האיש שבקיר

חברת וולסטרים.קום בנתה מערכת המזהה את מידת הפופולריות של בעל חשבון בפייסבוק ומשתמשת בו כמפיץ, המכונה וולר, של פרסומות; עד כה גויסו כ-5,000 וולרים, שכל אחד מהם מקבל 50-5 שקל לפרסומת; לייק, הדור החדש

מיה מנע | 14/3/2012 8:57 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
את הפוטנציאל הכלכלי הטמון בפייסבוק כמעט כל בעל עסק או בעל מותג מכיר ומנסה לפצח. כמעט כל קמפיין של כמעט כל מותג שמנסה לענות על ההגדרות "צעיר" ו"עדכני" מלווה בחשבון בפייסבוק עם נוסחה שמנסה לתרגם את הלייק לכסף: היכנסו, לחצו לייק ואולי גם אתם תוכלו לזכות בפרס.

בחברת וולסטרים.קום (WALLSTREAM.COM) הצעירה , בסך הכל בת שנה וקצת, שדרגו את הפלטפורמה בניסיון לכבוש את הקירות של בעלי החשבונות ברשת החברתית. לפני 5 חודשים זה קרה: האנשים הצעירים שעומדים מאחורי החברה הצליחו להשלים את בנייתה של מערכת המסוגלת לזהות את מידת הפופולריות של בעלי החשבונות בפייסבוק ולהשתמש בהם כמפיצים של קמפיינים פרסומיים. כל בעל חשבון כזה מכונה וולר (Waller).

"לכל וולר יש שווי חברתי", מסביר ניסן לרידו, איש חיי לילה צעיר ואחד מבעלי החברה, "מבין הגולשים אנחנו יכולים לזהות מובילי דעת קהל, כי הרי לא כל גולש הוא מוביל חברתי. המערכת מסוגלת ללמוד ולנתח את הפעילות של כל וולר בפוטנציה - מספר החברים שלו, מספר התגובות שהוא מקבל, התכנים המעניינים אותו והיקף פעילותו. באמצעות הטכנולוגיה שפיתחנו אנחנו קובעים מהו השווי החברתי של המשתמש ומעריכים עד כמה הוא יכול להיות שגריר של מותג".

ניתוח השווי החברתי נעשה לכל בעל חשבון שנרשם לאתר החברה ומבקש לקבל כסף תמורת שיתוף סרטוני פרסום. הסכומים נעים בין 5 שקלים ל-50 שקל לסרטון, בהתאם למידת הפופולריות של הגולש. "וולר עם 4,000 חברים בטח לא יקבל את אותו הסכום שמקבל וולר עם 400 חברים", מסביר לרידו.

עד כה הצליחה וולסטרים.קום לגייס 5,000 בעלי חשבונות, שלכל אחד מהם כ-1,000 חברים בממוצע. הוולרים מפיצים סרטונים של מותגים גדולים ומוכרים כמו אל על, החברה להגנת הטבע, טמפו, סלקום ודורקס. אל המותגים הגיעה החברה באמצעות משרדי הפרסום, ובהם מקאן אריקסון וענבר מרחב, שמבקשים להפיץ באמצעות הוולרים את הקמפיינים שלהם.

"התהליך מתחיל בהזמנת גולשים להיכנס לאתר שלנו ולהירשם בו", מספר עידו ברקן, פרסומאי, בנו של הבמאי והשחקן יהודה ברקן ומבעלי החברה, "כל גולש שנרשם מקבל מיד שווי חברתי, שכמובן לא מוצג בפניו. לפי השווי החברתי וההעדפות האישיות של כל וולר, שנמדדות גם הן לפי אופי הגלישה והתכנים שהוא מעלה, הוולר מקבל קמפיינים וכסף".

לרידו , ברקן והצלע השלישית בחבורה רון שדה לא הסתפקו רק בגולשים שנרשמו לאתר שלהם וביקשו לשתף סרטונים ויראליים בפייסבוק. הם גם איתרו כמה דמויות מפתח בולטות, בעיקר מסצנת חיי הלילה של תל-אביב, שנמצאו כמשתמשים בעלי שווי חברתי גבוה בפייסבוק.


צילום: יהונתן שאול
ניסן לרידו ועידו ברקן - וולסטרים. צילום: יהונתן שאול

"בפרסום עצמי השקענו סכום קטן יחסית - כחצי מיליון שקל", אומר ברקן, "הגיעו אלינו לא מעט וולרים, אבל אנחנו מגייסים וולרים גם מחוץ לרשת. ניסן הוא איש חיי לילה, מכיר מקומות בילוי בתל-אביב ומקושר לאנשים החזקים ביותר בפייסבוק בטווח גילים שנע בין 25 ל-35".

כמו סרטון ויראלי בפייסבוק הפכה החברה לאחת הפופולריות בקרב משרדי הפרסום הגדולים שמנסים לכבוש את הרשת, גם מחוץ לישראל. בקרוב תחל וולסטרים.קום לפעול גם ברשת החברתית הרוסית VR.

"אנחנו המצאנו את הגלגל בכך שאנחנו המדיה היחידה שמפיצה וידיאו ברשתות חברתיות ושבה הסרטון או המשחק מגיע ישירות אל הגולש - על הקיר שלו בפייסבוק, שזה המקום שבו הוא נמצא כל הזמן", מסביר ברקן, "גולש לא צריך להיכנס לחשבון הפייסבוק או לאתר האינטרנט של מפרסם, ללחוץ לייק ולהגיע לסרטון. באמצעותנו הקמפיין מגיע למשתמש בלי שהוא יצטרך לעזוב את הקיר

ולעבור לאתר. בזמן אמת, כלומר כשהוולר מפיץ פרסומת, המערכת שלנו מסוגלת להפיק עבורנו את כל הסטטיסטיקות עליו. ברוסיה נעשה בדיוק את מה שאנחנו עושים בארץ, כלומר נגייס מובילים חברתיים שיפיצו קמפיינים עם תוכני וידיאו ונמצא מפרסמים שרוצים להפיץ תוכני וידיאו".

"אמנם הפרסום באינטרנט הוא נישה חזקה בישראל, אבל המפרסמים לא לוקחים הרבה צ'אנסים, הם הולכים על בטוח", מסכם לרידו, "יש מפרסמים שעדיין קצת תקועים בעולמות הפרסום באינטרנט ומשתמשים בבאנרים. זה האבסורד, הרי פייסבוק הוא המותג החביב ביותר בכל האינטרנט. כל מותג, כל מפרסם וכל יחצן יודעים להגיד שהם חייבים להופיע בפייסבוק, אבל הפעילות שם עדיין בתולית-מעלים תמונה, סופרים את הלייקים ונחשפים לפרסום בצד. אנחנו מעריכים שכל וולר מעניק לנו חשיפה של 30% לפחות , בדיוק כמו שמישהו מעלה קליפ של הראפר ג'יי זי ליו-טיוב".

maya.mena@maariv.co.il

צילום: איי-פי
מארק צוקרברג צילום: איי-פי
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים