ישראל תשתתף בפיתוח הטאבלט "אקאש" ההודי?

בפגישה בין שר התקשורת למקבילו ההודי הוצע שישראל תשתתף בפיתוח מכשיר הטאבלט המיועד לקשר את כל התלמידים והסטודנטים בהודו לרשת האינטרנט

nrg מעריב | 9/4/2012 14:26 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
שר התקשורת והרווחה משה כחלון נפגש השבוע עם שר התקשורת וטכנולוגיות המידע ההודי קאפיל סיבל שביקרו בארץ. בפגישה נכחו שגריר הודו בישראל מר נאבטג' סארנה  ומנכ"ל משרד התקשורת מר עדן בר טל.

שר התקשורת כחלון עם מקבילו ההודי
שר התקשורת כחלון עם מקבילו ההודי יח''צ משרד התקשורת
בפגישה שהתקיימה לרגל ציון 20 שנה לקשרים הדיפלומטיים בין המדינות אמרו השרים כי יש מקום לחזק את הקשר על-ידי שיתופי פעולה כלכליים שונים. השר כחלון קיבל את הצעת השר סיבל להקים בתוך חודש ימים צוות משותף אשר ייפגש בתוך שלושה חודשים ויגבש את אופני הפעולה והתוכניות לשיתוף פעולה.

השר סיבל הציע כי במסגרת העמקת שיתוף הפעולה תשתתף ישראל בפיתוח מכשיר הטאבלט ההודי "אקאש" המיועד לקשר את כל התלמידים והסטודנטים בהודו לרשת האינטרנט.

השר כחלון אמר למקבילו כי "ישראל מייחסת חשיבות רבה לחיזוק הקשרים עם הודו, במיוחד לאור העובדה ששתי המדינות מהוות איים של יציבות במרכזו של אזור חסר יציבות. אני מברך על ההצעה ורואה בה הזדמנות חסרת תקדים לשיתוף פעולה שיהיה בו תועלת עצומה לשתי המדינות: טכנולוגית, כלכלית וחברתית".

השר כחלון מינה את מנכ"ל המשרד, מר עדן בר טל, לרכז את הטיפול בנושא, מן הצד הישראלי, וציין כי מדובר במהלך העולה בקנה אחד עם הנחייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להעמקת הקשרים בין המדינות.

השר סיבל ציין כי כיום, אוכלוסיית הצעירים בהודו בגילאי 0-14 מונה כ-400 מיליון, ומהווה פוטנציאל צמיחה אדיר, מה שמסביר את הצורך והרציונל בפיתוחו של טאבלט במחיר זול הנמוך מ-50 דולר, על מנת לאפשר נגישות לאינטרנט לכלל התלמידים והסטודנטים במדינה. השר סיבל הדגיש כי הצלחת פרויקט שכזה תהווה בשורה לכלל האוכלוסייה בעולם הזקוקה לחיבור לאינטרנט.
שווי שוק של 400 מיליארד עד 2020

שוק הסלולר ההודי הוא השני בגודלו בעולם בעל היקף צמיחה של מיליוני מנויים בשנה. בין השנים 2008-2010 התווספו למעלה מ-230 מיליון מנויים חדשים לרשת הסלולר, כאשר בשנת 2011 לבדה התווספו 7.79 מיליון לקוחות בכל חודש בממוצע.

מספר המשתמשים באינטרנט במדינה הוא השלישי בגודלו בעולם עם 121 מיליון משתמשים, כאשר 59% מהם גולשים דרך הטלפון הנייד.

בשנת 2011 עמד היקף הייצוא הישראלי להודו בתחום התקשורת על סך של 226.338 מיליון דולר, רובו מפעילותן של עשרת החברות הדומיננטיות בתחום.

ראוי לציין כי הודו צפויה לחוות גידול מרשים בשווי ערך שוק ה- ICT (טכנולוגיות מידע ותקשורת), מ- 80 מיליארד כיום ל- 400 מיליארד בשנת 2020, נתון ההופך את הודו לשוק פוטנציאלי עבור טכנולוגיות ישראליות.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים