המחאה כבר לא משפיעה: מכירות רשתות השיווק עלו ב-3.2%

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, סך הפדיון והמכירות ממוצרי המזון ברשתות השיווק עלו ב-4.9% בין החודשים דצמבר-פברואר; המכירות בשנת 2011 כולה עלו ב-1.4% בלבד

יוסי גרינשטיין | 21/3/2012 14:15 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
המחאה החברתית כבר לא משפיעה באופן ממשי על הצריכה הפרטית של תושבי ישראל. סך המכירות של רשתות השיווק בישראל עלו בדצמבר-פברואר ב-3.2% (בקצב שנתי), בהמשך ל-3.1% בספטמבר-נובמבר 2011. יצויין, כי בכל שנת 2011 עלו המכירות ב-1.4% בלבד, כך מסרה היום (ד') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
מדף מוצרי החלב
מדף מוצרי החלב רענן כהן


חרם הקוטג' ומוצרי מזון נוספים כבר לא משפיע על היקף המכירות של רשתות המזון - סך הפדיון והמכירות של מוצרי המזון ברשתות השיווק עלו ב-4.9%, בהמשך לעלייה של 5.2% ב-3 החודשים הקודמים.

עם זאת, סך המכירות של רשתות השיווק עלו אשתקד ב-1.4% ומכירות המזון ברשתות רשמו עלייה
של 0.8% בלבד (לעומת 3.4% ו-1.9% בשנת 2010).

מומחים צופים תנודתיות בהיקף המכירות ברשתות - בערב פסח יגדלו הקניות ברשתות השיווק (בעיקר של מזון ומתנות) אולם לאחר החגים המכירות צפויות לרדת לרמה נמוכה יחסית לשנתיים שחלפו. ככל שההאטה תחריף ורמת החיים תרד, כך יפחתו המכירות של רשתות השיווק השונות בישראל.

נתוני המכירות נאספים בכל חודש ברשתות השיווק ע"י סוקרי הלמ"ס ומשמשים אינדיקציה להיקף הצריכה הפרטית של תושבי ישראל. נתוני המכירות מקדימים בחודש את נתוני פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ (המשמש אף הוא כאינדיטור להיקף הצריכה הפרטית).
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום צרכנות-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים