ועדת הכספים אישרה העברה כספית בסך 2.3 מיליארד שקל לטובת רכבת ישראל
המטרה: לתת תמריץ להגדלת מספר הנוסעים ברכבת. מנכ"ל הרכבת: "ההסכם החדש יעודד את המשך פיתוח רכבת ישראל ויעודד את האזרחים להשתמש ברכבת במקום התחבורה הפרטית"
בדיון שהתקיים היום בנוכחותו של מנכ"ל הרכבת יצחק הראל, פירט הראל את ההסכם שנחתם עם האוצר על פיו הסבסוד מהמדינה לרכבת יגדל כדי לתת תמריץ להגדיל את כמות הנוסעים ברכבות.
לדבריו, בתוך כשלוש וחצי שנים הרכבת תגיע גם לשדרות. עוד הוא אמר כי קיימת מגמת עליה בנסיעות ברכבת: "בשנת 2008
הייתה לנו עלייה של עשרה אחוזים מ-2007 וסיימנו עם 35 מיליון נסיעות. ב-2009 נסיים עם כ-36 מיליון ואנו מאמינים שב-2011, כאשר יפתח הקו לראשון לציון, נגדל בשש מיליון נסיעות נוספות".
עוד אמר הראל כי בקרוב תחלנה העבודות להרחבת הרכבת גם לאשקלון, שדרות, אופקים ובאר שבע, וציין כי למרות שהרכבת הייתה בגירעון כלכלי עצום טרם נכנס לתפקידו, כיום היא נמצאת באיזון כספי. "ההסכם החדש יעודד את המשך פיתוח רכבת ישראל ויעודד את האזרחים להשתמש ברכבת במקום התחבורה הפרטית", אמר.