גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


מסמר שיער

אנשים רבים מוכנים להשקיע כסף רב במטרה להיפטר מהשיער העודף. לרוב מבטיחים להם הבטחות שווא, ולעתים אף עלול להיגרם למטופלים נזק גופני. כמה טיפים לפני שמתחילים בטיפולים

שרון מרוז | 27/12/2007 9:05 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אנשים רבים, גברים ונשים כאחד, מוכנים לסבול כאבים ולהשקיע כסף רב בתקווה להיפטר מהשיער העודף. קשה לתאר מה רבה אכזבתם, כשלבסוף נותר מצבם כשהיה או, לחילופין, כתוצאה מהטיפול או עקב טיפול לא מקצועי, נגרם להם נזק גופני. 

כ-3,000 קוסמטיקאיות פרטיות, מכוני יופי ומכונים להסרת שיער פועלים כיום בשוק, מה שמקשה במיוחד את הפיקוח עליהם, ונכון להיום לא קיימת בקרה מספקת של משרד הבריאות בנוגע לכך.

ענף מכוני הסרת השיער רווי בעיות צרכניות ובאתר צרכנות הוגנת ובמוקד התלונות של אמון הציבור, מתקבלות מדי שבוע עשרות תלונות על רשלנות בטיפול או על הבטחות שלא מומשו.

לדברי עו"ד עינת ברכה, ראש המחלקה המשפטית בארגון אמון הציבור, טיפולי הסרת שיער אינם מתאימים לכל אדם. ישנם כאלה שהטיפולים עלולים אף לחולל אצלם תופעה של שיעור יתר או לגרום לכוויות ולנזקים ארוכי טווח. לדבריה, בחלק מהמכונים לא קיימת בקרה מקצועית מתאימה על התאמת הטיפול לצרכן ולכן, לרוב נקבעים לצרכנים טיפולים שאינם מתאימים להם. 

חשוב לדעת כי הבטחות בדבר "הסרת שיער לצמיתות" נקבעו בעבר כלא אפשריות. לדברי מומחים בתחום, אין שיטה שיכולה להבטיח זאת, והתוצאה המרבית אליה ניתן להגיע היא הפחתה משמעותית בכמות השיער. לכן, כל הבטחה להסרת שיער לצמיתות היא הבטחת סרק המטעה את הציבור.

ר' מירושלים נותרה עם מזכרת כואבת בעקבות טיפול להסרת שיער בלייזר. "לפני כחצי שנה התחלתי טיפול להסרת שיער ברשת "פרופורציה", היא מספרת. "כבר בטיפול הראשון הרגשתי צריבה באזור בית השחי, אולם הרופאה שעשתה לי את הטיפול הרגיעה אותי והציעה לי לקנות משחה להרגעת הכאב. לאחר הטיפול השני, התחילו לי כאבים עזים, צריבה בעור ואף כוויות באזור הטיפול, הבנתי שמשהו לא בסדר, פניתי לרופא מומחה, שהורה להפסיק מיד את הטיפול".

לדבריה, מדובר ברשלנות רפואית. "אילו רק היו בודקים לפני הטיפול את הרגישות שלי למכשיר הלייזר, הדבר היה נמנע", היא מסכמת. לטענתה, מאחר ששילמה לסדרת טיפולים מראש, החברה מסרבת להחזיר לה את הכסף.

מאמון הציבור נמסר כי במקרה של ביטול עיסקה בשל חוסר שביעות רצון, צריך לפנות בכתב למכון, רצוי בדואר רשום, לפרט את הסיבה לביטול ולהוסיף הוכחות לנזקים אם נגרמו (צילומים, אישור רופא). גם אם בחוזה כתוב שלא ניתן לבטל, אל תוותרו ופנו בכל זאת למכון. במקרה שהמכון מסרב בכל זאת להחזיר את הכסף, ניתן לתבוע אותו בבית משפט לתביעות קטנות, בכפוף להצגת ראיות.
מה שכדאי לדעת לפני הטיפולים

אם בכל זאת החלטתם להתחיל בטיפולים להסרת שיער, באמון הציבור מספקים כמה כללים שכדאי שתדעו לפני שתתחיל:
  
ראשית, מאחר שמכונים צצים ונסגרים מדי יום, חשוב לבדוק מהי רמת המקצועיות של המכון. יש לוודא כי במכון נמצא רופא המפקח על עבודת המטפלים.

זכרו, טיפול בלייזר אינו מתאים לכל אדם. מומלץ לעבור בדיקה רפואית לפני תחילת הטיפול, כדי למנוע נזקים לעתיד. יש אנשים שהסרת שיער בלייזר עלולה לגרום להם לשיעור יתר, ובדיקה מוקדמת תמנע עוגמת נפש. נסו לדרוש טיפול ניסיון בנפרד מיתר הטיפולים.

לפני החתימה על החוזה, יש לקרוא היטב את תנאי העסקה. כדאי לוודא כי כל ההבטחות שניתנו בעל פה מופיעות גם בכתב. מומלץ לקחת את החוזה הביתה להתעמק בו, לא לחתום עליו בהיסח דעת ולוודא מה האחריות שהמכון לוקח על עצמו.

כדאי להשוות מחירים ואת תנאי הטיפול. תמצאו שבין המכונים קיימים פערים משמעותיים.

מומלץ לא להתחייב לסדרה ארוכה של טיפולים מראש.

את התשלום למכון מומלץ לעשות באמצעות צ'ק למוטב בלבד (צ'ק לא סחיר). עדיף לתת צ'קים דחויים, למוטב בלבד, בהתאם להתקדמות הטיפולים. אל תשלמו למכון דבר לפני החתימה על החוזה.

מרשת "פרופורציה" נמסר בתגובה: "קביעת הלקוחה

שהיא נכוותה כתוצאה מהטיפול אינה נתמכת בשום ראיה רפואית ו/או פיזית וגובלת בהוצאת דיבה ולשון הרע, כמו גם מתן במה תקשורתית לתלונה מופרכת זו. לאור המשחה בה טופלה הלקוחה ע"י הרופא שלה ולאור הדיווח שלה, כי תוך זמן קצר נעלמו הסימנים, עולה כי לא מדובר בכוויות, שכן אלו נוהגות להותיר סימנים ברורים על העור למשך תקופה ממושכת. מבלי לפגוע בכלליות האמור לעיל, יובהר כי הלקוחה חתמה על טופס הסכמה מדעת, המפרט את הסיכויים והסיכונים בטיפול להפחתת שיער בלייזר.

"כל טיפולי הפחתת שיער בלייזר מבוצעים ברשת על ידי רופאים מוסמכים, ואנו עומדים מאחורי איכות ומקצועיות הטיפול אותו עברה. הלקוחה סירבה לשתף פעולה עמנו לצורך בירור המצב אותו טענה לאחר הטיפול. גם ניסיונותינו לבדוק טענותיה עלו בתוהו. הלקוחה סירבה להגיע לביקורת מיידית של רופא עור וכן סירבה לסור לסניף לצורך תיעוד הנזקים שלכאורה נגרמו לה. מתוך רצון הדדי לסיים את ההתקשרות בין הצדדים, תשיב הרשת ללקוחה באופן חריג ולפנים משורת הדין את כספה, בקיזוז עלויות הטיפולים אותם עברה ובקיזוז דמי הטיפול עליהם התחייבה. הרשת מביעה צער על התנהלותה של הלקוחה, שלא בתום לב, לכל אורך ההתקשרות עמה, ומאחלת לה כל טוב".

מהי צרכנות הוגנת?

אתר "צרכנות הוגנת" נועד לעזור ולהילחם לשיפור תרבות השירות. דרך האתר תוכלו להתלונן על שירות שלא קיבלתם או על יחס לא הוגן. אנו ננסה להתגייס למענכם ולעזור לכם לקבל את השירות הראוי.

לשליחת תלונות: אתר צרכנות הוגנת.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
  • עוד ב''צרכנות''

כותרות קודמות
כותרות נוספות
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים