה השנה, מהם המהלכים האסטרטגים שהיא מתכננת לעשות, כיצד ישווקו את הרכבים הללו ועוד.
שוק הרכב בישראל גלגל בשנת 2004 כ-5 מיליארד שקל. מרכיב יבוא רכב הוא הגדול ביותר מסך סל היבוא בישראל.
עדכון אחרון : 29/5/2005 13:04