הלמ"ס: מדד אמון הצרכנים צנח ל-20%- בספטמבר

הישראלים פסימיים: הירידה הנוכחית היא בהמשך לירידה של 24% בחודש אוגוסט, כך מסרה היום הלמ"ס; בעקבות המפולת בבורסה וההאטה במשק - הציבור צופה הרעה בחסכונות ובאבטלה בשנה הקרובה

יוסי גרינשטיין | 11/10/2011 13:43 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
סקר אמון הצרכנים של הלמ"ס מבטא מצב רוח קודר בקרב הציבור. מדד אמון הצרכנים צנח ל-20% בספטמבר, בהמשך לירידה של 24% בחודש אוגוסט (הרמה הנמוכה ביותר ממרס, בו החלה הלמ"ס בביצוע סקר אמון הצרכנים), כך נמסר מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

מדד אמון הצרכנים יכול לנוע בין 100%- ל-100%+. ככל שהוא קרוב יותר ל-100% הוא מעיד על אופטימיות גדולה יותר, וערכים שליליים מבטאים הערכות פסימיות של הציבור. כשהוא קרוב ל-0, המשמעות היא שאין ציפיות לשינוי במצב הקיים.

בעקבות המפולת בבורסה וההאטה במשק - הציבור צופה הרעה בחסכונות ובאבטלה בשנה הקרובה: הרעה בחסכונות משק הבית (36%-) והרעה במספר המובטלים (28%-).

רכיבי מדד נוספים: הציבור
רואה הרעה ניכרת במצב המשק בשנה שחלפה (48%-) והרעה במצב הכלכלי של משק הבית (23%-).

בספטמבר נרשם פער עצום במידת הפסימיות לפי רמת השכלה: חסרי תעודות בגרות היו פסימיים יותר מבעלי תעודת בגרות ובעלי השכלה אקדמית (25%- לעומת 16%- בהתאמה). בכל קבוצת ההשכלה ניכרת פסימיות גדולה.

סקר אמון הצרכנים של הלמ"ס מבוצע (בגילאי 21 ומעלה) במסגרת הצטרפות ישראל לארגון ה-OECD, ומאפשר להשוות בין המדינות השונות בארגון. הסקר נועד לאסוף מידע על הערכות הפרטים לגבי השינויים הצפויים במצב הכלכלי, לסייע בזיהוי תפניות במשק ושינויים בצריכה ובחסכון הפרטי. ולכן, מדד אמון הצרכנים מספק אינדיקציה עדכנית להערכות וצפיות של הציבור.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים