הנהלת הרכבת חתמה על הסכם תחזוקה ל-132 קרונות
בעוד בהסתדרות מתכוננים להגיע מחר לבית הדין לעבודה בדרישה לשביתה, הפתיעה ההנהלה והודיעה כי חתמה היום על הסכם עם חברת בומברדייה לתחזוקת הקרונות שנקנו מהחברה בשנה האחרונה; השר כץ: "אני מאמין שמהלך זה יביא לשיפור משמעותי בבטיחות ובשירות שמספקת חברת הרכבת"; ההסתדרות הגישה הערב עתירה לבית הדין האזורי ת"א וביקשה לנקוט עיצומים
מהלך זה, נמצא בלב המחלוקת בין ועד העובדים וההסתדרות לבין הנהלת הרכבת ונדון בימים אלו בבית הדין לעבודה. ועד העובדים וההסתדרות רואים בו מהלך שיביא להפרטת העבודה ברכבת והעברת משקל כבד מ'עבודות הליבה' בחברה לגורם למיקור חוץ, והוא צפוי להיתקל בתגובה קשה מצד ההסתדרות וועד העובדים, שעלולים כבר מחר להודיע על השבתת הרכבת לאלתר.
בהודעה שפרסמה ההנהלה נמסר כי "בשנה וחצי האחרונות התנהל משא ומתן בין הנהלת הרכבת לוועד העובדים בנוגע לאחזקת הקרונות החדשים. במהלך המשא ומתן ניסתה הנהלת הרכבת להגיע להסכמות עם ועד העובדים, אולם כל הניסיונות לא צלחו, ועד העובדים מנע כל התקדמות בנושא, למרות התחייבות הממשלה וההנהלה לספק ביטחון תעסוקתי לכל עובדי הרכבת ולגייס מאות עובדים נוספים שיועסקו בחוזה קיבוצי".
שר התחבורה ישראל כץ, שכזכור הורה להנהלה לחתום על הסכם זה בתוך שבועיים ללא קשר לתוצאות המשא ומתן מול ועד העובדים וההסתדרות, ברך הערב על ההסכם ואמר, "אני מאמין שמהלך זה יביא לשיפור משמעותי בבטיחות ובשירות שמספקת חברת הרכבת. אני פונה לנציגי ההסתדרות והעובדים בבקשה לשבת סביב שולחן הדיונים ולא להשבית את תנועת הרכבות תוך פגיעה נוספת בציבור הנוסעים".
על פי הסכם ההבנות שנחתם אמש עם חברת בומברדייה, על החברה להיות מוכנה בתוך שלושה חודשים
להשתלב במערך התחזוקה של רכבת ישראל. לדברי הנהלת הרכבת, השתלבות עובדי בומברדייה במערך התחזוקה ישפר משמעותית את השירות שניתן לנוסעים ולא יפגע במקום עבודתם של עובדי הרכבת.
מרכבת ישראל נמסר עוד כי לאחר שנה וחצי של "דיונים עקרים" מול נציגי ועד עובדי הרכבת, המתנגדים לטענת ההנהלה לכל שינוי שהוצע להם, "לא נותרה עוד ברירה אלא לקבל החלטה על תחזוקת הקרונות החדשים. זאת לנוכח הגעתם הצפויה של עשרות קרונות, קטרים וציוד נוסף לרכבת במהלך השנתיים הקרובות".
גורמים במשרד התחבורה ציינו כי שר התשתיות והתחבורה, ישראל כץ, דיווח על המהלך המתוכנן לחתימת ההסכם לראש הממשלה בנימין נתניהו, בישיבת הממשלה הבוקר. על פי אותם גורמים, נתניהו נתן את ברכת הדרך למהלך.
הערב הגישה ההסתדרות עתירה לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, ובה ביקשה לנקוט עיצומים במחאה על הכוונה לחתום על ההסכם ומחר (ב') בבוקר צפוי בית הדין לדון בבקשה.
מחברת בומברדייה נמסר, "בומברדייה מברכת את רכבת ישראל על חתימת ההסכם, המהווה צעד נוסף בהתפתחות התחבורה המסילתית בארץ. בומברדייה מאמינה כי שיתוף הפעולה בינה לבין הרכבת ישתפר וייעל את השירות לציבור, וכן יסייע לקדם את תעשיית הרכבות בישראל".
כמו כן מוסיפה בומברדייה, "מטרת החברה היא לחלוק עם הרכבת את נסיונה הבינלאומי ארוך השנים ביותר מ-60 מדינות. בניגוד לפרסומים בעבר, אין בכוונתנו להעסיק עובדי קבלן וכל עובדי בומברדייה בישראל יהיו ישראלים, עובדים מן המניין בחברה עם שכר נאה וכל ההטבות הסוציאליות המקובלות בשוק העבודה הישראלי". בחברה הוסיפו כי "בומברדייה מכבדת עבודה מאורגנת בכל מפעליה בעולם ותאפשר גם לעובדיה בישראל להתארגן בוועד".
בואו להמשיך לדבר על זה ב-
