למרות השיפור בהצעה: עיסקת מירס-הוט עדיין מעלה תהיות
עיסקת התשלומים המותנית מעמידה את בעל השליטה דרהי בניגוד עניינים מתמשך עם הוט ועם בעלי מניותיה. הקשר בין שוויה האמיתי של הוט לרווח לפני הוצאות מימון פחת והפחתות אינו הדוק, והוא מתמרץ את דרהי למנף את הוט באשראי בעוד שבעלי המניות נושאים בעלויות המימון
מיזוגה של מירס עם הוט היה צעד נכון, ודרהי היה ראוי לקבל בחזרה את השקעתו ואפילו תוספת קטנה שתתגמל אותו על מאמץ ההשקעה, היוזמה והסיכון שנטל על עצמו כשרכש את מירס מתוך כוונה לחבר אותה להוט לתועלתן של שתי החברות ושל בעלי המניות שלהן.
אבל לא היתה לו סיבה להניח שבעלי מניות שפויים יסכימו לשלם תמורת מירס מחיר כפול ממה ששולם עבורה זמן קצר קודם לכן, ובפרט שבמהלך החודשים הספורים שחלפו מאז קרסו מחירי חברות הסלולר והתקשורת. נ
כון שדרהי השיג הערכת שווי התומכת במחיר המופרך והעיסקה אף עברה את ועדת הביקורת של דירקטוריון הוט, אבל הערכות השווי לעיסקאות בעלי עניין הן בדיחה ישנה ועצובה ומוטב שרשות ניירות-ערך היתה פוסלת את פרסומן, מאותה סיבה שהיא אוסרת לשווק הנפקות באמצעות פרסומות ברדיו. אישור העיסקה על-ידי
ועדת הביקורת של הוט ראוי לדיון נפרד על בעיית המשטר התאגידי בחברה.
אבל גם על המתווה החדש, הנראה כהוגן יותר, מתנופף דגל שחור, עוד לפני הדיון בשאלה על מחיר העיסקה: עיסקת התשלומים המותנית מעמידה את בעל השליטה דרהי בניגוד עניינים מתמשך עם הוט ועם בעלי מניותיה.
הקשר בין שוויה האמיתי של הוט לרווח לפני הוצאות מימון פחת והפחתות אינו הדוק, והוא מתמרץ את דרהי למנף את הוט באשראי בעוד שבעלי המניות נושאים בעלויות המימון.
שתי החברות אמורות לפעול בעתיד במשולב: להציע חבילות שירותים משותפות ולהשתמש זו בתשתיות של זו. עד לתום הסדר התשלומים כדאי לדרהי להעמיס הנחות על חשבון הוט כדי להאיץ את הגידול בנתח השוק של מירס ולזכות בבונוסים על העיסקה.
קרוב לוודאי שאנחנו חושדים בכשרים. דרהי אינו חמדן עד כדי כך, ואם ינסה לעשות עיסקות כאלה דירקטוריון הוט וחברי ועדת הביקורת הקפדניים שלו יחסמו אותו. אבל אין סיבה להעמיד אותו במבחן כה קשה. לעיסקת הוט יש מחיר הוגן, והוא גלוי לעין כל. דרהי לא יקופח אם יסתפק בו.