בעקבות הביקורת: הוט משפרת את עיסקת מירס
החברה מציעה מתווה חדש לעיסקת המיזוג עם מירס: המחיר הופחת ב-100 מיליון שקל וכשליש ממנו ישולם רק בכפוף לעלייה ברווחיות של הוט בשנים הקרובות
הוט תשלם בעבור השליטה במירס (95%) 750 מיליון שקל בניכוי חוב של 260 מיליון שקל, ואילו היתרה של 450 מיליון שקל תשולם בתשלומים המותנים בהשגת יעדים עסקיים שונים. תשלום של 225 מיליון שקל יינתן בכפוף לעמידה של הוט ביעדי רווחיות בניכוי מסים, פחת והפחתות (EBITDA) במהלך 2013-2016.
יעדי הרווחיות שנקבעו בהסכם המוצע אינם חריגים מהתפתחות הרווחיות של החברה עד כה ומבוססים על ההנחה שקצב הצמיחה יישמר. זאת על-אף שעיסקת מירס תשתלם רק אם תשפר את רווחיות הקבוצה כולה. כדי לעמוד ביעדים הוט צריכה להציג ב-2013 רווח ברוטו לפני הוצאות מימון פחת והפחתות של 1.7 מיליארד שקל, ב-2014 הרווח אמור להגיע ל-1.9 מיליארד שקל, ב-2015 ל-2.1 מיליארד שקל
וב-2016 ל-2.325 מיליארד שקל. במחצית הראשונה של 2011 הציגה הוט רווח לפני פחת והפחתות בסך 700 מיליון שקל, שיפור של 15% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
תשלום נוסף של 225 מיליון שקל יהיה מותנה בהשגת יעדי מירס בתחום החדירה לשוק. דרהי יקבל 90 מיליון שקל אם מירס תגדיל את נתח השוק שלה ב-2.8% עד סוף 2013. אם עד אז יגדל נתח השוק של מירס ב-7% יקבל דרהי את מלוא 225 מיליון השקלים. בתשלום ינוכו סכומי הקנסות שיוטלו על החברה מטעם משרד התקשורת. בסגרת מכרז התדרים שהסתיים לפני שבועיים התחייבה החברה להשיג 7% משוק משקי הבית בתוך 5 שנים, ואם לא תעמוד ביעד זה יוטלו עליה קנסות של עד 700 מיליון שקל. מירס מסרה למשרד התקשורת ערבות בנקאית להבטחת התחייבותה.

פטריק דרהי אריק סולטן
ההצעה תובא לאישור אסיפת בעלי המניות של הוט במסגרת חובת האישור לעיסקות עם בעלי עניין. כדי לאשר את העיסקה דרהי צריך להשיג רוב של מיעוט בעלי המניות שאינם נמנים עם בעלי השליטה הכוללים את דרהי עצמו ואת ידיעות תקשורת.